مهاجرت تحصیلی فرانسه

شهرهای دانشجویی فرانسه

شهرهای دانشجویی فرانسه

اگر متقاضی خواهان مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه باشد، یکی از موضوعات حائز اهمیت برای او آگاهی از شهرهای دانشجویی فرانسه می باشد. کشور فرانسه همواره بر نظام آموزشی خود سرمایه گذاری های کلانی می کند. یکی از مقصدهای تحصیلی برتر در جهان به شمار می آید. به نقل از وب سایت QS، 39 دانشگاه از فرانسه در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار دارند.

این به آن معنی است که دانشگاه های این کشور دارای کیفیت آموزشی بالا و امکانات فراوانی می باشند. از این رو کلید گشایش درهای فرصت های متنوع است. بدین ترتیب تحصیل در کشور فرانسه می تواند زمینه ساز تحصیل در آمریکا و یا کانادا نیز باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی اعزام دانشجو به کشور فرانسه و سایر شهرهای دانشجویی می پردازند.

آشنایی با دانشگاه های کشور فرانسه

زمانی که نام کشور فرانسه به گوش اشخاص می خورد ممکن است که به یاد فرهنگ و اصالت آن و یا غذاها و نوشیدنی های آن افتند. اینها مواردی هستند که منجر به تغییر و مصمم تر شدن اشخاص جهت سفر و یا مهاجرت به این کشور است. فرانسه همواره کشوری است که نوابغ و متفکران بسیاری را پرورش داده که تاثیر فراوانی بر جامعه بشریت داشته اند. از جمله این نوابغ و متفکران رنه دکارت و ژان پل سارتر می باشند. این کشور همواره به مسائل آموزشی خود اهمیت می دهد. بدین ترتیب بر روی آن سرمایه گذاری می کند، به طوری که درصد بالایی از بودجه این کشور به نظام آموزشی آن تعلق دارد.

کشور فرانسه میزبان تعداد زیادی از دانشگاه های برتر است. تعداد 39 دانشگاه از این کشور طبق گزارش QS جزء دانشگاه های برتر و مطرح جهان می باشند. این مسئله بیان گر اعتبار و سطح کیفی آموزش در این دانشگاه ها می باشد. به عبارتی دانشگاه های کشور فرانسه از جمله دانشگاه های معتبر و دارای امکانات و با کیفیت آموزشی بالا در جهان هستند. با این وجود می توانند مدارک معتبری را نیز صادر نمایند. مدارک تحصیلی معتبر تضمین اعتبار دانشجویان و غنی کننده رزومه آنها است. لذا دانشجویان در این کشور فرصت های فراوانی را برای آینده تحصیلی خود در اختیار خواهند داشت.

شهر پاریس از شهرهای دانشجویی فرانسه

اولین گزینه متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فرانسه شهر پاریس است که با چشم اندازهای گوناگون و زیبا توانسته نظر بسیاری از اشخاص را به خود جلب نماید. مطمئنا متقاضیان پیش زمینه فکری در خصوص این شهر خواهند داشت. بهترین راه جهت آشنایی با این شهر بزرگ و مردم آن زندگی در پاریس و تعامل با مردم است. اما در اکثر مواقع منابع مالی و زمان کافی برای انجام این کار وجود ندارد و تمام امور به صورت فشرده انجام می شوند. شایان ذکر است که اگر تحصیل در پاریس برای متقاضی جذاب است، باید گفت که این شهر هیچ کاستی نسبت به سایر شهرها نخواهد داشت. یک شهر همه چیز تمام برای تحصیل و کار به شمار می آید.

شهر پاریس فرانسه شامل تعدادی موسسه آموزشی و شغلی است که متقاضی اخذ پذیرش تحصیلی از فرانسه با مراجعه به آنها می تواند اقدام به دریافت خدمات آموزشی و یا شغلی نموده و هدف خود را در این کشور دنبال کند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به فرانسه که خواهان تحصیل در شهر پاریس هستند ملزم به آشنایی اولیه با فرهنگ و نحوه زندگی در این شهر برای زندگی راحت تر و رفع مشکات احتمالی هستند. در غیر این صورت ممکن است قوانین و یا رسومات غریبه برای متقاضیان کار آنها را دشوار نموده است.

شهر پاریس از شهرهای دانشجویی فرانسه

شهر دانشجویی لیون فرانسه

یکی دیگر از شهرهای فوق العاده کشور فرانسه برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه شهر لیون است. میزبان جمعیت این شهر بالغ بر حدود 1.7 میلیون نفر می باشد. این شهر بزرگ با قدمتی فراوان توانسته نظر بسیاری از اشخاص را به خود جلب کند. این شهر پایتخت آشپزی در فرانسه است که به دلیل همجوار بودن با کوه های آلپ، مورد علاقه دوست داران اسکی نیز واقع می شود. لذا در صورتی که دانشجویان در این شهر مستقر شده و اقامت نماید، می تواند از تفریحات موجود و غذاهای منحصر به فرد فرانسوی لذت ببرند و روحیه خود را برای تحصیل تقویت کنند.

به غیر از معماری منحصر به فرد این شهر می توان جذابیت های فراوان دیگری را نیز در آن به وفور یافت که خود بیانگر غنی بودن این شهر است. شهر لیون دارای موسسات آموزش عالی فراوانی بوده است. میزبان تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی است. همچنین این شهر به لحاظ فرهنگی شهری بسیار غنی بوده است. مقصد مناسبی برای دوست داران فرهنگ و زندگی در فرانسه می باشد. همچنین شهر لیون یکی از مراکز تجارت و کسب و کار بوده است.

شهر تولوز در فرانسه

شهر تولوز در فرانسه از جمله مقصدهای مهاجران تحصیلی است که مخاطبان زیادی را دارد. به عبارتی اشخاص بسیاری برای مهاجرت تحصیلی این شهر را انتخاب می کنند. این شهر شهری است تاریخی در نزدیکی مرز اسپانیا که در عصر مدیترانه به عنوان یکی از پایتخت ها و مهدهای هوا و فضا به شمار می آمد. بیشترین میزان دانشجو پذیری فرانسه در شهر تولوز انجام می شود. به عبارتی این شهر همواره میزبان تعداد بسیاری از دانشجویان بین المللی است.

آنها را در خود اسکان می دهد که بیانگر مناسب بودن این شهر برای دانشجویان می باشد. از طرف دیگر پایین بودن هزینه های زندگی دانشجویی در این شهر نسبت به پاریس و لیون باعث شده مورد توجه بسیاری از دانشجویان خارجی قرار بگیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای کادری مجرب و آموزش دیده در زمینه های مهاجرت و تحصیل در کشور فرانسه می باشد. توصیه می شود متقاضیان قبل از هر اقدامی با کارشناسان حقوقی در این زمینه تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :