مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته طراحی لباس در اتریش

رشته طراحی لباس در اتریش

بسیاری از دانشجویان علاقه زیادی به تحصیل در رشته طراحی لباس در اتریش دارند و تحصیل در این رشته را از راه های رسیدن به آرزوهای خود می دانند. دانشگاه های اتریش از جمله دانشگاه های پیشرفته با سطح علمی بالایی در جهان به حساب می آیند. دلایل زیادی برای گرایش دانشجوهای تبعه دیگر کشورها به کشور اروپایی اتریش وجود دارد. از مهم ترین دلایل می توان به امنیت بالای این کشور، تحصیل ارزان و یا رایگان در دانشگاه ها، کیفیت زندگی فوق العاده در شهرهای اتریش، امکانات و سیستم آموزشی نوین، امکان اخذ اقامت اتریش پس از تحصیل و همچنین برخورداری از بیمه درمانی این کشور اشاره کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را با هدف آشنایی هرچه بیشتر متقاضیان با رشته طراحی لباس در اتریش ارائه کرده است.

تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش

طراحی لباس در اتریش، دانشجویان را تشویق می کند تا سبک خلاقانه و بینش هنری خود را توسعه دهند و در عین حال مهارت های فنی، ارتباطی و تحقیقاتی ضروری را به دست آورند. در آموزش‌های فردی و گروهی و از طریق راهنمایی هنری طراحان مد معتبر بین‌المللی در راس بخش، دانشجویان پتانسیل حیاتی مد را بین مادی بودن و جسمانی بودن به صورت مفهومی درک می‌کنند. این مسئله بر توسعه یک چشم انداز طراحی جامع با کاوش در دانش مد اروپایی سنتی، ارتباط با میراث فرهنگی جهانی و آگاهی از انتخاب های طراحی پایدار متمرکز است. رشته طراحی لباس در اتریش یک دوره آموزشی است که عمدتا مبتنی بر استودیو است و بر خودشناسی خلاقانه تأکید دارد که ریشه در یک عمل تحقیقاتی گسترده دارد. این رشته در غالب آموزش های مفهومی و راهنمایی فنی برای دستیابی به اهداف طراحی پشتیبانی می شود.

رشته طراحی لباس ممکن است در طراحی پوشاک زنانه، مردانه یا انواع مد تخصصی شود. برنامه های درسی رشته طراحی لباس شامل مهارت های برش الگوی سنتی، ساخت و ساز در کنار مهارت ها و تکنیک های دیجیتال است. هنرجویانی که برای تحصیل در این رشته به اتریش مهاجرت می کنند از آتلیه خیاطی، آتلیه بافندگی و یک آتلیه بزرگ با فضای کار شخصی برای هر دانشجو بهره می گیرند. علاوه بر این به دانشجویان این امکان داده می شود تا در فضاهای استودیویی مجهز و کارگاه های آموزشی هم در بخش مد و هم در سایر بخش های دانشگاه هنرهای کاربردی به فعالیت بپردازند.

در تصویر زیر برخی از زیرشاخه های ارائه شده در رشته هنر و طراحی در اتریش آورده شده اند:

زیرشاخه های ارائه شده در رشته هنر و طراحی در اتریش

درباره رشته طراحی لباس در اتریش

دانشجویان رشته طراحی لباس در اتریش در طیف متنوعی از سخنرانی‌ها، سمینارها و دوره‌ها، ضمن یادگیری در مورد مد تاریخی و معاصر و کاوش، در سیستم مد و زمینه‌های آن، فرآیند طراحی، مفهوم و غیره نیز مهارت‌هایی را کسب می‌کنند. دروس این رشته آموزش هایی در زمینه طراحی لباس، طراحی فنی برای لباس، ارتباطات مد، تجارت مد، تاریخ مد و تئوری طراحی لباس به علاقه مندان آموزش می دهند. گروه آموزشی طراحی لباس اتریش، همکاری های بین رشته ای را در دانشگاه هنرهای کاربردی آغاز کرده است و در حال تقویت همکاری خود با شرکای خود را در زمینه مد، طراحی گرافیک، عکاسی، مطالعات فرهنگی و هنرهای تجسمی است.

دپارتمان طراحی لباس اتریش، پیوندهایی قوی با شرکت هایی ایجاد کرده است که از نسل بعدی استعدادهای طراحی لباس در توسعه مجموعه های خود و در پروژه هایی که حول مواد و پارچه می چرخند حمایت می کنند. برنامه درسی منحصر به فرد در دپارتمان طراحی لباس به دلیل آموزش های نوین و شخصی سازی شده به دانشجویان این امکان را می دهد که با موقعیت های مختلف موجود در سیستم مد و طراحی لباس آشنا شوند. از اوایل دهه 1980 میلادی، این دپارتمان توسط طراحان مد مشهور بین‌المللی مانند کارل لاگرفلد، هلموت لانگ، جیل ساندر، راف سیمونز، ویوین وست‌وود، ویکتور و رولف، برنهارد ویلهلم، حسین چالایان، لوسی و لوک مایر رهبری می‌شد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اتریش پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

درباره رشته طراحی لباس در اتریش

بهترین دانشگاه ها برای رشته طراحی لباس در اتریش

در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه‌های اتریش بر اساس عملکرد تحقیقاتی آن ها در طراحی لباس رتبه‌بندی شده‌اند. رتبه بندی این دانشگاه ها بر اساس رتبه آن ها در اتریش، اروپا و در جهان صورت گرفته است. این رتبه بندی بر طبق 1570 استناد دریافت شده توسط 197 مقاله دانشگاهی ساخته شده است. این مقالات توسط 5 دانشگاه در اتریش برای محاسبه رتبه بندی نشریات استفاده شده و به نمرات نهایی هر دانشگاه اضافه گردیده است.

محاسبات رتبه های ذکر شده بدون تمایز مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. طبیعتا دانشگاه هایی که از علوم رایانه ای برای تحقیقات هنری و طراحی لباس بهره می گیرند، در رتبه های اول برترین دانشگاه ها در رشته طراحی لباس در اتریش هستند.

نام دانشگاه اتریشرتبه طراحی لباس در اتریشرتبه طراحی لباس در اروپارتبه طراحی لباس در جهان
دانشگاه وین164169
دانشگاه صنعتی وین2176428
دانشگاه سالزبورگ3311841
دانشگاه گراتس4322898
دانشگاه هنرهای کاربردی وین5347981

شهر وین اتریش، بزرگترین شهر و پایتخت اتریش است که سالانه پذیرای دانشجویان خارجی زیادی در رشته های طراحی مد و لباس است. همانطور که در جدول مشاهده می شود، این شهر 3 دانشگاه پیشرفته برای تحصیل رشته طراحی لباس در اتریش دارد. اگر علاقه مند به تحصیل در رشته طراحی مد و لباس در کشورهای اروپایی هستید، اتریش یکی از گزینه های مناسب است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در راستای دستیابی شما به هدف تحصیل در اتریش، راهنما و پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهد بود. لذا برای بهره مندی اطلاعات کافی می توانید با مشاوران ما تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :