مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته بیهوشی در اتریش

رشته بیهوشی در اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش در طی سال های اخیر افزایش یافته است، از همین رو در این نوشتار به رشته بیهوشی در اتریش پرداخته می شود. اتریش کشوری در مرکز اروپا است که با کشورهای آلمان، سوئیس، ایتالیا، اسلوونی، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک هم مرز است. در کل جغرافیای اتریش 1291 نفر متخصص بیهوشی شامل 57.4% مرد و 42.6% زن وجود دارد.

226 نفر از آنها دارای یک دوره مشاوره خصوصی هستند، بقیه فقط در یک بیمارستان شاغل هستند. 138 بخش بیهوشی در اتریش وجود دارد و بسیاری از ساکنان کشورهای همسایه اتریش در بخش های بیهوشی اتریش کار می کنند و یا سبک کار خود را با متخصصان اتریشی به اشتراک می گذارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته بیهوشی، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

تاریخچه رشته بیهوشی در اتریش

اگر از متقاضیان تحصیل در اتریش هستید، می توان گفت که توسعه جراحی در نیمه دوم قرن نوزدهم به شدت تحت تأثیر معرفی تکنیک های بیهوشی قرار گرفت. اتر برای بیهوشی برای اولین بار در وین توسط جراح اتریشی شوه در سال 1847 مورد استفاده قرار گرفت. کولر وینی اولین کسی بود که در سال 1884 بیمار را تحت بیهوشی موضعی با کوکائین جراحی کرد. در جنگ جهانی اول و بین جنگ ها بیهوشی توسط پرستاران انجام شد. پس از جنگ در سال 1947، گروهی از اساتید آمریکایی یک تور سخنرانی در اتریش انجام دادند، از جمله اس. کالن، متخصص بیهوشی از دانشکده پزشکی آیووا. جراح اتریشی، هاید، چنان تحت تاثیر ارائه خود قرار گرفت، به طوری که در سال 1949 تحصیلات خود را در آیووا آغاز کرد.

یکی دیگر از پیشگامان مایرهوفر بود که تحصیلات خود را در لندن و نیویورک انجام داد و پس از آزمایش آن در یک خودآزمایی قهرمانانه، سوکسامتونیوم را در اتریش معرفی کرد. در شهر سالزبورگ، در پاییز 1951، برای اولین بار، گردهمایی با متخصصان بیهوشی جوان آلمانی، سوئیسی و اتریشی برگزار شد که اکثر آنها آموزش های اولیه خود را در انگلستان یا ایالات متحده انجام داده بودند. از جمله مایرهوفر، اشتاینبرایتنر و کوچر از وین و هاید از اینسبروک بودند. این اولین کنگره به اصطلاح بیهوشی پایه و اساس بیهوشی مدرن اتریشی را گذاشت. اولین مجله تخصصی آلمانی “Der Anesthesist” تاسیس شد. در سال 1961، اولین بخش مراقبت های ویژه مرکزی در اروپای مرکزی در AKH وین افتتاح شد.

طول دوره رشته بیهوشی در اتریش

پس از اتمام تحصیل در رشته پزشکی که حداقل به 6 سال نیاز دارد، مدت اقامت در بیمارستان 6 سال دیگر طول می کشد. اکثر متخصصان مدتی را صرف آموزش پزشک عمومی می کنند. این آموزش شامل تمام بخش های بیهوشی (مانند مامایی، اطفال، قلب، جراحی عمومی و تروما و همچنین مراقبت های ویژه، مدیریت درد و اورژانس) است. پس از پایان دوره آموزشی، رزیدنت عنوان متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه را می گیرد و بدون نظارت مجاز به کار می شود.

به طور معمول، متخصص بیهوشی یک قرارداد برای مدت نامحدود با یک بیمارستان اعطاء می کند. شغل بعدی به مشارکت شخصی و شانس بستگی دارد. امکان مشاور شدن وجود دارد و تعداد کمی از آنها به عنوان رهبر بخش تبدیل می شوند. در بیمارستان دانشگاهی، فرد باید ظرف 10 سال گواهی توانبخشی را ارائه دهد وگرنه قرارداد تمدید نخواهد شد. در خصوص آشنایی با جزییات تحصیل در اتریش پیشنهاد ما به مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

طول دوره رشته بیهوشی در اتریش

شرایط کار رشته بیهوشی در اتریش

متخصصان بیهوشی اتریشی در مراقبت های اورژانسی، نارکوزیس و مدیریت درد کار می کنند. تقریبا تمام بخش‌ های بعد از عمل و بسیاری از آی ‌سی ‌یو‌های مرکزی توسط آنها تحویل و مدیریت می ‌شوند. این بخش ها بیشتر در مسئولیت خود هستند. در شهرهای کوچکتر، خدمات پزشک نجات را در آمبولانس های کمک های اولیه نیز انجام می دهند. ساعات کار بسته به مدیریت پرسنلی و وضعیت مالی بیمارستان بین 40 (به صورت قانونی) تا 100 ساعت در هفته می باشد. به خصوص همکاران در بیمارستان های خارج از شهرهای اصلی شرایط کاری بسیار سختی دارند. تعداد وظایف شبانه (24 ساعت و بیشتر) از 4 تا حتی 17 در ماه است. از دیگر رشته های تحصیلی می توانید مقاله رشته ژنتیک در اتریش را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه های فعال رشته بیهوشی در اتریش

یکی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته بیهوشی دانشگاه وین است. این دانشگاه در وین، پایتخت این کشور واقع شده است. این مدرسه دارای یک پردیس مرکزی نیست، اما در عوض دارای امکاناتی است که در سراسر شهر، عمدتاً در ناحیه اول و نهم واقع شده است. دانشجویان شهریه نسبتا کمی در هر ترم و همچنین هزینه کمی برای اتحادیه دانشجویی پرداخت می کنند. هزینه های تحصیل برای برخی از دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا بالاتر است. در مجموع، دانشگاه وین حدود 175 برنامه تحصیلی ارائه می دهد، از جمله چندین برنامه مدرک مشترک که به دانشجویان امکان تحصیل در بیش از یک دانشگاه را می دهد.

این دانشگاه از تقویم تحصیلی مبتنی بر ترم پیروی می کند و زبان اصلی آموزش آلمانی است. تحقیقات علمی در حوزه بیهشوی در این دانشگاه ها زیاد انجام می شود. فقط در این مکان یک پرستار می تواند به عنوان کمک پرستار بیهوشی ثبت نام کند. آموزش تخصصی شدن برای بیهوشی را می توان در بیشتر بخش های بزرگتر انجام داد. ساکنان بیمارستان ‌های کوچک‌ تر می‌ توانند محل را تغییر دهند تا آموزش خود را در بیمارستان بزرگ‌ تر با تمام موضوعات تکمیل کنند. آموزش تکمیلی و آموزش درجه مراقبت های اورژانسی توسط انجمن پزشکان سازماندهی می شود.

در تصویر زیر، دانشگاه های مختلفی که در مقاطع مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته بیهوشی را در اتریش آموزش می دهند، اشاره شده است:

دانشگاه های مختلف رشته بیهوشی را در اتریش

درآمد شاغلان رشته بیهوشی در اتریش

رشته بیهوشی گاهی اوقات شغلی نه چندان خوشحال کننده و عمدتا سودآور با پاداش های نادر است. تجهیزات و تکنیک ‌ها از استانداردهای غربی هستند، در بیمارستان ‌های شهری یا دولتی خوب هستند و طبیعتا در دانشگاه ‌ها بهترین هستند. میانگین پرداختی تقریبا برابر با یک مقام دولتی است که دارای مدرک علمی است. برای اینکه در این رابطه به طور ملموس تری صحبت شود، باید گفت که میانگین دستمزد ناخالص متخصص بیهوشی در اتریش 234673€ (یورو) یا معادل نرخ ساعتی 113€ (یورو) است. علاوه بر این، آنها میانگین پاداش 22388€ (یورو) را دریافت می کنند.

برآورد حقوق بر اساس داده های نظرسنجی حقوق جمع آوری شده مستقیما از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در اتریش. یک متخصص بیهوشی سطح ابتدایی (یک تا 3 سال تجربه) به طور متوسط 153420€ (یورو) حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر، یک متخصص بیهوشی سطح ارشد (8 سال سابقه کار) به طور متوسط 320678€ (یورو) حقوق دریافت می کند. درباره جزییات و شرایط کار در اتریش مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

دلایل تحصیل در رشته بیهوشی در اتریش

اگرچه تحصیل در رشته پزشکی و شرایط و ساعات کاری این رشته برای دانشجویان رشته بیهوشی کمی سخت می باشد، اما فضای بیرون دانشگاه در اتریش به صورتی است که دانشجویان از طریق فراغت های فرهنگی و تفریحی می توانند، کیفیت زندگی خوبی را تجربه کنند و از همین رو رغبت به مهاجرت تحصیلی به اتریش زیاد است. افرادی که در وین پایتخت اتریش زندگی می کنند، هرساله بالاترین سطوح شادی را به دست می آورند، چراکه از نظر ثبات اقتصادی، امنیت، زیبایی و برگزاری جشنواره های موسیقی و فرهنگی، پایتخت فرصت خوبی را برای زندگی دانشجویی با کیفیت فراهم آورده است.

دلایل دیگری که تحصیل در رشته بیهوشی در اتریش را برای علاقه مندان این رشته موجه می سازد، در جدول زیر اشاره شده است:

دلایل جذابیت تحصیل در اتریش
امکان پرداخت هزینه های زندگی و همچنین پس اندازاساتید مجرب بین المللی از سایر کشورها
امکان سکونت آسانیافتن سریع خانه و امکان اجاره آسان
تجهیزات و امکانات حرفه ای برای آموزش با کیفیتفرصت های شغلی پس از اتمام تحصیل

علاقه مندان مهاجرت به اتریش برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در رشته بیهوشی در اتریش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند تا اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :