مهاجرت تحصیلی تایلند

مدارس ایرانی تایلند

مدارس ایرانی تایلند

تحصیل در مدارس ایرانی تایلند یک فرصت منحصر به فرد، مقرون به صرفه و ماجراجویانه برای متقاضیان بین المللی است. دانشجویان از طیف گسترده ‌ای از زمینه‌ های تحصیلی از آموزش پایه تا مردم‌ شناسی و زبان ‌ها، برنامه ‌های تخصصی برای اهداف آموزشی خود را خواهند یافت. کشور تایلند سهم منصفانه ای از مناظر میراث جهانی یونسکو دارد و موقعیت مکانی آن سفر به کشورهای همسایه را آسان می کند. دانشجویان می توانند با خیال راحت و بدون توجه به مقصدی که برای تجربه خود انتخاب می‌ کنند، تجربه شگفت ‌انگیزی داشته باشند.

تایلند جامعه ای استقبال کننده به ویژه برای دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در مدارس، کالج ها و دانشگاه های تایلند هستند. علاوه بر مدارس ایرانی تایلند، این کشور در مورد تحصیلات عالی و تحصیل در کالج یا دانشگاه بین المللی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. شاید دانشجویان تعجب کنند که بدانند بیش از 780 موسسه آموزش عالی در سرتاسر تایلند وجود دارد. از این رو، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انجام تحقیقات دقیق، اطلاعات بسیار مفیدی در این نوشتار درباره شرایط تحصیل در مدارس ایرانی تایلند و همچنین دانشگاه های این کشور برای متقاضیان گرامی جمع آوری کرده اند.

تحصیل در تایلند و دانشگاه های این کشور

در بخش اول این نوشتار، قصد داریم شرایط تحصیل در تایلند و دانشگاه های این کشور را بررسی کنیم. بر اساس رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های جهانی تایمز، که رتبه ‌بندی دانشگاه‌ های برتر جهان را بر اساس آموزش، انتقال دانش، دیدگاه ‌های بین‌ المللی و تحقیقات تحلیل می ‌کند، تایلند دارای 23 دانشگاه در رتبه ‌بندی برتر دانشگاه ‌های جهان است. دانشگاه های تایلند یکی از بهترین موسسات پیشرو در علم و فناوری هستند و برنامه های تحصیلی پرطرفدار در دانشگاه های این کشور تجارت، محیط زیست، علوم محیطی و کشاورزی می باشند. با افزایش کیفیت آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی در تایلند، تعداد دانش آموزان و دانشجویان در این کشور افزایش یافته است.

در نمودار زیر به تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف در تایلند اشاره شده است:

تعداد دانش آموزان در مقاطع مختلف در تایلند

بنابراین، در تایلند آموزش عالی به 3 بخش تقسیم می شود:

  • کارشناسی
  • کارشناسی ارشد
  • دکترا

برای ورود به دانشگاه های تایلند و تحصیل در مقاطع مختلف، دانشجویان باید تحقیقات زیادی انجام دهند. همچنین شرایط ورود به هر دانشگاه متفاوت می باشد. دانشجویان برای ورود به برنامه تحصیلی مورد نظر خود باید به طور مستقیم به دانشگاه مربوطه درخواست ارسال کنند.

در نمودار زیر به عملکرد (امتیاز) آموزش در دانشگاه های تایلند اشاره شده است:

موضوعاتامتیاز از 100
تدریس و یادگیری78
تحقیقات و آزمایش85
تبادل اطلاعات96
همکاری بین المللی89
تعامل منطقه ای90

معرفی مدارس ایرانی تایلند

مدارس و دانشگاه های زیادی برای ادامه تحصیل در تایلند وجود دارند. متقاضیان حتما باید قبل از انجام هر کاری، باید با مدرسه یا مرکز آموزشی مورد نظر خود به طور کامل آشنا شوند و اطلاعات کاملی از شرایط تحصیل در آن کسب کنند. در لیست مدارس ایرانی تایلند، مدرسه ولایلت بانکوک تنها مدرسه فعال می باشد که دانش آموزان می توانند برای ادامه تحصیل در 3 مقطع دبستان، متوسطه اول (راهنمایی) و متوسطه دوم (دبیرستان) در آن ثبت نام کنند. بدین ترتیب دوره های آموزشی با کیفیت بالا را سپری کنند. در مدرسه ولایت بانکوک تقریبا 600 دانش آموز در سه مقطع ذکر شده مشغول به تحصیل هستند.

امکانات و خدماتی که این دانش آموزان از آنها بهره مند می شوند شامل برنامه های تحصیلی با کیفیت بالا، سالن مطالعه، کتابخانه، نمازخانه، سرویس ایاب و ذهاب، بوفه، برنامه ریزی تحصیلی و درسی، ارائه طرح درس توسط اساتید، اردوهای تفریحی و ورزشی و جشن های ملی می باشد. در این مدرسه 26 کلاس درس وجود دارد و به طور متوسط 23 دانش آموز حضور دارند و شایان به ذکر است که مدرسه ولایت بنکوک یک مدرسه دولتی می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سایر مدارس ایرانی مقاله مدارس ایرانی کانادا را مطالعه بفرمائید.

معرفی مدارس ایرانی تایلند

بررسی مقاطع تحصیل در مدارس ایرانی تایلند

سیستم آموزش عالی تایلند هم بزرگ و هم پیچیده است و دارای فرصت های بالقوه بی شماری برای کسانی است که از سطح دبیرستان فارغ التحصیل می شوند یا از طریق آموزش غیر رسمی شرایط معادل ثانویه را برآورده می کنند. دانش آموزان می توانند در مدرسه ایرانی بانکوک در 3 مقطع دبستان، متوسطه اول (راهنمایی) و متوسطه دوم (دبیرستان) مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در مدارس ایرانی تایلند شامل 9 سال تحصیل اجباری می باشد که به 2 بخش ابتدایی و متوسطه اول تقسیم می شود و تا 15 سالگی ادامه دارد. دانش آموزان 6 سال تحصیلی خود را در مقطع ابتدایی سپری می کنند و به دنبال آن مشغول به تحصیل در مقطع متوسطه اول می شوند که در 15 سالگی به اتمام می رسد.

دوره متوسطه دوم از 15 تا 18 سالگی ادامه دارد و در این دوره، دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیلات آکادمیک هستند، دروس انتخابی را یاد می گیرند. از این میان، برنامه های علوم و ریاضیات و انگلیسی محبوب ترین هستند و گزینه های دیگر شامل زبان های خارجی و علوم اجتماعی است. به این ترتیب، دانش آموزان مدارس ایرانی تایلند در این مقطع برای تحصیلات عالی بعد از آن آماده می شوند. تمامی متقاضیان برای مهاجرت به تایلند، ادامه تحصیل در مدارس ایرانی تایلند و دانشگاه های آن نیاز به ویزای تحصیلی دارند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا هموطنان محترم را در تمامی مراحل این روند همراهی، یاری و راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :