مهاجرت تحصیلی روسیه

مدارس ایرانی روسیه

مدارس ایرانی روسیه

تحصیل در مدارس ایرانی روسیه برای هموطنانی که در این کشور اقامت دارند و یا افرادی که به فکر مهاجرت به این کشور هستند، انتخاب خوبی می باشد. مدارس و دانشگاه های روسیه علاوه بر اینکه یکی از امن ترین کشورها برای تحصیل در خارج از کشور هستند، در بین موسسات برتر جهان قرار دارند. برای شروع، معماری تحصیلی روسیه در ادغام یادگیری، توسعه، رویکرد عملی درک تئوری ها و دروس دانشگاهی، کارآموزی در صنایع برتر، برنامه تبادل مطالعاتی، بورسیه تحصیلی در خارج از کشور، شبکه های اجتماعی و توسعه فرهنگی ساختار یافته است. مدارس روسیه روند جهانی جذب استعدادها از سراسر جهان را با حمایت از آنها با کمک مالی و برنامه درسی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، دنبال می کنند.

علاوه بر این، دانشجویانی که برای تحصیل در روسیه انتخاب می‌کنند، دانش عمیقی از همه موضوعات بر اساس رویکرد عملی یادگیری کسب می‌کنند. یعنی هر درسی که در کلاس تدریس می شود با آموزش عملی و نمایش زنده برای درک آسان مفاهیم و موضوعات تکمیل می شود. در مقایسه با کشورهای غربی، دانشجویانی که تحصیل در روسیه را انتخاب می ‌کنند از نظر هزینه ‌های تحصیل در خارج از کشور به نسبت کیفیت تحصیلی سود می ‌برند. تحصیل در مدارس ایرانی روسیه راهی بسیار خوب برای آماده شدن جهت ورود به بهترین دانشگاه های روسیه و یا بهترین دانشگاه های دنیا می باشد که در این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل آن را بررسی و معرفی خواهند کرد.

آشنایی با شرایط تحصیل در روسیه

روسیه دارای معماری باشکوه، تاریخ افسانه ای، فرهنگ پر جنب و جوش و زندگی شبانه خیره کننده است. روسیه بزرگترین کشور جهان است و خانه بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا می باشد است. برای دانشجویان بین المللی فرصت های آموزشی عالی و شناخته شده در سطح جهانی ارائه می دهد. این کشور بهترین و باهوش ترین فارغ التحصیلان دبیرستان را دارد و فرصت های بی پایانی برای غنی سازی تحصیلی برای دانش آموزان بین المللی فراهم می کند. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق دوره های تحصیلی در روسیه به زبان روسی تدریس می شوند، چندین دانشگاه بزرگ نیز مجموعه ای از برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی را ارائه می دهند.

در نمودار زیر به رشد تعداد دانشجویان خارجی در روسیه اشاره شده است:

رشد تعداد دانشجویان خارجی در روسیه

برخی از برجسته ترین مزایای ادامه تحصیل در مدارس ایرانی روسیه و همچنین دانشگاه های این کشور عبارتند از:

  • آموزش و پرورش بنیادی
  • برنامه های تحصیلی و آموزشی مختلف و متنوع
  • هزینه های مقرون به صرفه و کیفیت عالی آموزشی
  • ارائه برنامه های آموزشی زبان انگلیسی
  • فرصتی برای یادگیری زبان روسی
  • پردیس ها و آزمایشگاه های با فناوری پیشرفته
  • طبیعت منحصر به فرد و امکان سفر بی پایان
  • فرهنگ غنی

آشنایی با مدارس ایرانی روسیه

به طور کلی، آموزش در روسیه مجموعه ای از برنامه های تحصیلی است که مطابق با مقررات استاندارد دولتی آموزش تدوین شده است. با این حال، سیستم آموزشی در روسیه ویژگی های خاص خود را دارد و شامل بخش های آموزش پیش دبستانی، آموزش متوسطه عمومی، آموزش حرفه ای و آموزش عالی می شود. در مدارس ایرانی روسیه، دانش آموزان می توانند در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شوند. البته قبل از مهاجرت برای تحصیل در روسیه، توصیه می شود متقاضیان از مدرسه، موسسه یا دانشگاهی که قصد دارند در آن مشغول به تحصیل شوند، اطلاعات کافی داشته باشند و آشنا باشند.

در جدول زیر به معرفی مدارس ایرانی روسیه پرداخته ایم:

نام مدرسهشهردوره های تحصیلی
مدرسه نوید آینده آستاراخان (روسیه)آستاراخاندبستان، متوسطه دوم
مدرسه پیام امام خمینی (ره) مسکو (روسیه)مسکودبستان، متوسطه اول، متوسطه دوم
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در غازان (روسیه)غازانمتوسطه اول، متوسطه دوم

سیستم آموزشی در روسیه به گونه ای سازماندهی شده است که برای هر شهروند روسیه که تمایل به تحصیل داشته باشد این امکان فراهم شده است. از این گذشته، اگر فردی دانش خاصی داشته باشد، می تواند مدرسه و حوزه ای را انتخاب کند که واقعاً به آن علاقه دارد. در مدارس ایرانی روسیه دانش آموزان و هموطنان ایرانی می توانند در 3 مقطع مورد نظر خود مشغول به تحصیل شوند و مدرسه نوید آینده آستاراخان (روسیه)، مدرسه پیام امام خمینی (ره) مسکو (روسیه) و همچنین مدرسه جمهوری اسلامی ایران در غازان (روسیه) مختلط و دولتی هستند.

آشنایی با مدارس ایرانی روسیه

بررسی مقاطع تحصیل در مدارس ایرانی روسیه

طبق قانون فدراسیون روسیه، آموزش متوسطه عمومی شامل موارد زیر است:

  • آموزش متوسطه عمومی ابتدایی (از سن 6 تا 10 سال، پایه های 1 تا 4)
  • آموزش متوسطه عمومی پایه (از 10 تا 15 سال، پایه 5 تا 9)
  • تحصیلات متوسطه عمومی (از 15 تا 17 سال، پایه 10 تا 11)

هنگامی که کودک به 6 سالگی می رسد، تحصیلات عمومی ابتدایی را شروع می کند. در مدارس ایرانی روسیه، تا سن 10 سالگی تحصیلات ابتدایی ادامه دارد و از 10 تا 15 سالگی، دانش آموزان در مقطع متوسطه اول مشغول به تحصیل می شوند. بعد از این مقطع، دانش آموزان در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل می شوند و یک سال اضافی برای آماده شدن جهت حضور در برنامه های تحصیلی دانشگاهی، مشغول به تحصیل می شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی و یاری هموطنان عزیز در تمامی امور مهاجرتی و تحصیل در مدارس ایرانی از جمله مدارس ایرانی بلاروس هستند. متقاضیان می توانند با تماس با همکاران ما اطلاعات کامل در هر زمینه مهاجرت کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :