مهاجرت به کشور چین

زبان رسمی چین

زبان رسمی چین

ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را با زبان رسمی چین آشنا نموده و گونه های مختلف این زبان و چگونگی تشکیل آن ها را برای شما شرح دهیم. با توجه به اینکه زبان چینی یکی از قدیمی ترین نسخه های کشف شده زبان بشر در طول تاریخ می باشد. در این مقاله سعی شده تا اطلاعات دقیقی از این زبان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لازم به ذکر است که تمامی اطلاعات این مقاله به صورت مستقیم از منبع زبان رسمی چین ترجمه و ویرایش گردیده است.

تمامی اطلاعات این مقاله مستند می باشد. شما عزیزان علاوه بر اطلاعات کلی درباب زبان چینی همچنین با اهمیت آموزش این زبان، شرایط تحصیل یا کار در چین به زبان چینی و نیز شرایط دوره های زبان چینی نیز آشنا می شوید. تلاش کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمائی هر چه بهتر هموطنان در خصوص روش های مهاجرت به چین و شرایط زندگی در این کشور می باشد.

تاریخچه ای از زبان رسمی چین

زبان چینی جزء زبان های باستانی در جهان محسوب می گردد. توسط اکثریت اقوام و اقلیت ها در چین صحبت می شود. حدود 1.2 میلیارد نفر (حدود 16% از جمعیت جهان) زبان چینی را به عنوان اولین زبان خود به رسمیت می شناسند. چینی ها معمولا توسط تفاوت های زبان منطقه ای به گونه ای دارای گویش متفاوتی از هم می باشند. زبان شناسان به دلیل گستردگی مناطق این کشور پهناور گویش این زبان را به 100 نمونه مختلف تخمین زده اند.

در حال حاضر، به طور کل این طبقه بندی ها 7 تا 13 گروه اصلی منطقه ای را تشکیل می دهند. بر اساس تحولات آوایی سطحی، تخمین زده شده که بیشتر این جمعیت را ماندارین ها تشکیل می دهند. بدین ترتیب حدود 75 میلیون جمعیت دارند. این اقوام در جنوب غربی چین سکونت دارند، بعد از آنها اقوام کانتونی ها 68 میلیون می باشند. همچنین گفتنی است که گویش های بسیار مختلفی در همین اقوام وجود دارد که برای هم دیگر غیر قابل درک و یا به سختی می توان آن را تحلیل کرد.

ماندارین زبان رسمی چین

زبان چینی ماندارین، در واقع یک شکل استاندارد از گفتار چینی است که زبان رسمی این کشور می باشد. زبان ماندارین و یکی از زبان های ملی تایوان (ماندارین تایوانی) شباهت زیادی دارد. همچنین یکی از 4 زبان رسمی سنگاپور شناخته می شود. ضمنا این زبان یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل است. قدیمی ترین سوابق مکتوب چینی کتیبه های اوراکل دوره سلسله شانگ است که می توان در سال 1250 پیش از میلاد مسیح آن را ردیابی کرد. دسته بندی آوایی چینی باستان را می توان از قافیه های شعر کهن چین بازسازی کرد. در دوره سلسله های شمالی و جنوبی، چینی های میانه به دنبال جدایی جغرافیایی و سیاسی بودند.

زبان شناسان تمام زبان های چینی را به عنوان بخشی از خانواده زبان چینی و تبتی به همراه برمه، تبتی و بسیاری از زبان های دیگر که در هیمالیا و توده جنوب شرقی آسیا صحبت می شوند، طبقه بندی می کنند. اگرچه این رابطه برای اولین بار در اوایل قرن نوزدهم مطرح شد. اکنون مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته، اما بازسازی Sino-Tibetan نسبت به خانواده هایی مانند هند و اروپایی یا Austroasiatic بسیار کمتر توسعه یافته است. مشکلاتی در این زبان وجود دارد که شامل تنوع زیاد زبان ها، عدم تمایل به بسیاری از آنها و تأثیرات ارتباط زبانی است. علاوه بر این، بسیاری از زبان های کوچکتر در مناطق کوهستانی صحبت می شوند که درک آنها کمی دشوار است.

ضرورت آموزش زبان رسمی چین

یادگیری زبان چینی برای متقاضیان بیزینس یا کار و یا حتی تحصیل در کشور چین از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. چرا که افراد از این طریق علاوه بر برقراری ارتباط مستقیم با طرف چینی و درک متقابل همچنین می توانند از مزایا و امتیازات تسلط بر زبان انگلیسی در کسب و کار و فعالیت خود نیز بهره مند شوند. مثلا با اینکه تحصیلات آکادمیک در کشور چین هم به زبان انگلیسی و هم چینی امکان پذیر است. ولی دانشجویانی هستند که به دلیل مزایای تحصیل به زبان چینی به دنبال اخذ مدرک مهارت زبان چینی هستند. پس دانشجویان خارجی پس از اخذ مدرک مهارت زبان چینی می توانند شانس پذیرش خود از دانشگاه های برتر چینی را افزایش دهند.

به همین منظور آنها بایستی از یکی از آزمون های زیر قبول شوند:

  • آزمون TOCFL یا آزمون زبان چینی به عنوان زبان خارجه ویژه دانشجویانی است که خود را برای پذیرش از دانشگاه های برتر چین آماده می کنند.
  • آزمون HSK یا Hanyu Shuiping Kaoshi که مختص دانشجویانی است که مایل به اخذ پذیرش دانشگاهی و یا کاریابی در کشور چین هستند.

لازم به یادآوری است که دانشجویان برای اخذ پذیرش از مقطع کارشناسی دانشگاه های چین نیازمند ارائه مدرک آزمون HSK با نمره 4 و جهت پذیرش از مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیازمند ارائه مدرک آزمون HSK با نمره 5 هستند. علاوه بر این دارندگان مدرک زبان چینی که خواستار تحصیل به زبان چینی هستند از شهریه پایینی نسبت به دانشجویان انگلیسی زبان برخوردار هستند. در این مورد، شهریه سالیانه دانشجویان چینی زبان نصف شهریه دانشجویانی است که تحصیل در چین به زبان انگلیسی می پردازند.

ضرورت آموزش زبان رسمی چین

دوره های آموزش زبان رسمی چینی در چین

در صورتی که شما دانشجوی بین المللی باشید و یا یک کارگر ماهر خارجی و یا اینکه سرمایه گذار یا بیزینسمن در کشور چین باشید، برای تعامل راحت با مردمان چین نیازمند داشتن دانش زبان چینی هستید. در این رابطه در چین مدارس زبان چینی دایر هستند که دوره های زبان چینی را برای طیف وسیعی از متقاضیان اجرا می کنند. دوره های ماندارین چینی در کلیه سطوح برای هر طیف سنی و با مدت زمان مختلفی موجود است.

لیست زیر نشانگر دوره های آموزش زبان ماندارین چینی در خود کشور چین است:

دوره های زبان ماندارین چینیطول دوره
دوره های عمومی ماندارین187 دوره
دوره های ماندارین برای نوجوانان26 دوره
دوره های آمادگی برای آزمون ماندارین چینی30 دوره
دوره های ماندارین چینی برای بیزینس8 دوره
دوره های ماندارین چینی حرفه ای24 دوره
برنامه های کار و تحصیل ماندارین چینی13 دوره

پس متقاضیان آموزش زبان رسمی چین می توانند 300 دوره آموزش زبان چینی را در 44 مدرسه زبان در این کشور انتخاب کنند. از معروفترین مدارس آموزش زبان چینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرسه هوتونگ (پکن، شانگهای، هانگژو)
  • دانشگاه فرهنگ و زبان پکن
  • دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای (SISU)
  • SN Mandarin (شانگهای)
  • مدرسه ماندارین LTL (پکن، شانگهای، چنگده و تایوان)
  • مدرسه زبان چینی (گویلین)

هزینه آموزش دوره های کورس زبان چینی

معمولا شهریه دانشجویان در دوره های آموزش زبان چینی به فاکتورها و عوامل مختلفی مثل مدرسه یا دانشگاه مربوطه، دولتی یا خصوصی بودن موسسه، شهر محل استقرار آن موسسه، مدت دوره و یا حتی ملیت متقاضی هم بستگی دارد. بطور میانگین این شهریه در هر ترم از 5500RMB الی 9000 RMB (یوآن) ادامه می یابد. بحث دیگر پیرامون هزینه زندگی در چین است. معمولا این هزینه بطور میانگین ماهیانه بین 600 الی 1000$ (دلار) می باشد. در اینباره نیز فقط متوسط هزینه زندگی در 2 شهر بزرگ چین یعنی پکن ($1000 الی 1200$ دلار) و شانگهای ($850 الی 1200$ دلار) بیشتر به چشم می آید.

برای اطلاع از هزینه برخی اقلام زندگی در چین 2022 لطفا به جدول زیر توجه کنید:

آیتم هاهزینه ها به واحد یوآن چین
هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان20RMB
یک لیتر شیر13.86RMB
یک عدد نان تازه 500 گرمی11.06RMB
یک کیلو برنج6.96RMB
یک کیلو گوشت مرغ27.35RMB
یک کیلو گوشت گاو76.46RMB
اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر3497.34RMB
اجاره آپارتمان تک خواب بیرون از شهر1955.87RMB
هزینه حمل و نقل ماهیانه150RMB

ویزا برای آموزش زبان رسمی چین

معمولا شرط مهم در زمینه اخذ ویزای تحصیلی چین (چه برای حضور در دانشگاه و چه برای حضور در مدارس زبان) اخذ نامه پذیرش و فرم های JW201 و JW202 می باشد. اما ویزای تحصیلی چین دو نوع است که شامل ویزای X1 و X2 می باشد. هر دو ویزای چین برای تحصیل اعتبار 90 روزه دارند ولی منتها مدت اقامت برای دارندگان ویزای X1 تا مدت زمان نامحدود ولی برای دارندگان ویزای X2 تا حداکثر 180 روز می باشد. ویزای X1 مختص تحصیلات بلند مدت و ویزای X2 مختص تحصیلات کوتاه مدت در کشور چین است.

از همین رو متقاضیان آموزش زبان چینی نیازمند اخذ ویزای X2 با ارائه مدارک زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی چین
  • عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از مدرسه زبان
  • فرم JW201 یا JW202 (فقط برای متقاضیان ویزای X1)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا

در این مقاله سعی بر این شد تا شما را با زبان رسمی چین که یکی از زبان های سخت و پیچیده جهان می باشد آشنا کنیم. همانطور که ملاحظه فرمودید این زبان از پیچیدگی زیادی برخوردار است. تا جایی که در کشور چین نیز از بیش از 100 نوع گویش متفاوت استفاده می شود. به هر حال اگر اطلاعات این مقاله برای شما کافی نبوده است می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و صحبت با مشاوران دپارتمان مربوطه در این موضوع از اطلاعات بیشتری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :