مهاجرت تحصیلی فرانسه

دانشگاه لیل فرانسه

دانشگاه لیل فرانسه

تحصیل در دانشگاه لیل فرانسه، از برنامه های مورد تقاضا از سوی داوطلبان بین المللی می باشد که در کلان شهر اروپایی لیل واقع شده است. دانشگاه لیل فرانسه یک دانشگاه دولتی چند رشته ای فرانسوی است. دانشگاه لیل فرانسه ریشه در سال 1559 دارد و رسما از ادغام 3 دانشگاه لیل یک (دانشگاه علم و صنعت)، دانشگاه لیل 2 (دانشگاه بهداشت و حقوق) و دانشگاه لیل سوم (شارل دوگل) در سال 2018 حاصل شده است. این دانشگاه با بیش از 74000 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه و یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسوی زبان در جهان است.

این دانشگاه جزء اصلی انجمن دانشگاه ها و موسسات (COMUE) Lille Nord de France است که این انجمن دانشگاه ها و سایر موسسات آموزش عالی را در منطقه Hauts-de-France پشتیبانی می کند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

جزییات دانشگاه لیل فرانسه

محوطه اصلی دانشگاه لیل که به علم و فناوری اختصاص داده شده و در تکنوپل Villeneuve-d’Ascq واقع شده است. محوطه دانشگاه دارای 150 هکتار مساحت و 100 ساختمان است و اکثر قریب به اتفاق مکان ها توسط گروه های دانشکده علم و فناوری (زیست شناسی، شیمی، ریاضیات، فیزیک، علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مکانیک، علوم زمین شناسی و اتوماسیون) اشغال شده است. همچنین چندین مدرسه مهندسی و بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتیCNRS ، INSERM ، INRIA و غیره در این محوطه وجود دارد. اطراف این ساختمان ها، کتابخانه علمی فوق مدرن دانشگاه لیل با فضاهای نمایشگاهی و اتاق های کنفرانس قرار گرفته است. همچنین این پردیس به پارک علمی اروپا (Haute-Borne) متصل است. پردیس سانته نیز محوطه اختصاصی دانشکده بهداشت است و بین شهرهای لیل (جنوبی) و لوس واقع شده است.

جزییات دانشگاه لیل فرانسه به طور کلی شامل دانشکده ها، موسسات و دپارتمان هایی است که شرکت ها و آزمایشگاه های “Eurasanté” به اشتراک می گذارند. پردیس Pont de Bois بر ارائه رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر، ادبیات و زبان اختصاص دارد و در Villeneuve واقع شده است. پردیس مولینز بین ناحیه مولینز و کمون رونچین گسترش یافته است و به حقوق، مدیریت و علوم ورزشی اختصاص دارد. پردیس Roubaix، شامل چندین سایت آموزشی است که در مناطق نزدیک روبا و تورکوینگ، واقع شده است. دفتر مرکزی دانشگاه در منطقه لیل-سنتر (خیابان پل دوز) واقع شده است. دانشجویان بین المللی می توانند برای اقامت به انجمن CROUS درخواست خود را ارائه دهند زیرا این انجمن دارای تعدادی اتاق رزرو شده است.

جزییات دانشگاه لیل فرانسه

سیستم آموزشی دانشگاه لیل فرانسه

دانشگاه لیل فرانسه در همکاری نزدیک با شرکا و شبکه های خود، برنامه های ابتکاری تحقیقات، آموزش و انتقال دانش را طراحی و اجرا می کند. این موسسه همیشه با هدف پاسخ به چالش های عمده جامعه فعالیت خود را ادامه می دهد. دانشگاه لیل فرانسه با ادغام 3 دانشگاه، خود را برای دستیابی به اهداف بلند پروازانه و برنامه های اصلی تأمین مالی توانمند کرده است. در واقع آرزوی سیستم آموزشی دانشگاه لیل فرانسه تبدیل شدن به یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ در فرانسه است. در سراسر دانشگاه بیش از 20 موضوع به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین کلاس های فرانسوی برای دانشجویانی که مایل به تقویت مهارت های زبانی خود در حین تحصیل هستند، برگزار می شود.

دانشگاه لیل فرانسه با 66 آزمایشگاه تحقیقاتی و انتشار حدود 350 پایان نامه دکترا و 3000 نشریه علمی در هر سال، در جامعه تحقیقاتی به خوبی نمایان شده است. مرکز یادگیری LILLIAD و مرکز یادگیری سلامت که هدف آنها، پیوند خدمات و فضاهای متمایز به منظور برآورده کردن بهتر انتظارات و بازتاب شیوه های جدید در آموزش و یادگیری است، بسیار مشهور می باشند. همچنین مرکز یادگیری باستان شناسی، علوم انسانی و علوم اجتماعی، یک مرکز چند رسانه ای پیشرو برای جمع آوری اسناد و انتشار دانش می باشد که قرار است در سال 2022 افتتاح شود. شرایط کلی در خصوص تحصیل در فرانسه به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه لیل فرانسه

دانشگاه لیل فرانسه دارای مقیاس متوسط ​​است و بیش از 19000 دانشجو را در یک زمان آموزش نمی دهد. فرآیند درخواست پذیرش به صورت آنلاین دنبال می شود. متقاضی باید به عنوان بخشی از فرایند پذیرش، امتحانات ورودی را گذرانده باشد. این دانشگاه دارای سیستم رایج در فرانسه است که سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کند. دانشگاه لیل فرانسه درخواست های دانشجویان خارجی را می پذیرد و نسبت دانشجویان خارجی به بومی، یک به 5 است. برای اطمینان از بالا بودن کیفیت آموزش، دانشگاه دارای کادر علمی متشکل از بیش از 1100 متخصص می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه لیل فرانسه به شرح زیر است:

  • رونوشت از آخرین گواهینامه های تحصیلی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • نمرات آزمون مهارت زبان در زبان انگلیسی و فرانسوی
  • اثبات پرداخت هزینه تحصیل در فرانسه
  • بیانیه شخصی
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • کپی گذرنامه (جهت اثبات هویت)

دانشگاه لیل فرانسه به دانشجویان و کارکنان دانشگاهی خود پیشنهاد می دهد تا در برنامه های تبادل دانشجویی شرکت کنند. همچنین دانشگاه لیل دارای صفحات اجتماعی در لینکدین، فیسبوک و توییتر است. لازم به ذکر است که در نظر گرفتن شهریه کمتر از 1000€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی لازم است. همچنین اگر فردی قصد دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود از دانشگاه لیل فرانسه را داشته باشد، هزینه آن کمتر از 1000€ (یورو) در سال می باشد. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران دلسوز و کاردان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :