مهاجرت به کشور کانادا

ساختار سیاسی کانادا

ساختار سیاسی کانادا

سیستم ساختار سیاسی کانادا کاملا پیچیده و مبتنی بر سیستم وست مینستر است که امروزه این کشور از آن در پیاده سازی قانون به درستی پیروی می کند. کشور کانادا همان چیزی است که به عنوان فدراسیون دموکراتیک شناخته می شود. از این رو در سطح فدرال و هم با مراکز استانی اداره می شود. قانون اساسی 1867 که در گذشته آن را قانون آمریکای شمالی می خوانند، به طور غیر رسمی با عنوان قانون BNA شناخته می شود. BNA بخش عمده ای از قانون اساسی کشور کاناداست، که سلطه فدرال ایجاد کرده است.

بخش اعظمی از عملکرد دولت کشور کانادا را از جمله ساختار فدرال، مجلس مقننه، سیستم دادگستری و مالیات را تعریف می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های ساختار سیاسی کانادا، تفاوت بین استان های فرانسوی و انگلیسی زبان می باشد. در برخی موارد فشارهای سیاسی در داخل شهر کبک برای جدا کردن این استان از باقیمانده کانادا بسیار قدرتمند بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر دانش تیم ترجمه خود مفتخر به در اختیار گذاشتن این اطلاعات برای شما متقاضیان عزیز می باشد.

بررسی ساختار سیاسی کشور کانادا

کشورها به دلایل مختلف دولت دارند و این دولت از نیازهای مردم مراقبت می کند. بدین ترتیب مواردی مانند بیمارستان، جاده، نامه، قوانین، دفاع ملی و روابط بین الملل را کنترل می کنند. اما بیشتر از همه دولت سعی دارد نظم را به زندگی شهروندان خود ببخشد. دولت را می توان یک سلطنت مشروطه، یک سیستم فدرال، یک سیستم حزبی و یک دموکراسی نماینده نامید.

در کانادا 3 سطح دولت وجود دارد. هر سطح از دولت مسئولیت های مختلفی دارد که عبارتنداز:

  • دولت فدرال (دولت کانادا) مسئولیت کارهایی از قبیل شهروندی و مهاجرت به کانادا، دفاع ملی و تجارت با سایر کشورها را بر عهده دارد.
  • دولت های استانی و سرزمینی (به عنوان مثال، استان انتاریو) مسئولیت مواردی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی و بزرگراه را بر عهده خواهد داشت.
  • دولت های محلی (شهرها و دهکده های انتاریو) مسئول آتش نشانی، خیابان های شهر و سایر امور محلی را به عهده دارد.

دولت فدرال در ساختار سیاسی کانادا

سیستم حاکم بر کشور کانادا بر مبنا مدیریتی می باشد. همین موضوع باعث دو چندانی جذابیت زندگی در کانادا نیز شده است. سیستم پارلمانی کانادا باز و دموکراتیک بوده است. همچنین این فرصت را برای افراد فراهم می کند تا بتوانند نظرات خود را ارائه دهند.

بدین ترتیب در سطح فدرال، 3 بخش دولت وجود دارد:

  • الیزابت دوم، ملکه کانادا، رئیس رسمی ایالت کانادا و استاندار نشان دهنده ملکه در کانادا و انجام وظایف رئیس دولت است.
  • قوانین در کانادا بر پایه مجلس عوام است. از این رو شهروندان کانادایی نمایندگان مجلس عوام را انتخاب می کنند. این نمایندگان را نمایندگان مجلس می نامند. معمولا متعلق به یک حزب سیاسی هستند. حزب سیاسی که بیشترین تعداد نماینده مجلس را تشکیل می دهد، دولت را تشکیل می دهد. رهبر آن نخست وزیر می شود.
  • نخست وزیر رئیس دولت در کانادا است. نخست وزیر نمایندگان مجلس را به عنوان وزیر در کابینه انتخاب می کند. کابینه درباره سیاست دولت تصمیمات مهمی را اتخاذ می کند.

در خصوص مهاجرت به کانادا و کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مذکور را از طریق مراجعه به سایت مرجع ما مطالعه بفرمائید.

دولت استانی در ساختار سیاسی کانادا

در سطح استان فرماندار نشان دهنده ملکه است و مجلس قانون گذاری می کند. در انتاریو نمایندگان منتخب به عنوان نمایندگان پارلمان استانی (MPP) نامیده می شوند. حزب سیاسی که بیشترین تعداد MPP را تشکیل می دهد، دولت را ایجاد می کند و رهبر آن نخست وزیر می شود. نخست وزیر رئیس دولت در انتاریو است که دولت را رهبری می کند و MPP ها را به عنوان وزیر در کابینه انتخاب می کنند. کابینه سیاست های دولت را تعیین می کند و قوانینی را برای تصویب مجلس قانون گذاری معرفی می کند.

دولت استانی در ساختار سیاسی کانادا

دولت محلی در ساختار سیاسی کانادا

در شهرداری استان انتاریو ساختار مالی و مدیریت دولت های محلی شهرها و روستاها را تعریف می کند. از این رو اعضا شهرداری و شورا را برای رهبری دولت محلی انتخاب می کنند. کمیته های مشاوران در مورد بودجه، خدمات و امور اداری بحث می کنند که سپس برای بحث به شورا منتقل می شوند. شهروندان، صاحبان مشاغل و گروه های جامعه می توانند نگرانی های خود را در جلسات کمیته به شورایاران ارائه دهند.

همچنین احزاب سیاسی زیادی در کانادا وجود دارند که برخی از احزاب نماینده یک منطقه یا یک گروه خاص هستند. برخی از احزاب نماینده بسیاری از مسائل و کل کانادا می باشند. بیشتر این احزاب بزرگ نیز در سطح استان در انتاریو فعالیت می کنند.

احزاب عمده شامل موارد زیر هستند:

  • حزب محافظه کار کانادا
  • مهمانی سبز
  • حزب لیبرال
  • حزب دموکراتیک جدید (NDP)

نقش انتخابات و رای گیری در سیاست کانادا

برنامه مشخصی برای انتخابات وجود ندارد. از این رو معمولا بسته به سطح دولت، هر چند سال یک بار انتخابات برگزار می شود. انتخابات دولت فدرال هر 4 الی 5 سال یک بار می باشد. انتخابات دولت استانی و شهرداری هم هر 4 سال یک بار برگزار می شود.

برای واجد شرایط بودن در انتخابات فدرال، استانی و شهرداری باید این موارد رعایت گردد:

  • یک شهروند کانادایی باشد.
  • حدود سنی 18 سال و یا بالاتر
  • ثبت به عنوان یک رای دهنده در انتخابات منطقه شده باشد.

از این رو جهت مهاجرت به این کشور و اطلاع از قواعد ساختاری مقاله قوانین مهاجرتی کانادا را مطالعه بفرمائید.

حقوقدان انتاریو در ساختار سیاسی کانادا

انتاریو شکایات مربوط به خدمات ارائه شده توسط دولت استان و سازمان های آن را بررسی می کند. حقوق بشر در هر سال هزاران شکایت را از افرادی که فکر می کنند با آنها در سازمان های دولتی ناعادلانه، غیر قانونی و یا غیر منطقی برخورد شده است، دریافت می کنند. علاوه بر تحقیق در مورد این شکایات فردی، دفتر دادرس نیز تحقیقاتی را درمورد موضوعاتی انجام می دهد که تعداد زیادی از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. دفتر حقوق بشر حدود 500 وزارتخانه استان، دادگاه، آژانس ها، هیئت مدیره و کمیسیون را در بر می گیرد.

برخی از نمونه خدماتی که این سازمان ها ارائه می دهند، عبارتنداز:

  • دسترسی به خدمات دولتی
  • مزایایی ناتوانی
  • بیمه درمانی
  • ایمنی و بیمه محل کار
  • مراکز دسترسی به مراقبت در جامعه

این کشور سیستم دموکراسی بالغ و پایدار دارد که حقوق اقلیت ها در ملت را به رسمیت می شناسد و جامعه مدنی پر جنب و جوشی دارد. در حالی که از خارج از قدرت دیپلماتیک خود استفاده می کند، برخلاف قدرت اقتصادی و نظامی از همسایه خود برای تأثیرگذاری بر روابط و توافق های بین المللی سازنده استفاده می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش بنا را به توضیحاتی در باب ساختار سیاسی کانادا نهاده است. از این رو امید است با به اتمام رسیدن این نگارش توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در باب شما نیز قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :