مهاجرت تحصیلی پرتغال

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال مطمئنا شرایط سختی است و داشتن دانش علمی و دانش زبانی از اولیت های پذیرش در دانشگاه های پزشکی خواهد بود. شما در صورتی که علاقه مند به شهرهای مملو از دانشجویان بین المللی هستید و به فرهنگ و زبان پرتغالی علاقمندید می توانید به تحصیل پزشکی در این کشور اروپایی جالب فکر کنید. پرتغال غربی ترین کشور در اروپا محسوب می شود. این کشور آب و هوای مدیترانه ای ملایمی دارد و ساحل های زیبایی دارد و شهرهای آن آثار باستانی و تاریخی جذابی دارد. زندگی شبانه در کشور پرتغال جریان دارد و همین موضوع موجب جذب بسیاری از دانشجویان به این کشور می شود. از شرایط عمومی تحصیل پزشکی در پرتغال می توان به بودجه مالی اشاره کرد زیرا رشته پزشکی رشته پرهزینه ای است.

در کشور پرتغال دانشگاه های خوبی با رتبه های عالی وجود دارند که در حقیقت از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در این کشور محسوب می شود. سیستم آموزشی و چهارچوب های تدریس و استادان خوب و با تجربه از دیگر مزایای خوب تحصیل در پرتغال است. از اینرو دانشگاه های این کشور هر ساله در رتبه بندی جهانی رتبه های خوبی به دست بیاورند. مدارس مخصوص پزشکی و دانشگاه های آموزشی عملی هم در این کشور برای تحصیل پزشکی و سایر شاخه های آن وجود دارد. در نظر داشته باشید که فضای بین المللی و دانشجویان از کشورهای دیگر موجب پیشرفت مهارت های زبانی شما می شود. تجارب شغلی که می توانید در این دوره به دست بیاورید و از تجارب پزشکی و مهارتی زیادی بهره مند شوید هم بسیار مهم است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص راهنمای شما خواهند بود.

کلیات تحصیل پزشکی در پرتغال

اگر احساس همدلی عمیقی دارید و دائما احساس می کنید باید درد و رنج اطرافیان خود را کاهش دهید، باید در رشته پزشکی تحصیل کنید. تحصیل پزشکی در کشور پرتغال شامل کلاس های نظری و عملی و امتحانات خاصی می شود و همچنین شامل دوره های آموزشی در موسسات مراقبت های بهداشتی است. به طور مثال ممکن است پس از گذراندن دروس خود در یک آزمون سراسری شرکت کنید و نمره شما تخصص شما را تعیین می کند.

در خصوص کلیات تحصیل پزشکی در پرتغال جالب است بدانید که دوره های کارآموزی در پزشکی عمومی معمولا 3 سال طول می کشد. برای پزشکی تخصصی، یک دوره کارآموزی ممکن است 4 تا 5 سال طول بکشد. در پایان همه دانشجویان یک دیپلم مطالعات تخصصی دریافت می کنند. آخرین مرحله نوشتن و دفاع موفقیت آمیز از یک رساله در برابر هیئت منصفه است و پس از آن فارغ التحصیلان مدرک پزشکی خود را دریافت می کنند.

مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

پذیرش برای تحصیل در دانشکده های پزشکی شرایط ویژه ای دارد. شرایط تحصیلی و آموزشی از مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در کشور پرتغال است. شما بایستی در مدت دبیرستان خود دروس مرتبط با پزشکی را با نمرات خوبی کسب کرده باشید. به طور مثال شیمی و زیست شما باید در حد قابل قبولی باشد. همچنین دروس فیزیک و ریاضیات نیز مهم هستند. توصیه نامه از سوی موسسه آموزشی شما هم مهم است. نامه انگیزه که در آن از اهداف و علت انتخاب این کشور و رشته را در آن توضیح می دهید را هم اضافه کنید. اگر شما تجربه کارهای پزشکی یا دوره های پیش پزشکی را دارید را ذکر کنید.

دیگر شرایط مورد نیاز برای رشته پزشکی نمره تافل یا آیلتس بالا است. اگر می خواهید در کشور پرتغال به زبان انگلیسی تحصیل کنید بایستی دوره های مهارتی زبان را از پیش گذرانده باشید. همچنین برای دستیابی به آن بایستی بسیار تلاش و برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. مدارک تحصیلی شما زیر نظر وزارت آموزش و پرورش کشور پرتغال معادل سازی می شود. البته هر دانشگاه می تواند معیارهای متفاوتی برای برای جذب دانشجویان بین المللی داشته باشد. مثلا ممکن است برخی از موارد درسی را چه به زبان تحصیل چه به زبان انگلیسی چه از شما امتحان بگیرند. ممکن است از شما بخواهند تا در دوره پیش پزشکی تحصیل کنید و در صورتی که نمره قابل قبولی کسب کرده باشید می توانید ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دنبال کنید.

برخی از شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

اگر احساس همدلی عمیقی دارید و دائما احساس می کنید باید درد و رنج اطرافیان خود را کاهش دهید، باید در رشته پزشکی تحصیل کنید. تحصیل پزشکی در کشور پرتغال شامل کلاس های نظری و عملی و امتحانات خاصی می باشد. همچنین شامل دوره های آموزشی در موسسات مراقبت های بهداشتی است. به طور مثال ممکن است پس از گذراندن دروس خود در یک آزمون سراسری شرکت کنید و نمره شما تخصص شما را تعیین می کند.

دوره های کارآموزی در پزشکی عمومی معمولا 3 سال طول می کشد. برای پزشکی تخصصی، یک دوره کارآموزی ممکن است 4 تا 5 سال طول بکشد. در پایان همه دانشجویان یک دیپلم مطالعات تخصصی دریافت می کنند. آخرین مرحله نوشتن و دفاع موفقیت آمیز از یک رساله در برابر هیئت منصفه است و پس از آن فارغ التحصیلان مدرک پزشکی خود را دریافت می کنند.

برخی از شرایط تحصیل پزشکی در پرتغال

دانشگاه ها و شرایط تحصیل در رشته پزشکی در پرتغال

در مقطع تحصیلات تکمیلی، یافتن برنامه های آموزش داده شده به زبان انگلیسی معمول است. دانشگاه پورتو یک دانشگاه دولتی واقع در شهرستان از پورتو است که در سال 1911 تاسیس شد و دارای جامعه ای بزرگ با بیش از 31000 دانشجو است که شامل 3280 دانشجوی بین المللی است. با گسترش فعالیت تحقیق و توسعه، دانشگاه پورتو خروجی گسترده ای از تحقیقات را ایجاد کرده است. از مشهورترین مراکز تحقیقاتی این مدرسه می توان به انستیتوی زیست شناسی مولکولی و سلولی، انستیتوی آسیب شناسی و ایمنی شناسی مولکولی و موسسه تحقیقاتی سیستم های رایانه ای اشاره کرد. دانشجویان بین المللی در این موسسات به تحقیقات خود می پردازند. دانشگاه لیسبون با رتبه خوبی که در عرصه جهانی دارد بزرگترین دانشگاه در پرتغال است.

رتبه دانشگاه های رشته پرشکی در کشور پرتغال بدین شرح می باشد:

دانشگاهرتبه
دانشگاه کاتولیک پرتغال351
دانشگاه پورتو401
دانشگاه لیسبون501

تخصص های پزشکی و فرصت های شغلی در پرتغال

بیشتر دانشگاه ها و کالج ها دوره های پزشکی را به عنوان مدرک کارشناسی ارشد (M.Sc.) یا Master of Arts (MA) ارائه می دهند. فارغ التحصیلی برخی از مدارک ممکن است بین 3 تا 6 سال طول بکشد.

شما می توانید از زیر رشته های مختلفی انتخاب کنید:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • پزشکی انسانی
  • مامایی
  • پرستاری
  • تغذیه
  • دامپزشکی
  • فیزیوتراپی
  • داروسازی

دوره هایی که در دوره تحصیلات تکمیلی پزشکی خواهید گذراند از یک دانشگاه و برنامه به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال، می توانید کلاس هایی در زمینه آناتومی و فیزیولوژی انسانی، پزشکی بالینی، تشخیص فیزیکی، آسیب شناسی بالینی، سیاست های بهداشتی و اخلاق، پیشگیری از بیماری ها، بیومکانیک و غیره داشته باشید. دانشجویان پزشکی نیز باید اقامت خود را تکمیل کنند. طول دوره اقامت از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. اما معمولا برای بیشتر تخصص ها 3 الی 5 سال و برای جراحی پلاستیک و جراحی مغز و اعصاب 6 یا 7 سال طول می کشد.

این رشته ها ارتباطات، کار گروهی و برنامه ریزی تا هوش هیجانی و توجه به جزئیات را شامل می شوند. فارغ التحصیلان رشته و گرایش های متفاوت پزشکی در بیمارستان های دولتی و خصوصی، کلینیک های مراقبت های بهداشتی و آزمایشگاه های تحقیقاتی فرصت های کاری پیدا می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی تر و مشاوره با مشاوران با تجربه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :