مهاجرت به کشور آمریکا

قوانین مالیات در آمریکا

قوانین مالیات در آمریکا

قوانین مالیات در آمریکا بسیار پیچیده است، افرادی که خواستار مهاجرت و زندگی در آمریکا هستند درک درستی از نحوه سازوکار مالیاتی ندارند. سیستم مالیاتی آمریکا در 2 سطح فدرال و ایالتی تنظیم شده است. در آمریکا انواع مختلفی از مالیات مانند مالیات بر درآمد، مالیات فروش و دیگر مالیات ها وجود دارد. مالیات های فدرال و ایالت ها از هم جدا می باشند. هر کدام قوانین مربوط به خود و نحوه دریافت به خود را دارند. طبق قوانین، دولت فدرال حق دخالت در امور مالیاتی ایالت ها را ندارد.

هر ایالت می تواند سیستم مالیاتی مربوط به خود را داشته باشد. در هر حال اکثر افرادی که به زندگی در آمریکا می پردازند موظف هستند تا مالیات های خود را پرداخت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را دعوت به مطالعه این مقاله درباره قوانین مالیات در آمریکا می کند.

انواع قوانین مالیات در آمریکا

به طور کلی در آمریکا مالیات های متنوع و زیادی اعمال می شود. اما معمولا همه مالیات ها در 3 دسته مالیات بر در آمد، مالیات بر دارایی و مالیات بر کالا و خدمات قرار می گیرند. همه مالیات ها در آمریکا به طور هم زمان پرداخت نمی شوند. به عنوان مثال برخی از آنها اتوماتیک از حقوق و دستمزد کسر می شوند. همچنین به طور مشابه، دولت ها، مالیات غیر مستقیم را بر روی کالاهای خاص، از جمله بنزین و سیگار اعمال می کنند و قوانین در همه ایالت ها یکسان نیست. بطور کلی مالیات بر درآمد یکی از بزرگترین منابع مالیاتی بیش از 40% درآمد مالیاتی دولت فدرال می باشد.

در اینجا 5 مورد از مهم ترین مالیات ها در آمریکا ذکر شده است:

پارامترشرح
مالیات بر درآمدمالیات بر درآمد را می توان در سطح فدرال، ایالتی و محلی بیان کرد. در سطح فدرال، مبلغ پرداخت شده به عوامل مختلفی از جمله میزان درآمد و وضعیت تاهل بستگی دارد.
مالیات فروشاین نوع مالیات از فروش کالاها و ارائه خدمات اخذ می شود. از این رو معمولا به عنوان درصدی از بهای پرداخت شده محاسبه می شوند.
مالیات غیر مستقیممالیات غیر مستقیم مانند مالیات بر کالاهای خاص است. مالیات های غیرقانونی نیز غالبا به اصطلاح محصولات گناه نام می گیرد.
مالیات بر مستغلاتمعمولا مالیات ملک برای تامین بودجه خدمات محلی اعمال می شود. این مالیات ها براساس ارزش بازار ملک است.
مالیات املاکمالیات بر املاک در آمریکا بحث برانگیز می باشد. زیرا از نظر برخی به عنوان مجازات مرگ دیده می شود. پول نقد، اوراق بهادار، بیمه، املاک و مستغلات و منافع تجاری از جمله مواردی هستند که بخشی از یک ملک در نظر گرفته شده است.

قوانین مالیات بر درآمد شخصی در آمریکا

اکثر آمریکایی ها هر سال ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد شخصی خود می باشند. منظور از درآمد به طور معمول شامل هر گونه درآمد مانند حقوق، کمیسیون، سود سهام، سود سرمایه، مزایای بیکاری و مزایای تامین اجتماعی است که در طول سال مالیات دریافت می شود. در ایالات متحده آمریکا مالیات بر درآمد بسته به وضعیت تاهل و میزان درآمد متفاوت می باشد. یک زن و شوهر به لحاظ قانونی بایستی در یک حوزه قضایی ازدواج کنند و اتحادیه آنها را به رسمیت بشناسد.

این ازدواج توسط حداقل یک ایالت، قلمرو یا مالکیت ایالات متحده، بدون در نظر گرفتن محل زندگی زوج ، به رسمیت شناخته می شود. به طور کلی بر اساس 4 حالت تاهل و به صورت مشترک، متاهل و به صورت جدا، مجرد و یا سرپرست خانوار نرخ های مالیات متفاوت می باشد.

نمونه ای از نرخ مالیات برای متاهلین و به صورت مشترک در جدول زیر شرح داده شده است:

نرخ مالیاتدرآمد مشمول مالیات به دلار
0 الی 10%19400$
12%$19401 الی 78950$
22%$78951 الی 168400$
24%$168401 الی 321450$
32%321451$ الی 408200$
35%408201$ الی 612350$
37%612350$

قوانین مالیات فرد غیر مقیم در آمریکا

افراد غیر مقیم در آمریکا مشمول باز پرداخت مالیات بر درآمد دستمزدی هستند که کارفرمای آنها برای خدمات انجام شده در ایالات متحده پرداخت می کند. به عنوان مثال، درآمد موثری که با بازار یا تجارت ایالات متحده بدست می آید مشمول مالیات است. برآورد این مالیات مانند مالیات یک فرد مقیم محاسبه می شود. همچنین افراد غیر مقیم آمریکا نیز ممکن است تحت تاثیر درآمد منبع آمریکایی که به طور موثر با بازار یا تجارت ایالات متحده در ارتباط نیستند مانند درآمد سرمایه گذاری باشند.

در این صورت نرخ مالیات 30% به درآمد ناخالص فرد تحمیل می شود این نرخ 30% همچنین برای درآمد غیر مستقیم از منابعی از ایالات متحده مانند درآمد سود سهام آمریکا، سود خاص و درآمد از حق امتیاز اعمال می شود. جهت مهاجرت به آمریکا ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

قوانین مالیات فرد غیر مقیم در آمریکا

نرخ مالیات شرکت ها در آمریکا

مالیات بر درآمد شرکت ها توسط دولت های فدرال و ایالتی بر سود تجاری تعلق می گیرد. شرکت ها از همه فنون در کدهای مالیاتی استفاده می کنند تا با کاهش درآمد مالیاتی خود، هزینه مالیات پرداخت شده را کاهش دهند. هنگامی که رئیس جمهور ترامپ در 22 دسامبر سال 2017 قانون کاهش مالیات و شغل (TCJA) را به تصویب رساند. نرخ مالیات شرکت ها را از 35% به 21% که پایین ترین نرخ از سال 1939 می باشد کاهش داد.

با این وجود، اکثر شرکت ها کم تر از این نرخ را پرداخت می کنند. آنها با استفاده از حفره های مالیاتی میزان مالیات را که میزان مؤثر آنها فقط در حدود 18% است می پردازند. همچنین TCJA کسر 20% درآمد کسب و کار واجد شرایط برای تجارت های خاص را که شامل شرکت های نوع S، شرکت های با مسئولیت محدود و شرکت های مشارکتی می باشد، اعمال می کند. همچنین جهت اطلاع از شرایط کار در آمریکا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

مالیات کالاها و خدمات در آمریکا

مالیات فروش اغلب در آمریکا به عنوان روشی برای دولت ها و دولت های محلی برای افزایش درآمد استفاده می شود. خریدهای انجام شده در سطح خرده فروشی، درصدی از قیمت فروش کالای خاص را به عنوان مالیات ارزیابی می کنند. قیمت ها بین مناطق دولتی و نوع کالای خریداری شده متفاوت می باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک جفت کفش با یک نرخ مالیات محاسبه اما غذای رستوران با نرخ مالیات دیگری شود. جهت اطلاع از گرین کارت آمریکا مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

همچنین در محاسبه مالیات غیر مستقیم در کالاها، بر اساس مقدار آن در نظر گرفته می شود نه ارزش آن. به عنوان مثال، دولت فدرال بدون در نظر گرفتن قیمت دریافت شده توسط فروشنده، مالیات غیر مستقیم 18.4 سنت برای هر گالن بنزین خریداری شده را تحمیل می کند. ایالت ها اغلب بر روی هر گالن بنزین مالیات غیر مستقیم اضافه می کنند. مالیات خدمات نیز در طیف گسترده ای از خدمات، از جمله بلیط هواپیما، کرایه اتومبیل ها، عوارض جاده ها، تاسیسات، اتاق های هتل، مجوزها، معاملات مالی و بسیاری دیگر ارزیابی می شود که میزان آن در هر ایالت متفاوت می باشد.

نگاهی بر آمار مالیات در آمریکا

آمار مالیاتی این کشور در جدول زیر شرح داه شده است:

  • در سال 2018 درآمد مالیاتی کل آمریکا در دولت فدرال و دولت ایالت ها مجموعا 5.1 تریلیون $ (دلار) بوده است.
  • در سال 2018 میزان مالیات دریافت شده از هر فرد در آمریکا به طور متوسط 15535$ (دلار) بوده است.
  • از سال 1929 تا 2018، میزان تورم مجموعه های مالیاتی فدرال، ایالتی و محلی به ازای هر فرد در ایالات متحده از بازه 1144$ الی 15913$ (دلار) بوده است.
  • در سال 2018، سهم درآمد مالیاتی دولت فدرال آمریکا 3.3 تریلیون $ (دلار) بوده است.
  • در سال 2018، حدود 49% مالیات های دریافتی دولت فدرال از بخش مالیات بر درآمد بوده است.

همانطور که ملاحظه کردید قوانین مالیات ها در ایالت ها متفاوت می باشد. برای کسب اطلاعات دقیق تر بایستی ایالت به ایالت قوانین مالیات و نرخ های مالیاتی بررسی شود که همه آنها در این مقاله نمی گنجد. در این نگارش که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شد سعی شد اطلاعات لازم در مورد قوانین مالیات در آمریکا و نرخ های مالیاتی ارائه شود تا با دیدی بهتر اقدام به مهاجرت به آمریکا، سرمایه گذاری در آمریکا و کار در این کشور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :