مهاجرت به کشور سوئد

شهرهای مهم سوئد

شهرهای مهم سوئد

شهرهای مهم سوئد به دلیل وضعیت مطلوب زندگی در جنوب سوئد واقع شده اند و به جزء شهر استکهلم مابقی شهرها جمعیتی کم تر از یک میلیون نفر دارند. سوئد کشوری در شمال اروپا در همسایگی کشورهای فنلاند، نروژ و دانمارک است. این کشور سرزمین مردمان وایکینگ امروز به یکی از کشورهای پیشرفته اروپا تبدیل شده است. از این رو زندگی در شهرهای آن از کیفیت قابل توجهی برخوردار است. آشنایی با شهرهای مهم سوئد می تواند برای آن دسته از عزیزانی که خواهان سفر و یا مهاجرت به سوئد هستند می تواند قابل توجه باشد.

به طور کلی سوئد به غیر از استکهلم شهر آنچنان بزرگی ندارد. جمعیت سوئد در شهرهای کوچک سوئد پراکنده شده اند. در ادامه این نگارش با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شهرهای مهم و مهاجرتی کشور سوئد بیشتر آشنا شوید.

درباره شهرهای مهم سوئد

سوئد کشوری در اروپای شمالی و در منطقه اسکاندیناوی واقع شده و سومین شهر بزرگ اتحادیه اروپا محسوب می شود. جمعیت کل کشور حدود 10 میلیون نفر با تراکم جمعیتی حدود 21 نفر در هر کیلومتر مربع است. تقریبا 85% از جمعیت سوئد در مناطق شهری این کشور سكونت دارند. شهرهای سوئد با امکانات زیرساختی عالی توسعه یافته اند. شهروندان این کشور از استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند. سوئد در کل دارای 25 استان است و شهرهای بسیاری با جمعیت کم دارد.

از جنگل های متراکم و کوه های مرتفع گرفته تا سواحل و دریاچه های زیبا، بی شک شهرهای سوئد را به یکی از زیباترین شهرهای اروپا تبدیل نموده است. جنوب سوئد به دلیل گرم تر و معتدل تر بودن نسبت به شمال سوئد که به قطب شمال نزدیک تر و میزبان شهرهای بیشتری در سوئد است.

شهرهای بزرگ و مهم سوئد

حدودا 85% از مردم ساكن سوئد در مناطق شهری زندگی می كنند. اما بیشتر این شهرها بسیار كوچك هستند. بین 10000 تا 100000 در آن ساكن هستند. بزرگترین شهر سوئد پایتخت آن استکهلم است که حدود 2 میلیون نفر در کلان شهر بزرگ و حدود یک میلیون نفر در محدوده شهر هستند. استکهلم (Stockholm) یک شهر بسیار منحصر به فرد است به دلیل اینکه 14 جزیره را در امتداد سواحل جنوب شرقی این کشور می گذراند. یک سوم تولید ناخالص داخلی سوئد از استکهلم تهیه می شود.

قلب سیاسی، اقتصادی و فرهنگی این کشور است. گوتنبرگ (Gothenburg) دومین شهر بزرگ سوئد می باشد که حدود یک میلیون نفر در منطقه مترو و کمی بیش از نیم میلیون نفر در خود شهر قرار جمعیت دارد. سایر شهرهای قابل توجه با جمعیتی بالغ بر 100000 جمعیت شامل مالمو، اوپسالا، وستروس، اوربرو، لینشوپینگ و هلسینگبوری است.

استکهلم یکی از شهرهای مهم کشور سوئد

استکهلم پایتخت و بزرگترین شهر سوئد است. این شهر در 14 جزیره قرار دارد که در سواحل جنوب شرقی سوئد واقع شده است. این شهر همچنین سرمایه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و رسانه ای سوئد است. یک سوم از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص می دهد. سرانه تولید ناخالص داخلی استکهلم یکی از بالاترین مقادیر در اروپا است. این شهر همچنین به عنوان یک شهر جهانی در نظر گرفته شده است. برخی از دانشگاه های برتر اروپا مانند دانشگاه سلطنتی فناوری KTH، دانشگاه کارولینسکا سوئد، دانشگاه استکهلم سوئد و برخی دیگر در این شهر مستقر هستند.

راسم سالانه جایزه نوبل در استکهلم برگزار می شود. دولت سوئد و بسیاری از سازمان های مهم آن در این شهر مستقر هستند. مترو استکهلم به عنوان طولانی ترین گالری هنری جهان به حساب می آید. کاخ استکهلم نیز در این شهر به عنوان اقامتگاه رسمی سلطنت این کشور فعالیت می کند.

استکهلم یکی از شهرهای مهم کشور سوئد

شهر گوتنبرگ سوئد

گوتنبرگ شهری در سواحل غربی سوئد در کنار کتگات در رتبه دوم در بین بزرگترین شهرهای سوئد قرار دارد. در سال 1621، این شهر توسط پادشاه گوستاووس آدولفوس تاسیس شد. بندر گوتنبرگ بزرگترین بندر در کشورهای شمال اروپا می باشد. حضور دانشگاه های برتر سوئد مانند دانشگاه گوتنبرگ سوئد، تعداد زیادی از دانشجویان را به این شهر جذب می کند. فرودگاه لندوستر و فرودگاه گوتبورگ در خدمت این شهر و مردم آن هستند. جشنواره فیلم گوتنبرگ که در ژانویه هر سال برگزار می شود.

بزرگترین جشنواره فیلم اسکاندیناویست که سالانه بیش از 155000 بازدید کننده را به خود جلب می کند. در کنار معماری بی عیب و نقص این شهر، گوتنبرگ همچنین شاهد نمایش های پر جنب و جوش و رویدادهای اجتماعی و فرهنگی از مناسبت ها و جشنواره های مختلف است. این شهر همچنین یکی از بهترین شهرهای سوئد از نظر آب و هوایی است.

شهر مالمو سوئد

مالمو (Malmo) سومین شهر بزرگ سوئد و ششمین شهر بزرگ در بین شهرهای شمال اروپا است. این شهر مرکز فرهنگی و اقتصادی جنوب سوئد است. گرچه مالمو یکی از شهرهای صنعتی اسکاندیناوی بود اما تلاش کرد تا با دوران پسا صنعتی سازگار شود. این شهر در سال های اخیر بسیاری از شرکت های زیست فناوری و فناوری اطلاعات را به خود جلب کرده و دستخوش پیشرفت های مهم در زمینه معماری شده است. ساختمان ها و پارک های بی شمار تاریخی نیز بخشی از این شهر هستند.

مالمو همچنین یک مکان چند فرهنگی است که بیش از 150 ملیت منحصر به فرد در آن قرار دارد. مالمو در نزدیکی شهر کپنهاگن در جنوب سوئد واقع شده است. از این رو تحت تاثیر از فرهنگ های مختلف دارای بازارها و نمایشگاه های چند فرهنگی متنوع می باشد. گردشگران را به خود جذب می کند. دانشگاه مالمو سوئد یکی از معتبرترین دانشگاه های سوئد در این شهر واقع شده است.

شهر اوپسالا سوئد

شهر اوپسالا سوئد (Uppsala) پایتخت استان اوپسالای سوئد و مرکز کلیسایی سوئد است. دانشگاه اوپسالا سوئد که در سال 1477 تأسیس شده قدیمی ترین مرکز آموزش عالی اسکاندیناوی است. مقیاس درجه حرارت سلسیوس در این دانشگاه اختراع شده است. این شهر همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور سوئد بوده است. به عنوان هسته اصلی این کشور مورد توجه قرار می گیرد. همچنین یکی از زیباترین شهرهای سوئد می باشد.

صرف نظر از تاریخ طولانی و غنی دارای شبکه حمل و نقل عالی و از شهرهای تحصیل سوئد است. این شهر به استکهلم بسیار نزدیک بوده است. زندگی شبانه بسیار پر جنب و جوش در آن جریان دارد. سایت قبرستان وایکینگ ها به نام گاملا اوپسالا و همچنین بقایای یک کلیسا از قرن یازدهم از دیدنی های تاریخی این شهر است.

شهر اومئا و لینشوپینگ سوئد

شهر اومئا سوئد (Umea) یکی دیگر از شهرهای سوئد و شهر الماس ها نام گرفته شده است. این شهر همچنین پایتخت فرهنگ اروپا در سال 2014 بود که دارای یک نمایشگاه هنری بزرگ، یک گالری گیتار، و برخی از مراکز تاریخی خیره کننده است. این شهر پرتحرک دور از محدوده جاذبه های اجتماعی دارای انبوهی از کافه ها و غذاهای فوق العاده است. اومئا در حدود 400 کیلومتری زیر دایره سرد واقع شده است. افراد بی شماری به این شهر می آیند تا شفق های قطبی را ببینند. شهر لینشوپینگ (Linkoping) نیز یکی از شهرهای بزرگ سوئد به حساب می آید. این شهر همچنین یک مرکز اقتصادی سوئد است. در این شهر می توانید از قلعه های قدیمی خیره کننده، معابد مختلف و موزه های بسیار دیدنی را بازدید کنید. یکی از ویژگی های قابل توجه این شهر کلیساهای قرون وسطایی آن است.

در این مقاله سعی شد برخی از شهرهای مهم سوئد با ویژگی های قابل توجه معرفی شوند. به طور کلی سوئد یکی از کشورهای زیبای اروپا و دیدن شهرهای مختلف آن تجربه ای بسیار عالی است. چنانچه علاقمند مهاجرت و زندگی در سوئد در بهترین شهرهای سوئد هستید می توانید روش های مختلف مهاجرتی به سوئد را از مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید و با بهترین روش متناسب با شرایط خود به این کشور مهاجرت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :