مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

همه ساله دانشجویان زیادی از جمله دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در پرتغال، جذب این کشور هنری می شوند. سرزمین اصلی پرتغال، توسط رودخانه اصلی تاگوس که از اسپانیا جریان دارد، معروف است وراین رودخانه، از وسط لیسبون می گذرد. چشم انداز شمالی کوهستانی دارای چندین فلات است که توسط دره های رودخانه منعقد شده است، در حالی که جنوب این کشور که شامل مناطق آلگاروه و آلنتژو است، با دشت های نورد مشخص می شود. پرتغال یک کشور صلح طلب و جهانی است و عضو سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ایبرو یا کشورهای آمریکایی نیز می باشد.

سیستم آموزش عالی پرتغالی به طور استثنایی تحقیق محور است، اما پلی تکنیک ها این فرصت را به دانشجویان می دهند تا در رشته های حرفه ای مانند روانشناسی، حقوق، اقتصاد، پزشکی و علوم طبیعی مدرک کسب کنند. مدارک تحصیلی شامل هنرهای آموزشی، فنی و مهندسی و لیبرال توسط موسسات پلی تکنیک و دانشگاه ها ارائه می شود. کلیه تأسیسات آموزش عالی خصوصی و دولتی نمی توانند فعالیت کنند مگر اینکه توسط وزارت پرتغال، وزارت علوم و فناوری و آموزش عالی شناخته شده باشند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

سیستم آموزشی رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

پرتغال آموزش های پلی تکنیک و دانشگاهی را ارائه می دهد که توسط دانشگاه های خصوصی یا دولتی، موسسات دانشگاهی یا موسسات پلی تکنیک ارائه می شود. سیستم آموزشی رشته بیوتکنولوژی در پرتغال نسبت به سایر سیستم های آموزشی دارای تفاوت هایی خواهد بود. به گونه ای که دانشگاه هایی که توسط دولت اداره می شوند، از طریق یک سیستم رقابتی به نام numerus causus با محدودیت های ثبت نام دانشجو می پذیرند.

دانشجویان باید امتحاناتی را بگذرانند که آنها را بیش از موضوعات خاص آزمایش کند و حداقل نمرات را قبل از دریافت مجوز قانونی برای ورود به دانشگاه ها، دریافت کنند. معیارهای پذیرش برای بسیاری از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد که در دانشگاه های دولتی تدریس می شود، معمولا گزینشی تر از معیارهای مورد انتظار توسط پلی تکنیک ها یا دانشگاه های خصوصی است.

درباره رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

درباره رشته بیوتکنولوژی در پرتغال بایستی بدانید که این رشته به تکنیک ها و فناوری های مختلفی گفته می شود که در تولید بیو صنعتی یا فرآیندهای کنترل شده ژنتیکی زیستی شامل ارگانیسم های گیاهی، حیوانی یا انسانی استفاده می شود. دستکاری ژنتیکی رایج ترین شکل استفاده از موجودات زنده و فرآیندهای 2 مولکولی برای ایجاد یا اصلاح خصوصیات فیزیکی انواع مختلف محصولات است. نمونه ای از محصولات یا روش های بیوتکنولوژی شامل آنتی بیوتیک ها، سوخت های زیستی و غذاهای اصلاح شده ژنتیکی است. یک کاربرد مهم پزشکی بیوتکنولوژی شامل فرآیندهای ژنتیکی است که منجر به بازسازی اعضای بدن می شود. بیوتکنولوژی به پیشرفت هایی در زمینه هایی مانند کشاورزی، تولید و امنیت غذایی، کنترل آب و هوا و دارو کمک می کند.

بیوتکنولوژی همچنین می تواند به حل مهمترین مسائل زیست محیطی، مانند نشت روغن، عوارض جانبی سموم دفع آفات یا آب آلوده کمک کند و به سلامتی محیط طبیعی کمک کند. توسعه بیوتکنولوژی گیاهی و صنعتی برای دستیابی به اقتصاد زیستی مبتنی بر استفاده پایدار از منابع برای کمک قابل توجه به توسعه اجتماعی و پایدار کشور و کره زمین ضروری است. رشته های بیوتکنولوژی و علوم زیستی، شاهد تحولات خارق العاده ای در زمینه هایی مانند زیست شناسی مولکولی و سلولی، ژنومیک عملی و مقایسه ای، زیست شناسی محاسباتی و سیستم ها، زیست شناسی مصنوعی، پردازش بالا دست و پایین دست، مهندسی زیستی مولکولی، مهندسی زیستی سلولی و فناوری نانو بیوتکنولوژی هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در پرتغال را مطالعه بفرمائید.

درباره رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

مبانی رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

کارشناسی ارشد در بیوتکنولوژی شامل برنامه های درسی ترکیبی با مخلوطی از سخنرانی های زیست شناسی، شیمی و ریاضیات، همراه با کارهای آزمایشگاهی، برنامه های کاربردی رایانه ای و تحقیقات و حتی مطالعات موردی اخلاقی است. مدارک بیوتکنولوژی در زمینه بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی، ژنومیک، بیوانفورماتیک، طراحی و توسعه دارو، فناوری نانو یا مدیریت نوآوری و همچنین مهارت های عمیق فناوری اطلاعات را فراهم می کند. فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی در طیف گسترده ای از زمینه ها مانند صنایع شیمیایی، دارویی، غذایی و محیطی، در ژنتیک و پزشکی احیا، در کنترل فرآیند، یا تحقیق و وضعیت حرفه های مربوطه را توسعه می دهند. نقش های نمونه شامل بیوانفورماتیک، بیوفیزیکدان، تحلیلگر کنترل کیفیت، مهندس پزشکی، نماینده فروش داروسازی یا تکنسین آزمایشگاه جنایی است.

کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی، آموزش سطح پیشرفته ای را در زمینه بیوتکنولوژی، مهندسی بیولوژیک و بیوشیمی ارائه می دهد. در این دوره دانشجویان را با دانش و مهارت های لازم برای انجام فعالیت های علمی، از جمله تجزیه و تحلیل به عنوان تکنسین های بخش بهداشت، محیط زیست، غذا و بخش کشاورزی و تجزیه و تحلیل کنترل کیفیت، مجهز می کنند. کارشناسی ارشد همچنین فرصت های آموزش مادام العمر را برای متخصصانی از بخش بهداشت و آموزش و صنعت داروسازی فراهم می کند که مایلند دانش خود را در این زمینه مهم به روز کنند. در خصوص اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به پرتغال نیز می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

شرایط پذیرش رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

شرایط پذیرش رشته بیوتکنولوژی در پرتغال به موارد زیر بستگی خواهد داشت:

  • جذب دارندگان مدرک کارشناسی (یا معادل قانونی) آن در بیوتکنولوژی، بیوشیمی یا دوره های مشابه
  • دارندگان مدرک خارجی که در توافق با اصول روند بولونیا اخذ شده باشد.
  • دارندگان مدرک آموزش عالی خارجی که توسط شورای علمی به عنوان اهداف دوره کارشناسی در یک منطقه مناسب، شناخته شده باشد.
  • دارندگان یک برنامه درسی مدرسه علمی یا حرفه ای که توسط شورای علمی به عنوان گواهی لیاقت و توانایی انجام این چرخه مطالعات شناخته شده باشد.
  • اثبات پرداخت 50€ (یورو) هزینه ثبت نام

همچنین هزینه کامل شهریه سالانه برای دانشجویان محلی یا شهروند کشور های اتحادیه اروپا، 1100€ (یورو) است و هزینه سالانه دانشجویان بین المللی یا غیر اتحادیه اروپا، 4000€ (یورو) است. پرتغال، به خصوص هنگام خرید مواد غذایی و کالاهای اصلی، اجاره و سرگرمی به اندازه بسیاری از کشورهای اروپای غربی گران نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :