مهاجرت سرمایه گذاری در آرژانتین

سرمایه گذاری در آرژانتین

سرمایه گذاری در آرژانتین

کشور آرژانتین از مهاجران اروپایی استقبال ویژه ای می کند و همین موضوع دلیلی برای جذابیت سرمایه گذاری در آرژانتین توسط سرمایه گذاران است. چراکه هیچ مهارت یا سهمیه کشوری خاصی وجود ندارد. تنها چیزی که یک متقاضی نیاز دارد نامه ای از یک کارفرما یا کارفرمای احتمالی و گواهی حسن رفتار از پلیس کشور مبدا است. همچنین می توان یک بار در آرژانتین با ویزای توریستی به دنبال کار بود. اروپایی ها می توانند بدون ویزا به آرژانتین سفر کنند و ویزای توریستی 90 روزه رایگان به آنها داده می شود. الزامات درخواست نسبتا ساده است، اما نمی توان همان را برای بوروکراسی اغلب کابوس وار آرژانتین گفت. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ویزا واقعا صادر شود. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسترهای لازم جهت تسریع هدف سرمایه گذاری متقاضیان علاقه مند فراهم شده است.

سیستم سرمایه گذاری در آرژانتین

آرژانتین به دلیل کمبود سرمایه گذاری در دهه گذشته، تعداد زیادی فرصت سرمایه گذاری در بخش های منابع طبیعی و زیرساخت ها ارائه می دهد و به همین دلیل برخی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری را در آمریکای لاتین دارد. دولت ملی آرژانتین مجموعه ای از برنامه ها از جمله مزایای مالیاتی و وسایل نقلیه جدید را برای جذاب تر کردن سرمایه گذاری داخلی معرفی کرده است. در بخش انرژی‌ های تجدیدپذیر، قانون شماره 27191 رژیم ملی ترویج تولید و استفاده از منابع تجدیدپذیر انرژی الکتریکی را در یک سری مراحل معرفی کرد و تعدادی از اهداف ملی انرژی‌ های تجدیدپذیر و صندوق خاصی ایجاد کرد.

اما فساد که شامل تاجران سطح بالا و دولتی سابق است بر توسعه اقتصاد ملی و سطح اعتماد سرمایه گذاران در آرژانتین تأثیر گذاشته است. به همین ترتیب، به دلیل انقباض اقتصادی و فقدان مقدار قابل توجهی از ذخایر دلاری که توسط بانک مرکزی نگهداری می شود، دولت (به رهبری رئیس جمهور سابق، مائوریسیو ماکری) کنترل های ارزی جدیدی را ایجاد کرد. این موارد هنوز به قوت خود باقی است و دسترسی به بازار ارز محلی و خروج وجوه از آرژانتین را محدود می‌کند. با این وجود آرژانتین شاهد افزایش فرصت های سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری خارجی را به بخش های فعال اقتصاد خود جذب می کند.

در زمینه بهبود وضعیت سرمایه گذاری، دولت سیاست هایی را اعمال نموده که در جدول زیر بیان شده است:

ردیفسیاست های اقتصادی پیشرو
1مذاکرات با طلبکاران برای دستیابی به توافقی برای بازسازی حدود 65 میلیارد $ (دلار) بدهی خارجی
2افزایش مالیات های موجود، مانند مالیات دارایی های شخصی و مالیات مقطوع بر صادرات
3کاهش‌ های مالیاتی تعلیق شده
مشاوره در مورد مقررات ارزی

قواعد بانکی برای سرمایه گذاری در آرژانتین

راه های زیادی برای ارسال پول از یک کشور به کشور دیگر وجود دارد. مانند همیشه، اگر مهاجران کمی تحقیق کنند و برای بهترین معامله خرید کنند، می توانند از مشکلات و هزینه های زیادی نجات پیدا کنند. برای اکثر مهاجران، انتقال ارز شامل انتقال مرتب مبالغ کوچک تا متوسط ​​از یک حساب بانکی موجود در خانه به یک حساب بانکی جدید در خارج از کشور به ارز محلی است. اینها ممکن است پرداخت های بازنشستگی، مزایا، یا هر شکل دیگری از درآمد باشد. بانک خانگی شما معمولا با کمال میل به شما تعهد می دهد. می توانید تسهیلاتی را با آنها تنظیم کنید که به موجب آن آنها را فکس یا تلفنی تماس بگیرید، یک یا 2 کد مخفی ارائه دهید، مبلغ مورد نظر را به آنها بگویید و آنها آن را به بانک جدید شما منتقل می کنند.

غالب بانک ها به به طور خودکار آن را به ارز محلی مربوطه برخی از بانک ها نیز به شما امکان پرداخت های بین المللی را به صورت آنلاین می دهند. هر روشی را که انتخاب می کنید، انتقال معمولا بین 3 تا 7 روز طول می کشد، اگرچه انتقال یک تا 2 روزه اغلب در دسترس است، اما آماده باشید که برای این موارد بیشتر بپردازید. همچنین می توانید تراکنش های منظمی را تنظیم کنید که به طور خودکار در یک روز ثابت پردازش می شوند. بسیاری از حقوق بازنشستگی و مزایای دولتی را می توان مستقیما به بانک جدید شما در خارج از کشور پرداخت کرد، بدون اینکه اصلا از طریق بانک داخلی خود مراجعه کنید. در میان روش های سرمایه گذاری می توانید روش خرید ملک در آرژانتین را انتخاب نمایید.

قواعد بانکی برای سرمایه گذاری در آرژانتین

سایر قواعد بانکی مرتبط با سرمایه گذاری در آرژانتین

اغلب بانک های آرژانتین برای مبادلات مالی ملک، شماره حساب بانکی بین‌المللی یا سوئیفت را می ‌خواهند، اما نگران نباشید، بانک جدید شما این کدها را به شما می‌ دهد و حتی ممکن است قبلا در دسته چک یا صورت ‌حساب ‌های بانکی جدید شما فهرست شده باشند. تا آنجا که به هزینه ها مربوط می شود، احتمالا باید برای هر تراکنش یک کارمزد ثابت بپردازید. علاوه بر این، اغلب برای خود تبدیل ارز، درصدی کارمزد دریافت می شود. همچنین ممکن است متوجه شوید که بانک دریافت کننده شما هزینه دریافت حواله را از شما دریافت می کند. هزینه ‌ها براساس بانک متفاوت است، اما می‌ توانند به سرعت اضافه شوند. به عنوان یک قاعده کلی، انتقال مبالغ بزرگتر با دفعات کمتر معمولا ارزان تر از انتقال مبالغ کمتر است.

پرداخت به شیوه خودپرداز یک راه دیگر است که به لطف فناوری مدرن، اکثر مردم خارج از کشور می توانند به دستگاه خودپرداز مراجعه کرده و این یک گزینه مفید برای مهاجران است اما احتیاط بسیاری از بانک ها برای استفاده از این نوع تسهیلات هزینه های سنگینی دریافت می کنند. همچنین ممکن است متوجه شوید که محدودیت ‌های برداشت (به عنوان یک اقدام امنیتی) وجود دارد، حتی اگر وجوه قابل توجهی در حساب خود در خانه داشته باشید. همچنین می‌توانید از کارت‌ های اعتباری VISA یا Mastercard استفاده کنید و اگر مبلغ را به سرعت پرداخت کنید و از هزینه‌ های بهره اجتناب کنید.

محدودیت های سرمایه گذاری در آرژانتین

قانون زمین روستایی (قانون 26737) و قانون مناطق امنیتی مرزی محدودیت های خاصی را برای مالکیت خارجی زمین های روستایی تعیین می کند که می تواند سرمایه گذاری در صنعت کشاورزی را محدود کند. در بخش نفت و گاز، آرژانتین فعالیت های هیدروکربنی را در قلمرو مورد مناقشه جزیره مالویناس/جزایر فالکلند ممنوع کرده است. علاوه بر این شرکت های فوق نیز ممنوع می شوند. شرکت هایی که فعالیت های هیدروکربنی را در فلات قاره آرژانتین بدون مجوز مناسب آرژانتین انجام می دهند.

شرکت هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مالک، سهامدار یا پیمانکار هستند یا با آنها رابطه سودمندی برقرار می کنند، بدین صورت می باشند:

  • شرکت هایی که خدمات هیدروکربنی را به اپراتورها در قلمرو مورد مناقشه ارائه می کنند.
  • شرکت هایی که در گذشته نوعی پیوند یا مشارکت در فعالیت ها یا خدمات هیدروکربنی را در قلمرو مورد مناقشه حفظ کرده اند.

هیچ حوزه فعالیت خاصی وجود ندارد که در آن بخش خصوصی از مشارکت مستثنی شده باشد یا دولت دارای امتیازات خاص یا حقوق قانونی فوق العاده باشد. با این حال، شرکت های دولتی در تعدادی از بخش های صنعتی و تجاری در سطح فدرال، ایالتی یا شهرداری حضور دارند. در برخی موارد، در نتیجه ملی شدن مجدد تاسیسات عمومی که خصوصی شده بودند، ارائه این خدمات به شرکت های دولتی واگذار شده است، همانطور که در مورد آب در فاضلاب در بوئنوس آیرس است. گفتگو و ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به شما کمک کند تا با امور مختلف مرتبط با سرمایه گذاری در آرژانتین آشنا شوید و به بهترین انتخاب برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :