مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته اقتصاد در پرتغال

رشته اقتصاد در پرتغال

در خصوص رشته اقتصاد در پرتغال جالب است بدانید دانشجویان بین المللی علاقمند به رشته اقتصاد می توانند در پرتغال به زبان انگلیسی تحصیل کنند. بدین ترتیب به عنوان یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپا، پرتغال مکانی ایده آل برای تحصیل در حوزه اروپا است. از اینرو اگر شما علاقه مند به آب و هوای آفتابی و ساحلی هستید و به فرهنگ شاد و پویای پرتغال علاقه دارید این کشور برای شما مناسب است. کشور پرتغال عضو اتحادیه اروپا است و شما با تحصیل در این کشور روند پیشرفت بزرگی را درزندگی خود ترسیم خواهید کرد. شما در پرتغال می توانید به صورت پاره وقت کار کنید و درآمد کسب کنید همچنین می توانید در اوقات فراغت خود به جشنواره های سنتی و محلی رایج در این کشور شرکت کنید.

رشته اقتصاد در پرتغال از رشته های خوب و پرطرفدار در پرتغال محسوب می شود. در پرتغال، فضای جذاب بین المللی را تجربه خواهید کرد که در طول دوران تحصیل تان می توانید از آن بهره ببرید و مهارت های خود را بهبود و افزایش دهید. دانشگاه های پرتغال در زمینه آموزش عالی فعال هستند و به زبان انگلیسی هم دروس و رشته هایی اعم از اقتصاد را ارائه می دهد. دانشگاه های پرتغال در ارائه دانش نظری ارزشمند و درگیر کردن دانشجویان در پروژه های تحقیقاتی سرآمد هستند. به عنوان دانشجویی که در یکی از دانشگاه های پرتغال ثبت نام کرده اید، می توانید مدرک خود را با دوره کارآموزی در یک شرکت محلی تکمیل کنید و تحت آموزش کارشناسان بین المللی در کارگاه های جالب نیز شرکت کنید.

مزایای رشته اقتصاد در پرتغال

بسیاری از دانشگاه ها به مراکز تحقیقاتی متعددی وابسته هستند. همچنین در مقایسه با دیگر کشور های اروپایی هزینه های تحصیل و زندگی در پرتغال حدودا مقرون به صرفه است. در دانشگاه های دولتی، دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که هر سال بین 500€ الی 5000€ (یورو) را بپردازند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا معمولا هزینه بیشتری را پرداخت می کنند. هزینه های زندگی نیز کم است، پس درک اینکه چرا بسیاری از خارجی ها پرتغال را برای تحصیلات عالی خود انتخاب می کنند، آسان است. مزایای دیگر این است که شما می توانید زبان پرتغالی را بیاموزید، که بیش از 250 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می كنند. اگرچه برای تحصیل در دانشگاه های پرتغال نیازی به دانستن زبان پرتغالی ندارید، اما اگر حداقل اصول را یاد بگیرید بسیار مفید خواهد بود.

مزایای رشته اقتصاد در پرتغال بر روی مسائلی مانند داشتن رزومه و سوابق تحصیلی و کاری پرتغالی تاثیرگذار خواهد بود. این موارد در یافتن شغل و ادامه تحصیل و یا حتی اخذ اقامت و تابعیت نیز تاثیرگذار است، زیرا پرتغالی زبان رایج 10 کشور دیگر است. مانند برزیل، موزامبیک، آنگولا و بسیاری از شرکت های بین المللی به دنبال فارغ التحصیلانی هستند که در سطح پیشرفته هم انگلیسی و هم پرتغالی صحبت می کنند. هر کسی که در پرتغال زندگی می کند یا حداقل از آن بازدید می کند عاشق آب و هوا مدیترانه ای می شود، این دما برای افرادی که تحمل هوای سرد را ندارند مناسب است. در واقع کشور پرتغال برای تحصیل رشته اقتصاد زمینه مناسبی دارد و بازار کار خوبی هم برای این شغل وجود دارد.

دروس تحصیلی رشته اقتصاد در پرتغال

کارشناسی رشته اقتصاد در پرتغال به موارد مشخصی می پردازد. در این رشته به خصوص همه عوامل دخیل در تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات را بررسی می شود. اقتصاد هر 2 عامل اقتصادی در مقیاس کوچک (اقتصاد خرد) و جهانی (اقتصاد کلان) را تحلیل می کند. مدرک کارشناسی اقتصاد که توسط دانشگاه ها و کالج های کشور پرتغال ارائه می شود، به دانشجویان می آموزد که چگونه همه اقدامات اقتصادی را برای بهبود رفاه و شکوفایی نهادهای اقتصادی و مصرف کنندگان بهینه سازی کنند. شما به عنوان دانشجوی اقتصاد باید با استفاده از ریاضی و اعداد راحت باشید، اما اقتصاد چیزی فراتر از این است. اقتصاد یک موضوع همه کاره است که به طیف گسترده ای از سایر رشته ها متصل می شود.

مقطع کارشناسی در کشور پرتغال به مدت 4 سال به طول می انجامد. شما می توانید برای ادامه تحصیل در طیف گسترده ای از موضوعات و گرایش های جدید تخصص داشته باشید. این موضوعات عبارتند از:

  • اقتصاد مالی
  • اقتصاد کار
  • اقتصاد بین الملل
  • اقتصاد تجارت
  • اقتصاد بین الملل
  • اقتصاد محیط زیست
  • اقتصاد توسعه
  • اقتصاد سنجی

هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی اقتصاد، در کلاس های مختلفی شرکت خواهید کرد که بسته به دانشگاهی که در آن شرکت خواهید کرد، متفاوت است. برخی از کلاس های عمومی و دورس تحصیلی رشته اقتصاد در پرتغال که شما مجبور به شرکت در آنها هستید عبارتند از:

  • نظریه بازی
  • مبانی اقتصاد کلان و اقتصاد خرد
  • توسعه اقتصادی و اقتصاد منابع
  • آمار و حساب

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در پرتغال پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

دروس تحصیلی رشته اقتصاد در پرتغال

مشاغل رشته اقتصاد در پرتغال

شما خواهید آموخت که چگونه یافته ها و ایده های خود را به بهترین وجه با افرادی که در این زمینه متخصص نیستند اما برای تصمیم گیری در زمینه تجارت نیاز به بینش شما دارند، ارائه دهید. کارشناسی اقتصاد منبع اطلاعات و تخصصی خوبی است، لذا پس از فارغ التحصیلی تنها به یک حرفه خاص محدود نمی شود. شغل های متعدد و مختلفی با کاربرد و زمینه های متفاوت و زیادی در بخش های دولتی و خصوصی در انتظار فارغ التحصیلان اقتصادی در پرتغال هستند. اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکترا در اقتصاد را داشته باشید، شما در مقامات و نهادهای دولتی، بانک ها، مجلات تجاری یا آموزش عالی کار پیدا خواهید کرد.

همچنین شما قادر خواهید بود عناوین شغلی زیر را نیز داشته باشید:

  • اقتصاددان
  • مشاور
  • تحلیلگر اقتصادی
  • محقق
  • تحلیلگر مالی یا بازرگانی
  • متخصص بورس

در خصوص اطلاع از شرایط اشتغال زایی پس از تحصیل در این کشور مقاله کار در پرتغال را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه های معتبر رشته اقتصاد در پرتغال

ISEG دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه لیسبون پرتغال، بزرگترین و از بهترین دانشگاه های عالی رتبه پرتغالی در سراسر جهان است. ISEG در برنامه های آموزشی و تحقیقات خود از بهترین استانداردهای بین المللی پیروی می کند. برنامه های این دانشگاه توسط بسیاری از نهادهای معتبر بین المللی شناخته می شود. مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد که توسط دانشگاه کاتولیک پرتغال ارائه می شود، تحصیلات تکمیلی با کیفیت بالا در اقتصاد را ارائه می دهد. بدین ترتیب دانشجویان را در روش های دقیق تجزیه و تحلیل آماده می کند و آنها را برای مشاغل موفق در بانک، مشاوره، سازمان های بین المللی یا دانشگاه آماده می کند.

هدف برنامه کاربردی اقتصادسنجی و پیش بینی در ISEG دانشکده اقتصاد و مدیریت لیسبون آموزش کارکنان متخصص موسسات مالی، شرکت ها سازمان های دولتی و خصوصی است. شما می توانید برای مشاوره و مشورت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :