مهاجرت تحصیلی ترکیه

دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های ترکیه

وجود دانشگاه های با کیفیت و با هزینه های نسبتا ارزان در ترکیه از دلایل انتخاب دانشگاه های ترکیه برای ادامه تحصیل می باشد. کشور ترکیه علاقه زیادی به جذب دانشجویان بین المللی داشته و از همین رو تدریس در اکثر دانشگاه های این کشور به صورت چند زبانه ارائه داده می شود. دانشجویان می توانند به زبان های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی و ترکی در دانشگاه های ترکیه به تحصیل بپردازند. دانشگاه های این کشور در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. تحصیل در دانشگاه های ترکیه موجب تضمین آینده شغلی دانشجویان می گردد.

اکثر دانشگاه های ترکیه برنامه های بولونیا یا تبادل دانشجو را نیز در اجرا می نمایند. از این طریق دانشجویان می توانند تجربه تحصیل در دانشگاه های دیگر کشورها را نیز کسب نمایند. دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه ملزم به ارائه مدرک زبان هستند. اما برخی از دانشگاه های این کشور دوره های زبان را نیز برگزار می نمایند. دانشجویان می توانند با شرکت در دوره های زبان مهارت زبان تحصیل مورد نظر خود را کسب و پس از آن نسبت به پذیرش در دانشگاه های کشور ترکیه اقدام نمایند.

پذیرش در برخی از دانشگاه های ترکیه از طریق آزمون ورودی YOS انجام می گیرد. این دانشگاه ها اعتبار بالایی در میان دانشگاه های ترکیه و جهان دارند. از این رو تنها دانشجویانی که بتوانند نمره قبولی در آزمون را کسب نمایند، اجازه تحصیل را دریافت خواهند نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری موفق مسیرهای اقامت ترکیه از طریق تحصیل را به دانشجویان معرفی می نماید.

رتبه های بهترین دانشگاه های ترکیه

ترکیه در حال حاضر یکی از برترین کشورهای توریستی جهان است. از این رو بالغ بر 40 میلیون نفر گردشگر، در سال 2017 طبق گزارش Invest از سراسر جهان برای بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه به این کشور سفر کرده اند. این موضوع ترکیه را به دهمین جایگاه مقصد محبوب گردشگری برای تعطیلات تبدیل کرده است. کشور ترکیه تمایل دارد این محبوبیت جهانی را در زمینه تحصیل در ترکیه با ایجاد شرایط عالی نیز گسترش دهد.

لذا در چند سال گذشته به جذب دانشجویان بین المللی پرداخته است. این کشور دارای بهترین دانشگاه های حقوق، تجارت، مهندسی و پزشکی در جهان است که توانسته در لیست دانشگاه های برتر جهان قرار بگیرد. این دانشگاه ها شامل دانشگاه کوچ(Koc University)، دانشگاه بغازیچی(Bogazici University)، دانشگاه سبانچی(Sabanci University)، دانشگاه بیلکن (Bilkent University)، دانشگاه کانکایا (Cankaya University) که تنها برخی از دانشگاه های بسیار در ترکیه هستند که در صدر لیست های رتبه بندی جهانی قرار دارند.

دانشگاه سابانچی ترکیه

یکی از دانشگاه های انگلیسی زبان معتبر در کشور ترکیه دانشگاه سابانچی است که رتبه های 461-470 جهانی را از آن خود نموده است. زبان تدریس در سابانچی انگلیسی است. دانشگاه سابانچی متشکل از 3 دانشکده هنر، علوم اجتماعی، علوم مهندسی و یک مدرسه زبان می باشد. مدرسه زبان این دانشگاه ارائه دهنده دوره های زبان انگلیسی برای آن دسته از دانشجویانی است که از مهارت زبان انگلیسی برخوردار نمی باشند و قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند.

دانشگاه فنی خاورمیانه و بیلکنت از دانشگاه های کشور ترکیه

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های کشور ترکیه دانشگاه فنی خاورمیانه است. این دانشگاه در لیست 10 دانشگاه برتر این کشور قرار دارد. این دانشگاه دارای رتبه 367 در سال 2018 می باشد. در حال حاضر نیز پذیرای 30000 دانشجو می باشد. از این میان 2000 دانشجو از کشورهای مختلف جهت ادامه تحصیل به این دانشگاه مراجعه نموده اند. دانشکده معماری، علوم پایه، اقتصاد، علوم مدیریتی، علوم آموزشی و فنی و مهندسی از جمله دانشکده های این دانشگاه است که حداقل 45 برنامه تحصیلی را در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه می نماید.

از دیگر دانشگاه های معتبر در کشور ترکیه می توان دانشگاه بیلکنت را معرفی نمود. بیلکنت یکی از دانشگاه های معتبر خصوصی در ترکیه است. این دانشگاه در شهر آنکارا موقعیت دارد. زبان تحصیل در دانشگاه بیلکنت انگلیسی است . در حال حاضر 13000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیلند که از این میان 1000 دانشجو از کشورهای مختلف می باشند. رتبه 531 جهانی در سال 2018 متعلق به دانشگاه بیلکن ترکیه می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه 14000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است.

دانشگاه کوچ در کشور ترکیه

یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه ها در ترکیه دانشگاه کوچ است. این دانشگاه در شهر استانبول موقعیت دارد و از دانشکده های علوم پایه، علوم انسانی، اقتصاد، فنی و مهندسی و یک مدرسه عالی تشکیل گردیده است. زبان تدریس در دانشگاه کوچ انگلیسی است. دانشجویان در مقطع کارشناسی می توانند از میان 22 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد 32 برنامه و در مقطع دکترا از میان 18 برنامه تحصیلی رشته مورد نظر خود را انتخاب و به ادامه تحصیل بپردازند. این دانشگاه دارای رتبه 703 جهانی است. در حال حاضر با 5500 دانشجوی محلی و 460 دانشجوی خارجی مشغول به فعالیت در ترکیه می باشد.

دانشگاه بغازیچی از دانشگاه های ترکیه

بغازیچی اولین دانشگاه آمریکایی است که در کشور ترکیه تأسیس گردیده است. این دانشگاه در سال 1863 در شهر استانبول تاسیس گردید. درحال حاضر میزبان 17000 دانشجو می باشد. رتبه 491-500 جهانی متعلق به دانشگاه بغازیچی در سال 2018 می باشد. این دانشگاه نیز در لیست 10 دانشگاه برتر ترکیه قرار دارد. از دانشکده های ادبیات، علوم پایه، اقتصاد و فنی مهندسی تشکیل گردیده است. این دانشگاه دارای سابقه ای طولانی در کشور ترکیه است. همچنین طرفداران تحصیل در دانشگاه بغازیچی بسیار زیادند. در خصوص تحصیل رایگان در ترکیه ابتدا مقاله لینک شده را از طریق مراجعه به سایت رسمی ما مطالعه بفرمائید.

دانشگاه بغازیچی از دانشگاه های ترکیه

دانشگاه قاضی و حاجت تپه از دانشگاه های ترکیه

در سال 1926 دانشگاه قاضی که یکی از 10 دانشگاه برتر ترکیه است توسط آتاتورک تاسیس گردید. این دانشگاه دارای رتبه های 801-1000 جهانی می باشد. از این رو به دانشگاه تربیت معلم در ترکیه معروف است. این دانشگاه از 15 دانشکده که از 9 مدرسه عالی و 26 مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر پزشکی در ترکیه است که در شهر آنکارا موقعیت دارد. هم اکنون این دانشگاه میزبان 4000 دانشجو در مقاطع مختلف می باشد. این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی در میان دانشگاه های پزشکی ترکیه برخودار است.

دانشکده های دانشگاه قاضی و حاجت تپه در ترکیه عبارتند از:

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • ارتباطات ادبیات
  • داروسازی
  • هنرهای زیبا و علوم بهداشتی

مقایسه دانشگاه فنی استانبول با دانشگاه استانبول در ترکیه

در سال 1975 دانشگاه فنی استانبول جهت تحصیل کارکنان ارتش ترکیه تاسیس گردید. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های کشور ترکیه محسوب می شود و با 35000 دانشجو با کیفیت ترین برنامه های آموزشی را به دانشجویان ارائه می نماید. دانشگاه فنی استانبول رتبه 108 جهانی را در میان دانشگاه های فنی جهان به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای 17 دانشکده می باشد. هر ساله دانشجویان بسیار زیادی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پذیرش می نماید.

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ترکیه دانشگاه استانبول است که در سال 1453 در شهر استانبول تأسیس گردید. در حال حاضر در این دانشگاه 90000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که 9% دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. دانشجویان بین المللی زیادی تحصیل در این دانشگاه را انتخاب می نمایند. این دانشگاه نیز در رتبه های 801-1000 جهانی قرار دارد. هر ساله این دانشگاه 60000 دانشجو را در مقطع کارشناسی و 80000 دانشجو را در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می نماید.

دانشگاه آنکارا در پایتخت کشور ترکیه

یکی دیگر از 10 دانشگاه برتر ترکیه دانشگاه آنکارا است که در پایتخت ترکیه موقعیت دارد. این دانشگاه از 15 دانشکده و 31 مرکز تحقیقاتی تشکیل شده است. دانشکده های این دانشگاه در مناطق مختلف ترکیه قرار دارند. زبان تدریس در این دانشگاه ترکی است. دانشجویان قبل از ورود به این دانشگاه بایستی مهارت زبان ترکی را کسب نمایند. این دانشگاه امکانات بسیار مناسبی برای تحصیل دانشجویان فراهم نموده است. از مهمترین امکانات این دانشگاه می توان به کتابخانه بزرگ دانشگاه آنکارا اشاره نمود. این کتابخانه مجهز به میلیون ها کتاب چاپی و اینترنتی می باشد. دانشگاه آنکارا نیز در رتبه ها 801-1000 جهانی قرار دارد.

هزینه های لازم برای تحصیل در بهترین دانشگاه های ترکیه

سیستم آموزش ترکیه مشابه سایر کشورهای اروپایی است. کشور ترکیه 120 دانشگاه دولتی و حدود 80 دانشگاه خصوصی دارد که در مجموع 200 دانشگاه در این کشور فعالیت می کنند. هزینه تحصیل در ترکیه برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. بسته به رشته تحصیلی، نوع دانشگاه، زبان تدریس دروس و شهر تحصیل متفاوت است. شهریه دانشگاه های دولتی کشور ترکیه بسیار ارزان تر از دانشگاه های خصوصی در ترکیه هستند.

بطوری که تحصیل در یک دانشگاه دولتی می تواند حدود 300$ الی 800$ (دلار) و تحصیل در دانشگاه های خصوصی حدود 20000$ (دلار) هزینه در سال دارند. شهریه یک سال تحصیلی به زبان انگلیسی از 600$ الی 1500$(دلار) در سال متغییر است. در حالی که همان دوره ها به زبان ترکی حدود 240$ الی 750$ (دلار) هستند.

دانشگاه آنادلو یکی از دانشگاه های ترکیه

این دانشگاه معروف به دانشگاه مبتکر در ترکیه می باشد که در سال 1958 اسکیشهیر ترکیه تأسیس گردید. این شهر در نزدیکی پایتخت ترکیه آنکارا واقع شده است و موسوم به شهر دانشجویی می باشد. زیرا 8% جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل داده است. در حال حاضر دانشگاه آنادلو ترکیه پذیرای 90000 دانشجو می باشد. 12 دانشکده تحت نظارت پردیس اصلی این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشد. رتبه 801 جهانی متعلق به دانشگاه آنادلو ترکیه است.

دانشجویان و متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ترکیه می توانند لیست برترین دانشگاه های این کشور و جهان را از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درخواست نموده است. در زمینه های مختلف مهاجرت تحصیلی از تجارب مفید مشاوران این مجموعه بهرهمند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :