مهاجرت تحصیلی مالتا

رشته مکانیک در مالتا

رشته مکانیک در مالتا

رشته مکانیک در مالتا به اندازه رشته های توریسم، هتلداری و گرایش های مدیریت طرفدار ندارد، اما بسیاری از متقاضیان به انتخاب این رشته می پردازند. غالب علاقمندان به کار و تحصیل در رشته مهندسی مکانیک ترجیح می دهند کشورهایی مثل فرانسه یا آلمان را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. با این وجود اگر کسی علاقمند به تحصیل در رشته مکانیک در مالتا باشد گزینه های محدودی خواهد داشت. چرا که به دلیل وسعت و جمعیت کم مالتا، در کل دانشگاه های زیادی در این کشور تاسیس نشده است. لازم به ذکر است کسانی که در رشته مکانیک در مالتا تحصیل می کنند غالبا برای کاریابی به کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان یا فرانسه می روند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص مالتا پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته مکانیک در مالتا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه مالتا برای تحصیل در رشته مکانیک کدام اند؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا کدام اند؟
  • آیا دانشجویان غیر اروپایی اجازه کار پاره وقت با ویزای تحصیلی مالتا را دارند یا خیر؟

درباره رشته مکانیک در مالتا

رشته مهندسی مکانیک جزء رشته های دشوار دانشگاهی به حساب نمی آید، اما غالبا دانشجویان گستردگی این رشته را از سختی های یادگیری آن قلمداد می کنند. کسانی که تمایل داشته باشند در یکی از دانشگاه های مالتا در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کنند بهتر است شرایط دانشگاه مورد نظر خود را بررسی نمایند. اما به طور کلی می توان گفت اکثر کلاس های رشته مهندسی مکانیک در مالتا در ماه اکتبر شروع می شود و زمان درخواست اخذ پذیرش تا ژوئن هر سال است.

دوره های تحصیلی در مالتا برای رشته مهندسی مکانیک بستگی زیادی به مقطع تحصیلی دارد و به شرح ذیل است:

  • کارشناسی: 3 تا 4 سال
  • کارشناسی ارشد: 1.5 سال
  • دکتری: 3 سال

هزینه تحصیل رشته مهندسی مکانیک در مالتا

یکی از مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان در مالتا باید به آن توجه داشته باشند، هزینه های زندگی است که به شرح نمودار ذیل می باشد:توزیع هزینه زندگی در کشور مالتا

هزینه دیگر شهریه دانشگاه است که در دانشگاه های دولتی مالتا پایین تر از دانشگاه های خصوصی است. دانشجویان غیر اروپایی یعنی non-EU/EEA students برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در مالتا باید متناسب با مقطع تحصیلی خود شهریه پرداخت نمایند. مثلا شهریه سالانه دانشگاه ملی مالتا (University of Malta) برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک در سال تحصیلی 2022 به صورت سالانه 8933€ (یورو) است. این دوره تحصیلی 18 ماهه می باشد و به زبان انگلیسی ارائه می شود.

چرا که پس از زبان مالتایی، دومین زبان رسمی در کشور مالتا زبان انگلیسی است. در حال حاضر بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک University of Malta می باشد که بیش از 1000 دانشجوی بین المللی دارد که برنامه های بلند مدت این دانشگاه را انتخاب کرده اند. همچنین بیش از 450 دانشجوی بین المللی به صورت موقت در حال تحصیل در دانشگاه مالتا هستند.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته مکانیک در مالتا

از جمله مهم ترین مدارک برای تحصیل در رشته مکانیک در مالتا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه های مالتاتوضیحات
CVباید با توجه به زبان دوره تحصیلی به زبان انگلیسی یا مالتایی نگارش شود. این موضوع شامل موفقیت های تحصیلی و کاری باشد.
ترجمه رسمی مدارکمدرک تحصیلی فرد و ریز نمرات باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی گردد.
مدرک زبانمدرک آیلتس آکادمیک 6.5 یا تافل 95 معمولا مورد قبول دانشگاه های مالتا برای مقطع کارشناسی ارشد است.
GPAمعدل کل مقطع تحصیلی فرد که در بازه یک تا 4 قرار می گیرد.
توصیه نامهحداقل 2 تن از اساتید مقطع قبلی که دانشجو را به خوبی بشناسند باید توصیه نامه نگارش نمایند.
انگیزه نامهدانشجو باید بیان کند دلیل انتخاب تحصیل رشته مهندسی مکانیک در مالتا چیست؟
تمکن مالیمتقاضی باید ثبات کند توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در مالتا را دارد.

اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالتا در مقاله مشخص شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

کار ضمن تحصیل در رشته مکانیک در مالتا

دانشجویان غیر اروپایی با گذشت 13 هفته از اقامت قانونی خود در مالتا اجازه خواهند داشت تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و به این ترتیب بخشی از هزینه های زندگی خود در مالتا را تامین نمایند. لازم به ذکر است حداقل درآمد دانشجویان در مالتا به ازای یک ساعت کار 5€ (یورو) است که حتی از کشور قبرس با ساعتی 7€ (یورو) هم کمتر می باشد. با مشغول شدن به کار دانشجویی در مالتا افراد می توانند بخش کوچکی از هزینه های زندگی خود در مالتا را پرداخت نمایند.

لازم به ذکر است دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مالتا باید شهریه هم پرداخت نمایند، اما تحصیل در دانشگاه های دولتی مالتا معمولا برای اروپایی ها رایگان است. علاوه بر شهریه، هزینه ثبت نام سالانه در دانشگاه های مالتا بین 400€ الی 650€ (یورو) می باشد. در نظر داشته باشید که کار ضمن تحصیل در رشته مکانیک در مالتا تنها با داشتن مجوز کار در مالتا امکان پذیر خواهد بود.

کار ضمن تحصیل در رشته مکانیک در مالتا

اخذ ویزای تحصیلی مالتا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در مالتا در رشته مهندسی مکانیک نوبت به اخذ ویزای تحصیلی مالتا می رسد. مهم ترین مدارک به این منظور جهت مجوز تحصیل در رشته مکانیک در مالتا عبارتند از:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاه مورد نظر در مالتا
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامت در مالتا مثلا ارائه اجاره نامه
  • پرداخت هزینه سفارت مالتا که 60€ (یورو) می باشد.

لازم به ذکر است ویزای تحصیلی مالتا به اندازه دوره تحصیلی افراد در این کشور صادر می شود. اما دانشجویان غیر اروپایی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه خود در مالتا تا یک سال فرصت دارند همچنان در مالتا اقامت داشته باشند و دنبال کار بگردند. در این خصوص لازم به ذکر است نرخ بیکاری در مالتا در سال های 2021 و 2022 به ترتیب 6.10% و 4.5% می باشد. مهندسین مکانیک در مالتا علاوه بر فرصت های شغلی خوب، سطح درآمد بالایی در مالتا خواهند داشت که به طور متوسط مبلغ 5800€ (یورو) در ماه می باشد. علاقمندان به تحصیل در رشته مکانیک در مالتا می توانند برای آگاهی از سایر جزییات در این خصوص با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :