مهاجرت تحصیلی مالتا

رشته طراحی لباس در مالتا

رشته طراحی لباس در مالتا

رشته طراحی لباس در مالتا در مقایسه با رشته هایی مثل توریسم، هتلداری، مدیریت و سایر موارد طرفداران کم تری خواهد داشت. کشور مالتا کوچک و توریستی مالتا دانشگاه های کمی دارد و بیشتر به لحاظ ارائه دوره های مدرن گردشگری شهرت دارد. با این وجود دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته طراحی لباس بخواهند مالتا را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند. از آن جمله می توان به شهریه نسبتا پایین دانشگاه های دولتی مالتا و آب و هوای نسبتا معتدل و گرم این کشور اشاره نمود. مالتا همچنین امنیت زیادی دارد.

مالتا همچنین علاوه بر حوزه یورو، عضو شنگن و اتحادیه اروپا هم می باشد. پس اخذ اقامت آن از طریق تحصیل در رشته طراحی لباس متقاضی می تواند انتخاب مفیدی برای آینده در نظر بگیرد. به علاوه در حالی که اکثر دانشجویان رشته طراحی لباس در کشورهای غیر انگلیسی زبان مثل آلمان، اسپانیا، یونان و سایر برای کاریابی باید به زبان رسمی آن کشور هم تسلط پیدا کنند، در مالتا این مشکل را ندارند. دلیل این امر این است که اگرچه زبان رسمی اول مالتا، مالتایی می باشد، زبان انگلیسی هم به عنوان زبان دوم این کشور انتخاب شده است.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص تحصیل در مالتا به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در رشته طراحی لباس در مالتا چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های مالتا در سال 2022 برای تحصیل در رشته طراحی لباس کدام اند؟
  • آیا امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان غیر اروپایی در مالتا وجود دارد یا خیر؟

هزینه های رشته طراحی لباس در مالتا

اگرچه غالب مشاغل نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی دارند، طراحی لباس در مالتا اینگونه نیست. منتهی غیر اروپایی ها بدون تحصیل در یکی از دانشگاه های مطرح مالتا یا سایر کشورهای توسعه یافته دنیا مثل آمریکا، دانمارک، هلند و سایر عملا شانسی برای راه یافتن به بازار کار مالتا به عنوان طراح لباس نخواهند داشت. برای تحصیل در رشته طراحی لباس در مالتا علاقمندان هم می توانند تحصیل در دانشگاه را انتخاب کنند، هم موسسات آموزشی مختلف.

گزینه دوم معمولا دوره زمانی کم تری دارد و نتیجتا ارزان قیمت تر خواهد بود، اما شانس اخذ ویزای تحصیلی مالتا برای ایرانی ها با اخذ پذیرش از دانشگاه های مالتا بالاتر می باشد. دوره های غیر دانشگاهی رشته طراحی لباس در مالتا به که افراد مدارک فنی و حرفه ای اعطاء می کند. معمولا دوره های 6 ماهه ای است که شهریه آن به طور متوسط 840€ (یورو) می باشد. این دوره در انتها به افراد MQF Certificate – NCFHE Approved اعطاء خواهد نمود. هزینه های رشته طراحی لباس در مالتا و در دانشگاه های دولتی تا 3000€ (یورو) در سال و در دانشگاه های خصوصی تا 20000€ (یورو) در سال می باشد.

هزینه های رشته طراحی لباس در مالتا

کار ضمن تحصیل در رشته طراحی لباس در مالتا

دانشجویان غیر اروپایی هم در مالتا اجازه کار ضمن تحصیل در رشته طراحی لباس در مالتا را خواهند داشت. بدین ترتیب منتهی با گذشت 13 هفته از اقامت در مالتا و تا سقف 20 ساعت در هفته. با توجه به این که برخلاف رشته هایی مثل روانشناسی و سایر موارد کار مرتبط با رشته مستلزم داشتن مدرک دانشگاهی است، دانشجویان رشته طراحی لباس می توانند کار پاره وقت خود را در یکی از آژانس ها و مزون های طراحی لباس پیدا کنند.

در خصوص آژانس ها و مزون های طراحی لباس در مالتا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Rosemarie Abela Fashion Studio
  • Charlie’s Selections
  • Couture by Gaetano
  • D Vintage Room
  • Fiona Couture
  • Lukka Designer
  • Noel Muscat
  • Mario Xkembri Textiles
  • YesusDeMaris by Jesmond Sammut

البته برای کار در مالتا به عنوان طراح لباس در مالتا فرد باید پرتفولیوی مناسب و ظاهر خلاقانه و خوبی داشته باشد. همچنین به عنوان یک دانشجوی خارجی، مشغول بودن به تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور به عنوان دانشجوی طراحی لباس، چه برای پیدا کردن کار ضمن تحصیل و چه برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی، می تواند مزیت خیلی خوبی به شمار آید. چرا که کارفرمایان مالتایی تنها در صورتی خارجی ها را استخدام می نمایند که متوجه شوند متقاضی کار غیر اروپایی، در مقایسه با مالتایی ها و سایر اروپایی ها که جویای شغل مزبور هستند، توانایی های تئوری و عملی بیشتری دارد.

کار پس از تحصیل رشته طراحی لباس در مالتا

هر کشوری در قبال دانشجویان خارجی خود سیاست متفاوتی را اتخاذ نموده است. به عنوان مثال در کشورهای آلمان و کانادا، دانشجویان تا 2 سال بعد از فارغ التحصیلی هم همچنان اجازه اقامت خواهند داشت و فرصت دارند دنبال کار بگردند. این در حالی است که در کشور یونان با نرخ بیکاری سال 2022 که بیش از 18% است، اگر دانشجویان تا 2 ماه بعد از اتمام تحصیلات خود شغلی در این کشور پیدا نکنند، باید خاک یونان را ترک کنند. در مالتا با نرخ بیکاری سال 2021 و 2022 به ترتیب 6.1% و 4.5%، دانشجویان رشته طراحی لباس و سایر رشته های تحصیلی تا یک سال بعد از تحصیل در مالتا فرصت دارند شغلی پیدا کنند.

لازم به ذکر است طراحان لباس جزء پردرآمدترین گروه های شغلی در مالتا نیستند. اما نسبتا سطح درآمد خیلی خوبی دارند. در واقع طراحان لباس در مالتا با سابقه کار یک تا 4 سال سالانه حدود 56000$ (دلار آمریکا) درآمد خواهند داشت. اما کسانی که کم تر از یک سال سابقه کار دارند، در مالتا سالانه حدود 45000$ (دلار آمریکا) حقوق خواهند گرفت. علاقمندان به تحصیل در رشته طراحی لباس در مالتا، دانمارک، کانادا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :