مهاجرت تحصیلی سوئیس

مدارس ایرانی سوئیس

مدارس ایرانی سوئیس

تحصیل در مدارس ایرانی سوئیس نه تنها تضمین کننده آینده دانش آموزان می باشد، بلکه با مزایای بی شماری همراه است. طبق تحقیقات متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و همچنین آمار معتبر بین المللی، 3 دانشگاه معتبر سوئیس در بین 100 دانشگاه برتر در دنیا قرار دارند. این موضوع یکی از برجسته ترین دلایل افزایش انگیزه دانش آموزان، دانشجویان و متقاضیانی می باشد که قصد دارند تحصیلات خود را در سوئیس ادامه دهند. جدا از منابع طبیعی، آموزش و دانش به منابع بسیار مهمی در سوئیس تبدیل شده است. بنابراین، سوئیس ادعا می کند که یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان را دارد.

این مدارس و دانشگاه ها که در شهرها و نقاط مختلف در سراسر سوئیس واقع شده اند، در سراسر جهان به دلیل استانداردهای بالای خود مشهور هستند. تقریبا یک پیش نیاز برای دانش آموزان مهمان نواز هستند که به دنبال آموزش درجه یک هستند. سوئیس در زمینه آموزش شهرت طولانی مدت و برجسته ای دارد. لازم به ذکر است که سوئیس به عنوان یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در دنیا شناخته می شود. در چنین کشور و محیطی همه می توانند احساس امنیت کنند و به بهترین آموزش ها در سطوح مختلف دسترسی داشته باشند. بسیاری از شرکت های بین المللی به دلیل شهرت این کشور برای ثبات، ایمنی و درک چند فرهنگی، سوئیس را برای دفتر مرکزی خود انتخاب کرده اند.

شرایط ادامه تحصیل در سوئیس

سوئیس یک مکان برجسته برای زندگی، تحصیل و کار است. تنوع زیبایی شناختی، چشم انداز زیبا و محیط نوآورانه آن محیطی درجه یک را برای رفاه شخصی و پیشرفت شغلی ارائه می دهد. سیستم آموزش عالی سوئیس به عنوان سیستم بسیار سختگیرانه و سختگیرانه شناخته می شود. اکثر دانشگاه‌ های سوئیس دارای بودجه عمومی هستند و این امر باعث می ‌شود تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور بین ‌المللی نسبتا مقرون ‌به‌ صرفه باشد. دولت سوئیس و برخی از دانشگاه ها نیز به دانشجویان خارجی بورسیه می دهند.

در سوئیس، همه فعال هستند و برخی ورزش ‌ها، از دویدن و دوچرخه ‌سواری گرفته تا قایق ‌رانی و سقوط آزاد را انجام می ‌دهند. مردم سوئیس همیشه زمانی را برای اوقات فراغت و سلامتی پیدا می کنند و این ذهنیت شما را نیز جذب خواهد کرد. بخش های اصلی شامل میکروفناوری، فناوری پیشرفته، بیوتکنولوژی و داروسازی، بانکداری و بیمه، گردشگری و سازمان های بین المللی است. بخش خدمات بیشترین تعداد افراد را استخدام می کند. این کشور بازار کار انعطاف پذیری دارد و نرخ بیکاری پایین است.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های سوئیس اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در سوئیسشهر
ETH Zurich151زوریخ
École Polytechnique Fédérale de Lausanne402لوزان
University of Zurich753برن
University of Bern1014برن
University of Basel1035بازل

آشنایی با مدارس ایرانی سوئیس

برای معرفی مدارس ایرانی سوئیس، طبق تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان ما، تنها مدرسه ای که فعالیت دارد و آموزش های کامل در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهد، مدرسه ایرانیان ژنو می باشد. این مدرسه یک مدرسه دولتی و مختلط می باشد. همچنین علاوه بر این که در لیست مدارس ایرانی سوئیس فعال می باشد، همچنین به عنوان یک مدرسه بین المللی شناخته می شود که هر ساله بیش از 600 دانش آموز و متقاضی دو مقطع تحصیلی دبستان و متوسطه دوم در آن مشغول به تحصیل می شوند.

در این مدرسه، برای دانش آموزان برنامه ریزی تحصیلی و درسی کامل انجام می شود و دانش آموزان باید تکالیف روزانه خود را در منزل انجام دهند. یکی از مهمترین ویژگی های این مدرسه که باعث افزایش امنیت دانش آموزان در سنین مختلف می شود، کنترل دقیق زمان ورود و خروج از مدرسه می باشد. شایان ذکر است که مدرسه دارای سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان هر 2 مقطع یعنی دبستان و متوسطه است.

برجسته ترین دلایل تحصیل در مدارس ایرانی سوئیس عبارتند از:

  • تجربه تحصیل در سوئیس با استاندارد بالای آموزش و پرورش همراه است.
  • استاندارد زندگی در سوئیس در سطح جهانی شناخته شده می باشد.
  • بعد از تحصیل در مدارس ایرانی سوئیس متقاضیان می توانند مشغول به کار یا تحصیل در سوئیس (آموزش عالی) شوند.
  • سوئیس امن ترین و شادترین کشور دنیا می باشد.

آشنایی با مدارس ایرانی سوئیس

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی در سوئیس

سیستم آموزشی و تحصیل در سوئیس با درجه بالایی از انعطاف پذیری مشخص می شود. راه های زیادی برای شروع یا تغییر برنامه آموزشی متفاوت وجود دارد. متقاضیان با شرایط لازم می توانند به طور کلی در دوره انتخابی خود شرکت کنند. سوئیس یک کنفدراسیون از کانتون ها با درجه شگفت انگیزی از استقلال اداری است. دولت مرکزی این اصل را وضع کرده است که همه کودکان باید در مجموع 9 سال به مدرسه بروند و مدرسه ابتدایی رایگان است. تحصیل در مقطع دبستان در مدارس ایرانی سوئیس (مدرسه ایرانیان ژنو) از 6 تا 12 سالگی انجام می شود.

مقطع بعدی که در مدارس ایرانی سوئیس تدریس می شود، مقطع متوسطه دوم یا دبیرستان می باشد که از 15 تا 18 سالگی ادامه دارد و موجب آمادگی کامل دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها می شود. شایان ذکر است که هم اکنون مدرسه ایرانیان ژنو آموزش در مقطع متوسطه اول را ارائه نمی دهد. اما توصیه می شود قبل از انجام هر کاری، برای کسب اطلاعات کامل در این زمینه، متقاضیان با این مدرسه تماس حاصل فرمایند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت تمامی هموطنان محترمی می باشند که قصد دارند در مدارس این کشور تحصیل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :