مهاجرت تحصیلی یونان

رشته تربیت بدنی در یونان

رشته تربیت بدنی در یونان

رشته تربیت بدنی در یونان به عنوان تحصیلات عالی برای دانشجویان شناخته می شود که این موضع بیانگر سابقه طولانی کشور یونان در این زمینه است. بدین ترتیب کشور یونان با داشتن شهرهای هیجان انگیز، غذاهای یونانی و آب و هوای زیبا بهترین انتخاب برای یک دانشجوی بین المللی است. فرهنگ غربی بسیاری از سیستم های مدرن خود را مدیون یونان باستان است و این کشور از مدت ها قبل به دلیل ارائه آموزش عالی و داشتن سیستم آموزش با کیفیت بالا مشهور بوده است. بسیاری از عقاید فلاسفه یونان باستان امروزه نیز مورد بحث قرار می گیرد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره نحوه اخذ پذیرش در رشته تربیت بدنی در یونان اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

سیستم آموزشی رشته تربیت بدنی در یونان

در سال 1982، آموزش عالی در یونان تحت یک اصلاح اساسی در همه زمینه ها قرار گرفت، از جمله آن، نقش دانشگاه ها، ساختار و محتوای برنامه های درسی و بخشی از این تغییرات شامل ارتقا سطح آمادگی حرفه ای معلمان تربیت بدنی می باشد. گروه های تربیت بدنی و علوم ورزشی در 3 دانشگاه، یعنی در دانشگاه آتن، دانشگاه تسالونیکی و دانشگاه تراکیه ایجاد شدند. همچنین اخیرا بخش جدیدی از تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه تسیالی تأسیس شده است. این گروه ها به هیچ دانشکده ای تعلق ندارند و مستقل و دارای هیئت علمی هستند.

این تغییرات نهادی، علوم ورزشی را در یونان برای اولین بار تأسیس کرد و می توان استقلال آن را به عنوان یک علم به رسمیت شناخت، همچنین فرصت هایی برای تحقیق ایجاد کرد که چشم انداز جدیدی را برای توسعه آن نشان داد. دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ارسطو تسالونیکی، دانشکده ملی و دانشگاه کاپودیستریان آتن در سال 1982 با اجرای ماده قانون 47 تاسیس شدند. طبق فرمان ریاست جمهوری، آکادمی ملی تربیت بدنی در آتن و شعبه آن در تسالونیکی به ترتیب بخشی از دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن و دانشگاه ارسطو تسالونیکی شدند، به عنوان مدارس تربیت بدنی و علوم ورزشی شناخته می شوند.

اهداف و سیستم آموزشی دانشکده تربیت بدنی در یونان عبارتند از:

  • انجام پروژه های تحقیقاتی و انجام فعالیت های آموزشی به منظور ارتقا تربیت بدنی و ورزش
  • ارائه دانش پیشرفته برای دانشجویان در زمینه های اصلی تدریس
  • واجد شرایط کردن دانشجویان برای استخدام در بخش های دولتی و خصوصی
  • ارائه ابزارهای نظری و عملی لازم برای دانش آموختگان در سطح پیشرفته تر
  • ترویج و توسعه ورزش در یونان، ضمن ایجاد روحیه ورزشی
  • افزایش آگاهی شهروندان از اهمیت تربیت بدنی

دانشگاه های رشته تربیت بدنی در یونان

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی یک دانشکده تازه تاسیس است که از 2 دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی (SPESS) در تسالونیکی و SPESS در سرس، تشکیل شده است. افتتاح دانشکده برجسته در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه ارسطو تسالونیکی است که پس از ورود آکادمی ملی تربیت بدنی در سیستم دانشگاهی یونان در سال 1982 تاسیس شده است. پیشرفت علوم ورزشی، تحقیق و تدریس و همچنین حضور مداوم، پایدار و خلاق علوم ورزشی در جامعه دانشگاهی، به طور گسترده تضمین شده است.

در سال 1982 مراسم افتتاحیه SPESS در دانشگاه های آتن و تسالونیکی انجام شده است و آکادمی ملی تربیت بدنی در آتن و شعبه تسالونیکی آن در این علوم ورزشی گنجانده شدند که در طی سال های تحصیلی 1983 تا 1984 شروع به کار کردند. در سال 1985، شعبه ای از موسسات علوم ورزشی تسالونیکی در سرس تاسیس شده تا در آوریل 2005 به یک مدرسه مستقل تبدیل شود.

هدف از تاسیس SPESS در دانشگاه های رشته تربیت بدنی در یونان به شرح زیر است:

  • از طریق آموزش و پژوهش آکادمیک و کاربردی، تربیت بدنی و علوم ورزشی را پرورش و ارتقا می دهد.
  • صلاحیت های لازم برای حرفه علمی و حرفه ای را برای فارغ التحصیلان فراهم می کند.
  • به پیشرفت ورزش در یونان و انتشار روحیه ورزش کمک می کند.

جهت اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی در یونان می توانید بر روی مقاله مذکور کلیک کنید.

دانشگاه های رشته تربیت بدنی در یونان

دوره های رشته تربیت بدنی در یونان

فعالیت 2 موسسه SPESS در آتن به طور قاطع در ارتقا سطح مطالعات و پیشرفت علوم ورزشی، پژوهشی و آموزشی نقش داشته است. از زمان آغاز به کار خود، این 2 مدرسه 13418 مدرک کارشناسی، 396 مدرک کارشناسی ارشد و 113 مدرک دکترا اعطاء کرده اند. در حال حاضر 4300 دانشجوی کارشناسی، 283 کارشناسی ارشد و 114 دانشجوی دکترا، در حال تحصیل هستند. این مدارس در امکانات جدید آتن در ترمی، تسالونیکی و در سرس مستقر هستند. 41 عضو کارمند حرفه ای و 36 مربی با سابقه در دانشکده مشغول به کار هستند و در 3 بخش مشغول تدریس و تحقیق هستند. به علاوه هر ساله، تعدادی از معلمان تربیت بدنی از بخش عمومی برای انجام وظایف آموزشی منتقل می شوند.

اعضای هیئت علمی قبل یا بعد از ساعت کلاس و همچنین در زمان های مشخص شده برای دانشجو در دسترس هستند. در ابتدای هر ترم، دبیرخانه ساعات دانشجویی مربی را اعلام می کند، در طی آن دانشجویان با مربیان ملاقات می کنند یا برای تعیین وقت تماس می گیرند. فارغ از کادر آموزشی منظم، دانشکده میزبان اساتید است یا برای انجام وظایف کامل تدریس به مدت یک ترم یا برای انجام سمینارهای کوتاه مدت تخصصی. همچنین در خصوص مهاجرت به یونان نیز می توانید از طریق لینک مذکور مقاله مورد نظر را مطالعه بفرمائید.

میزان درآمد رشته تربیت بدنی در یونان

کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی یکی از 12 کتابخانه اصلی دانشگاه آتن است. این دانشکده در پردیس اصلی دانشکده واقع شده است و توسط یک کمیته کتابخانه ای و توسط یک کتابدار کاملا آموزش دیده اداره می شود و تمام روزهای هفته از ساعت 9:00 تا 15:00 باز است. بیشتر عناوین به زبان انگلیسی هستند و توسط نویسنده و موضوعات مختلف طبقه بندی شده اند. این کتابخانه شامل 15000 عنوان کتاب و مشترک 200 مجله و نشریه است و 50 دانشجو را در خود جای می دهد و به آنها امکان جستجو در رایانه را نیز می دهد.

میزان حقوق در یونان به صورت ماهیانه، حداقل حدود 385€ (یورو) و حداکثر 12595€ (یورو) در ماه است. بررسی­ های انجام شده توسط اداره کار در یونان نشان می­دهد که متوسط حقوق در این کشور ماهیانه 2788€ (یورو) است و نیمی از شهروندان یونان ماهیانه کمتر از 2788€ (یورو) درآمد دارند. متقاضیان محترم می توانند برای افزایش اطلاعات خود با کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :