مهاجرت به کشور آمریکا

شهرهای مهم آمریکا

شهرهای مهم آمریکا

آمریكا كشوری پهناور، واقع در مركز قاره شمالی آمریكا، بین كانادا و مکزیک است که در مقاله پیشرو به بررسی شهرهای مهم آمریکا می پردازیم. آمریکا چهارمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و همچنین سومین کشور پرجمعیت جهان به شمار می آید. این کشور از لحاظ اقتصادی، سیاسی، صنعتی، کشاورزی و غیره یکی از قدرت های جهانی به حساب می آید. از همین روی در این مقاله قصد داریم به شهرهای مهم کشور آمریکا بپردازیم، تا کمی بیشتر با این کشور قدرتمند و پهناور آشنا شویم. آمریکایی ها جمعیتی نژادی و قومی متنوعی هستند که در طی قرن ها مهاجرت شکل گرفته اند. ایالت متحده یک کشور بسیار توسعه یافته می باشد.

تقریبا یک چهارم از تولید ناخالص داخلی در جهان را تشکیل می دهد. همچنین بزرگترین وارد کننده و دومین صادر کننده کالا در جهان می باشد. اگرچه جمعیت این کشور تنها 4.3% از کل جهان است، ولی اختیار 29.4% از کل ثروت جهان را دارد. طبیعی است کلان شهرهای این کشور از نظر سیاسی، اقتصادی بسیار پر اهمیت باشند. برای متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق کار در اولویت قرار دارند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل این موضوع خواهند پرداخت.

در زیر لیستی از مهمترین شهرهای این کشور آورده شده، که در ادامه به معرفی 5 شهر اول لیست خواهیم پرداخت.

  • شهر نیویورک
  • شهر هیوستون
  • شهر فیلادلفیا
  • شهر فینیکس
  • شهر سن‌ آنتونیو
  • شهر سن دیگو
  • شهر لس آنجلس
  • شهر شیکاگو
  • سان فرانسیسکو
  • لاس وگاس
  • میامی
  • دالاس
  • بوستون
  • سن خوزه

شهر نیویورک از شهرهای مهم آمریکا

شهر نیویورک از نظر قومی و مذهبی متنوع، تجاری محور و از نظر بسیاری از جذاب ترین مرکزهای شهری کشور در جهان است. هیچ شهر دیگری نمی تواند بهتر از نیویورک چهره آمریکا را به تصویر بکشد، وال استریت (Wall Street) یعنی مالی، برادوِی (Broadway) مترادف با تئاتر، خیابان پنجم (Fifth Avenue) به طور خودکار با خرید جفت می شود، خیابان مدیسون (Madison Avenue) به معنای صنعت تبلیغات است. دهکده گرینویچ (Greenwich) سبک زندگی بوهمیایی را پیوند می دهد. خیابان هفتم (Seventh Avenue) نشان دهنده مد است.

تومانی هال (Tammany Hall) سیاست ماشین سازی از بزرگترین صنایع آمریکا را تعریف می کند. طی 2 قرن گذشته، نیویورک بزرگترین و ثروتمندترین شهر آمریکا بوده است. همچنین مقر اصلی بیش از دو سوم از 100 شرکت برتر آمریکایی است. 25000 کارخانه آن چندصد محصول مختلف صنعتی را تولید می کند. این شهر در کل کشور پیشرو در تعداد کارگران کارخانه، تعداد کارخانه ها، ارزیابی سرمایه و ارزش محصول کشور را می باشد.

شهر هیوستون از شهرهای مهم در کشور آمریکا

هیوستون چهارمین شهر پرجمعیت ایالات متحده است که در ایالت تگزاس قرار دارد. اقتصاد هیوستون از اواخر قرن نوزدهم دارای یک پایگاه صنعتی گسترده در زمینه انرژی، تولید، هوانوردی و حمل و نقل است. هیوستون با داشتن نقاط قوت در فرهنگ، پزشکی و تحقیقات به یک شهر جهانی تبدیل شده است. جمعیتی با پیشینه های مختلف قومی و مذهبی و جامعه بین المللی بزرگ و رو به رشد دارد. هیوستون متنوع ترین کلان شهر در تگزاس است. از آن به عنوان نژادپرستانه ترین و قومی ترین کلان شهر بزرگ ایالات متحده یاد شده است. این مکان در اختیار بسیاری از موسسات و نمایشگاه های فرهنگی است که سالانه بیش از 7 میلیون بازدید کننده دارای ویزای توریستی آمریکا را به منطقه جذب می کنند. هیوستون همچنین صحنه تئاتر و هنرهای نمایشی فعال در منطقه دارد.

شهر هیوستون از شهرهای مهم در کشور آمریکا

شهر فیلادلفیا از شهرهای مهم آمریکا

فیلادلفیا ششمین شهر پرجمعیت ایالات متحده است. این شهر در ایالات پنسیلوانیا قرار دارد. بدین ترتیب بزرگترین شهر این ایالت می باشد. بسیاری از دانشگاه ها و دانشکده های منطقه فیلادلفیا آن را به یک مقصد تحصیل برتر تبدیل می کنند. زیرا این شهر یک قطب آموزشی و اقتصادی به حساب می آید. بیش از 80 کالج، دانشکده و بسیاری از بهترین دانشگاه های آمریکا در منطقه فیلادلفیا واقع شده اند. بزرگترین مدرسه این شهر از نظر تعداد دانشجو، دانشگاه تمپل است. به دنبال آن دانشگاه درکسل. دانشگاه پنسیلوانیا، دانشگاه تمپل، دانشگاه درکسل و دانشگاه توماس جفرسون از جمله دانشگاه های تحقیقاتی این شهر را در سطح کشور تشکیل می دهند.

فیلادلفیا مرکز فعالیت های اقتصادی در پنسیلوانیا است. همچنین دارای 5 شرکت فورچون 1000 (Fortune 1000) است. فیلادلفیا دارای مجسمه ها و نقاشی های دیواری در فضای باز بیشتر از هر شهر آمریکایی دیگر می باشد. به دلیل هنر، فرهنگ، آشپزی و تاریخ شناخته شده است. فیلادلفیا همچنین به عنوان قطب زیست فناوری شناخته می شود. این شهر همچنین خانه بسیاری از اولین های ایالات متحده است. از جمله کتابخانه اول (1731)، بیمارستان (1751)، دانشکده پزشکی (1765)، اولین منطقه سرمایه ملی (1774)، بورس سهام ( 1790)، باغ وحش (1874) و مدرسه تجارت (1881). جهت اطلاع از شرایط کار در آمریکا می توانید مقاله مذکور را از طریق مراجعه به سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

شهر فینیکس در آمریکا

شهر فینیکس پایتخت ایالت آریزونا می باشد که پرجمعیت ترین شهر این ایالت و همچنین پنجمین شهر پرجمعیت در آمریکا است. این شهر دارای 4 شرکت فورچون 500 (Fortune 500) است. اقتصاد این شهر در سال های اولیه به طور عمده بر کشاورزی و منابع طبیعی متمرکز بود. بدین ترتیب عمدتا وابسته به 5 سی (5C) که شامل مس (Copper)، گاو (Cattle)، آب و هوا (Climate)، پنبه (Cotton) و مرکبات (Citrus) بود. از زمان جنگ جهانی دوم، اقتصاد این شهر متنوع شده است. شهر فینیکس به دلیل استراحتگاه های تفریحی که دارای استخرهای پیچیده، باغ های بیابانی، ناهارخوری های تزئینی، اسپاهای مجلل و زمین های گلف قهرمانی مشهور است. جهت مهاجرت به آمریکا و کسب اطلاعات بیشتر مقاله مشخص شده را بررسی بفرمائید.

شهر سن آنتونیو از شهرهای مهم در کشور آمریکا

شهر سن آنتونیو، هفتمین شهر پرجمعیت ایالات متحده و دومین شهر پرجمعیت ایالت تگزاس است. تاریخ عمیق این شهر با رشد سریع آن طی چند دهه گذشته در تضاد می باشد. این سریعترین رشد در بین 10 شهر بزرگ ایالات متحده از سال 2000 تا 2010 و دومین از سال 1990 تا 2000 بوده است. سان آنتونیو دارای شش شرکت فورچون 500 (Fortune 500) و مرکز پزشکی جنوبی تگزاس است. این مرکز تنها ارائه دهنده تحقیقات و مراقبت های پزشکی در منطقه جنوب تگزاس به حساب می آید. اقتصاد سن آنتونیو در درجه اول بر ارتش، مراقبت های بهداشتی، خدمات دولتی، خدمات مالی، نفت و گاز و جهانگردی متمرکز است. سالانه بیش از 20 میلیون گردشگر از این شهر و جاذبه های گردشگری آمریکا در این شهر بازدید می کنند که به طور چشمگیری در اقتصاد آن نقش دارد.

در این مقاله سعی شد بعضی از شهرهای مهم در کشور آمریکا را برای شما همراهان گرامی به تصویر بکشیم. در صورت هرگونه ابهام با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :