مهاجرت تحصیلی کانادا

دوره زبان در استان کبک کانادا

دوره زبان در استان کبک کانادا

دوره زبان در استان کبک کانادا با توجه به این که متقاضی تابعیت کانادا را دارد و در صورت مثبت بودن پاسخ جهت اخذ پذیرش هزینه های متفاوتی دارد. علاوه بر این مورد دانشجویان بین المللی یعنی غیر کانادایی ها نیز جهت تحصیل زبان در کبک کانادا شهریه های به مراتب بالاتری اخذ می نمایند. البته نباید از نظر دور داشت تنها با پذیرش دوره زبان در غالب کشورهای دنیا از جمله کانادا، ایرانی ها نمی توانند موفق به اخذ ویزا شوند مگر این که مدرک زبانی داشته باشند. بدین ترتیب با اخذ پذیرش از دانشگاه زبان مورد نظر در کانادا ابتدا قبل از شروع دوره اصلی بخواهند سطح زبان خود را در کبک ارتقا دهند.

البته در مالزی هم می توان برای تحصیل زبان پذیرش گرفت منتهی هزینه های آن به نسبت مزایایی که دارد بسیار بیشتر است و در نهایت هم امکان اخذ پاسپورت مالزی از سوی خارجی ها وجود نخواهد داشت. نباید فراموش کرد که در غالب کشورهای دنیا از جمله کانادا و به طور خاص ایالت کبک، امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان دوره زبان وجود ندارد. این در حالی است که دانشجویانی که در دوره های تحصیلی تمام وقت در دانشگاه های کبک مشغول به تحصیل می باشند اجازه دارند تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به دوره زبان در استان کبک به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • معمولا چه کسانی دوره زبان در کبک کانادا را انتخاب می نمایند؟
  • هزینه های تحصیل در دوره زبان در استان کبک کانادا در سال تحصیلی 2022 چقدر است؟

تحصیل دوره زبان در استان کبک کانادا

معمولا تحصیل دوره زبان در استان کبک کانادا از سوی کسانی انتخاب می شود که تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های واقع شده در این استان به زبان انگلیسی شروع کرده اند و می خواهند ضمن تحصیل به فرانسوی هم تسلط پیدا کنند. چرا که کبک استانی فرانسوی زبان است که دانشگاه های آن امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم نموده اند. بدین ترتیب منتهی حتی افرادی که موفق به اخذ قبولی از دانشگاه های مطرح کبک شده اند، برای مشغول شدن به کار پاره وقت یا تمام وقت بایستی علاوه بر زبان انگلیسی به زبان فرانسوی هم تسلط داشته باشند.

بهترین دانشگاه های واقع شده در استان کبک کانادا که علاقمندان به هر 2 زبان فرانسوی و انگلیسی می توانند در آنها تحصیل نمایند عبارتند از:

نام بهترین دانشگاه های واقع شده در استان کبکموقعیت مکانی دانشگاه مورد نظر
دانشگاه مک گیلمونترال
دانشگاه مونترالمونترال
دانشگاه لاوالکبک
دانشگاه کنکوردیامونترال
دانشگاه شربروکشربروک
دانشگاه کبککبک
مدرسه پلی تکنیک مونترالمونترال

از میان دانشگاه های معرفی شده بهترین هایی که به زبان انگلیسی هم دوره های تحصیلی برگزار می نمایند عبارت هستند از:

  • دانشگاه مک گیل در مونترال
  • دانشگاه کنکوردیا در مونترال
  • دانشگاه بیشاپ در لنوکسویل

هزینه تحصیل دوره زبان در استان کبک کانادا

هزینه های تحصیل در دوره زبان فرانسوی یا انگلیسی در کبک در هر کالج زبانی متفاوت است. در جدول ذیل شهریه ماهانه تعدادی از محبوب ترین کالج های زبان فرانسوی در کبک مطابق قیمت های سال 2022 بیان شده است:

رتبهبهترین کالج های استان کبک برای یادگیری زبان فرانسویحداقل شهریه اولیه به دلار کانادا
1Edu-inter338CAD
2Bouchereau Lingua International222CAD
3École Québec Monde433CAD

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در کانادا، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه تحصیل دوره زبان در استان کبک کانادا

انواع دوره زبان در استان کبک کانادا

با توجه به فرانسوی زبان بودن استان کبک، اکثر کسانی که به دنبال یادگیری زبان هستند، فرانسوی را انتخاب می نمایند. با این حال ممکن است برخی خارجی ها تمایل داشته باشند فرزندان خود را در مدارس انگلیسی زبان ثبت نام نمایند.

مدارس دولتی انگلیسی زبان در استان کبک کانادا عبارتند از:

  • هیئت مدرسه مرکزی کبک
  • هیئت مدرسه سواحل شرقی در ساحل شمالی پایین
  • هیئت مدرسه انگلیسی مونترال در مرکز و شرق مونترال
  • هیئت مدرسه Lester B. Pearson در جزیره غربی مونترال
  • هیئت مدرسه ریورساید در ساحل جنوبی مونترال
  • هیئت مدرسه سر ویلفرد لوریر در لاوال و لورنتیس
  • هیئت مدرسه غرب کبک در گتینو و اوتوآیس

لیست ارائه شده در بالا مدرسه های زبان انگلیسی دولتی هستند که در کبک واقع شده اند. مدارس خصوصی که به آموزش زبان انگلیسی می پردازند و سایر دروس خود را نیز به انگلیسی تدریس می نمایند، عبارتند از:

  • Stanstead College
  • Bishop’s College School
  • Lower Canada College
  • Kells Academy

در خصوص اطلاع از شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده خواهد بود.

کار پس از تحصیل دوره زبان در استان کبک کانادا

لازم به ذکر است در میان تمامی استان های کانادا، کبک بالاترین نرخ بیکاری را دارد که حدود 10.2% می باشد. پس علاقمندان به کاریابی پس از تحصیل برای متمایز شدن از نیروی کار کانادایی جهت کار در کانادا، باید سعی نمایند رزومه بهتری ارائه دهند که یکی از راه های آن تسلط به هر 2 زبان انگلیسی و فرانسوی است. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص دوره زبان در استان کبک کانادا، محبوب ترین کالج های آموزش زبان فرانسوی، مدارس و دانشگاه هایی که دوره های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می نمایند، شهریه ها و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :