مهاجرت تحصیلی آذربایجان

مدارس ایرانی آذربایجان

مدارس ایرانی آذربایجان

تحصیل در مدارس ایرانی آذربایجان شباهت زیادی به تحصیل در مدارس ایران دارد، به همین دلیل، افراد زیادی اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. از این رو، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را تهیه کرده اند تا هموطنان گرامی را از شرایط کلی تحصیل در آذربایجان و همچنین شرایط ادامه تحصیل در مدارس ایرانی آذربایجان مطلع سازند. در سال های اخیر، محبوبیت آذربایجان در بین دانش آموزان و دانشجویان بین المللی به سرعت در حال رشد بوده است. سیستم آموزشی این کشور بر اساس اصل اروپایی اصلاح شد، بنابراین اکنون آذربایجان فرصتی عالی برای اخذ دیپلم به سبک اروپایی با هزینه نسبتا کم است. توصیه می شود دانشجویان زبان ترکی آذربایجانی را برای ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های این کشور یاد بگیرند.

در مقایسه با سایر کشورها، در آذربایجان دانشجویان می توانند آموزش های درجه یک را با قیمت بسیار مناسب دریافت کنند. بعد از تحصیل در مدارس ایرانی آذربایجان، متقاضیان می توانند در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند و شایان ذکر است که مدارک دانشگاه های آذربایجان در سراسر اروپا به رسمیت شناخته می شود، بنابراین اگر افراد بخواهند در خارج از آذربایجان کار کنند، نیازی به تایید مدرک تحصیلات عالی در کشورهای اروپایی نخواهند داشت. به طور کلی مدارس و دانشگاه های آذربایجان ساختمان ها پردیس های راحت و مدرن، آزمایشگاه های علمی مدرن و کلاس های کامپیوتر مجهز به تجهیزات نوآورانه را به دانشجویان ارائه می دهند.

تحصیل در آذربایجان و شرایط آن

حقایق جالبی در مورد تحصیل در آذربایجان وجود دارد. اولا، این کشور یکی از کشورهای اروپایی مدرن است که در آن دانشجویان فرصتی خواهند داشت که در آن 3 زبان ترکی آذربایجانی، روسی و انگلیسی را آموزش ببینند و تا حدودی یاد بگیرند و از دانش بسیار تخصصی در موسسات شناخته شده در سراسر اروپا برخوردار شوند. ثانیا، در مقایسه با موسسات و کشورهای دیگر، هم از لحاظ تحصیلات و هم هزینه ‌های زندگی، آذربایجان مقصدی کاملا مقرون به صرفه است. علاوه بر این، استاندارد زندگی در آذربایجان نیز برای دانشجویان و دانش آموزانی که در دانشگاه ها و مدارس این کشور مشغول به تحصیل می شوند، بسیار مناسب است. سطح تحصیلات در دانشگاه های آذربایجان بسیار بالا است و دانشجویانی که از این دانشگاه ها مدرک می گیرند، به راحتی شغل پیدا کنند.

مهمتر از همه، آذربایجان با ثبات ترین کشور جهان است، با کمترین میزان جرم و جنایت که در آن زندگی و تحصیل لذت بخش است و شما به عنوان یک خارجی احساس خستگی نخواهید کرد. آذربایجان همواره در تلاش است تا آخرین پیشرفت ‌های آموزشی را همراه با سایر ابزارهای نوآورانه برای تقویت تعامل جهانی و ترویج گفتمان بین‌ فرهنگی به ‌عنوان کشور مدرن تازه ‌تاسیس به دست آورد و از آن پیروی کند. به همین ترتیب آذربایجان یکی از امن ترین کشورهای جهان است. دانشگاه‌ های آذربایجان پردیس‌ های راحت و مدرن، آزمایشگاه‌ های علمی خوب و کلاس‌های کامپیوتر مجهز به تجهیزات نوآورانه و جدید، امکانات آموزشی و فضایی الهام‌ بخش را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

معرفی و آشنایی مدارس ایرانی آذربایجان

در این بخش قصد داریم به معرفی مدارس ایرانی آذربایجان بپردازیم که ارائه دهنده آموزش های با کیفیت بالا در مقاطع مخلتف هستند. در مدارس ایرانی آذربایجان، دانش آموزان از 6 سالگی مشغول به تحصیل می شوند که تا 18 سالگی، همانند مدارس ایران، ادامه دارد.

در جدول زیر به معرفی مدارس ایرانی آذربایجان پرداخته ایم:

نام مدرسهشهردوره های تحصیلینوع مدرسه
مدرسه حضرت ولی عصر باکو (آذربایجان)باکودبستان، متوسطه اول و متوسطه دومدولتی
مدرسه جمهوری اسلامی ایران در نخجوان (آذربایجان)نخجوانمتوسطه اول و متوسطه دومدولتی

در لیست مدارس ایرانی آذربایجان که مدرسه های حضرت ولی عصر باکو (آذربایجان) و جمهوری اسلامی ایران در نخجوان (آذربایجان) قرار می گیرند، مدارس دولتی هستند و از دبستان تا پایان مقطع متوسطه دوم که به عنوان دبیرستان نیز شناخته می شود، دانش آموزان می توانند مشغول به تحصیل شوند. البته باید در نظر داشته که شرایط اعزام دانشجو به آذربایجان در هر دوره متفاوت است.

معرفی و آشنایی مدارس ایرانی آذربایجان

شرایط تحصیل در مدارس ایرانی آذربایجان

تحصیل در مدارس ایرانی آذربایجان در 3 مقطع اصلی انجام می شود:

  • دبستان
  • متوسطه اول
  • متوسطه دوم

در جدول زیر به بررسی مقاطع تحصیلی مدارس ایرانی آذربایجان آنها پرداخته ایم:

تحصیلاتسطحدرجاتسال های تحصیلی
دبستانابتدایی1 تا 46 تا 10
متوسطه اولراهنمایی5 تا 910 تا 15
متوسطه دومدبیرستان10 تا 1215 تا 18

هدف از آموزش متوسطه اول این است که در دانش آموزان فرهنگ گفتار و نوشتار شفاهی، مهارت های ارتباطی، تفکر منطقی و ایجاد دانش و تاثیرات مرتبط در موضوعات موجود در برنامه درسی و همچنین تمدن جهانی ایجاد شود تا توانایی استفاده از اطلاعات مدرن و ابزارهای ارتباطی فراهم شود. در سطح آموزش متوسطه دوم (تکمیلی)، تحقق کامل استعداد و توانایی دانش آموزان، آمادگی آنها برای زندگی مستقل و انتخاب حرفه، شکل گیری موقعیت مدنی فعال ارزش های انسانی ملی و جهانی، احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی و مدارا، امکان برقراری ارتباط به یک یا چند زبان خارجی فراهم می شود.

آموزش متوسطه تکمیلی تسلط کامل بر برنامه های آموزشی (برنامه درسی) در هر 3 سطح را پوشش می دهد. تخصص آموزش در دوره متوسطه تکمیلی (انسانی، فنی، طبیعی و غیره) ارائه می شود. بعد از اتمام این دوره دانشجویان می توانند وارد دانشگاه مورد نظر شوند. برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط مهاجرت به آذربایجان از طریق تحصیل یا سایر روش ها هموطنان می توانند از خدمات عالی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :