مهاجرت تحصیلی فرانسه

دانشگاه اکس مارسی فرانسه

دانشگاه اکس مارسی فرانسه

تحصیل در دانشگاه اکس مارسی فرانسه به عنوان انتخابی با کیفیت برای ادامه تحصیل برای افراد سراسر جهان به خصوص متقاضیان خارجی تلقی می گردد. دانشگاه اکس مارسی (AMU) به طور رسمی به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در منطقه پرووانس، جنوب فرانسه واقع شده است. این دانشگاه در سال 1409 زمانی تأسیس شد که لویی دوم آنجو (کنت پرووانس)، از الکساندر پنجم (پادشاه پیزان) درخواست ایجاد دانشگاه پرووانس را کرد. این موسسه در پی ادغام دانشگاه پرووانس، دانشگاه مدیترانه و دانشگاه پل سزان به شکل فعلی خود درآمد.

سرانجام، این ادغام در یک ژانویه 2012 موثر واقع شد و در نتیجه بزرگترین دانشگاه در جهان فرانسوی زبان با ظرفیت حدود 80000 دانشجو ایجاد شد. AMU دارای بیشترین بودجه اختصاص یافته از هر موسسه دانشگاهی در جهان فرانکوفونی است که مبلغ آن به 750 میلیون € (یورو) می رسد. جهت آگاهی بیشتر با کارشناسان ما در بخش مشاوره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

بررسی دانشگاه اکس مارسی فرانسه

در خصوص بررسی دانشگاه اکس مارسی فرانسه بایستی بدانید که این دانشگاه دارای 5 پردیس بزرگ در مناطق Aix-en-Provence و Marseille است. دانشگاه اکس مارسی فرانسه امکانات خود را در موسسه های Arles ،Aubagne ،Avignon Digne-les-Bains ،Gap ،La Ciotat ،Lambesc و Salon-de-Provence نیز ارائه می دهد. دفتر مرکزی این دانشگاه در فارو، مارسی واقع شده است. این دانشگاه امکاناتی مانند محل اقامت، غذا، حمل و نقل، بهداشت، اجتماعی، فرهنگ، سالن های ورزشی، اوقات فراغت و سایر موارد را در محوطه های خود ارائه می دهد. این مرکز از کلیه پروژه های دانشجویی از طریق سازمان FSDIE پشتیبانی می کند.

132 واحد تحقیقاتی و 21 دانشکده اکس مارسی، آن را به یکی از مراکز برتر بین المللی در زمینه علوم اجتماعی و طبیعی تبدیل کرده است. به طور کلی، با انعقاد بیش از 500 قرارداد بین المللی، این دانشگاه در ایجاد منطقه آموزشی و تحقیقات اروپایی و توسعه جامعه مشارکت می کند. همچنین خدمات منابع مشترک service commun de la documents، شامل کتابخانه های دانشگاه مجموعه های چاپی بزرگ می شود و طیف وسیعی از منابع الکترونیکی موجود در محوطه دانشگاه را ارائه می دهد. همچنین کتابفروشی های دانشگاه برای بازدید عموم آزاد است. علاوه بر این، موسسه مطالعات فرانسوی (SUFLE) برای دانشجویان خارجی در سال 1953 تاسیس شد. بدین ترتیب حدود 1000 دانشجو از 65 کشور جهان در طول سال تحصیلی در این مرکز شرکت می کنند.

بررسی دانشگاه اکس مارسی فرانسه

شرایط آموزش در دانشگاه اکس مارسی فرانسه

دانشگاه اکس مارسی فرانسه حدود 80000 دانشجو را شامل می شود که بیش از 10000 دانشجوی بین المللی از 128 کشور مختلف از جمله آنها هستند. این دانشگاه، با طیف گسترده ای از دوره های عمومی و حرفه ای شامل 600 دوره درجه یک، تدریس در زمینه های مختلف هنر، علوم اجتماعی، بهداشت، ورزش و اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی، ریاضیات، پردازش داده، علوم فیزیکی، علوم اخترشناسی، شیمی و زیست شناسی اقتصاد و مدیریت کاربردی ارائه می شود. شرایط آموزش در دانشگاه اکس مارسی فرانسه منجر به افزایش ثبت نام دانشجویان بین المللی ممتاز شده است. در این مرکز برنامه هایی به زبان فرانسوی و یا انگلیسی به منظور استقبال و ادغام دانشجویان بین المللی، به ویژه به دلیل حضور در دانشگاهی در کشور فرانسه، به عنوان زبان لازم و ضروری، سازماندهی شده است.

همچنین SUFLE یک مرکز قابل توجه به عنوان آموزش زبان خارجی است و وظیفه آن آموزش و تکمیل توانایی های زبان فرانسوی به عنوان یک وسیله ارتباطی علمی و فرهنگی است. بر اساس گزارش وب سایت دانشگاه هاروارد، دانشگاه اکس مارسی یکی از برجسته ترین ها در این کشور است. AMU صدها مشارکت تحقیقاتی و آموزشی مانند همکاری نزدیک با مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه (CNRS) و انرژی اتمی فرانسه (CEA) دارد. این دانشگاه عضو بسیاری از سازمان های دانشگاهی از جمله انجمن دانشگاه های اروپا (EUA) و اتحادیه دانشگاه های مدیترانه (UNIMED) است. همچنین شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه به طور کلی در مقاله مذکور شرح داده شده است.

پذیرش تحصیلی از دانشگاه اکس مارسی فرانسه

دانشگاه اکس مارسی فرانسه مکان مناسبی برای تحصیل شهروندان فرانسه و خارجیان است. علی رغم اینکه یکی از جوانترین دانشگاه های فرانسه است، در گزارش های بین المللی رتبه بالایی دارد. طبق رتبه بندی بین المللی، دانشگاه اکس مارسی، جایگاه خود را بین 5% برتر دانشگاه های جهان به دست آورده است. شهروندان و اتباع خارجی می توانند درخواست دهند و از هر 8 دانشجو، یک نفر خارجی است. کارکنان دانشگاهی AMU شامل بیش از 4000 معلم و استاد متخصص است. جهت آگاهی از جزییات تحصیل در فرانسه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه اکس مارسی فرانسه به شرح زیر است:

  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گذرنامه
  • عکس
  • اثبات پرداخت شهریه
  • رزومه کاری
  • گواهی مهارت در زبان فرانسوی یا انگلیسی
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی
  • نامه تشویقی
  • طرح پیشنهادی تحقیقاتی

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه اکس مارسی، دانشجویان باید در امتحانات ورودی شرکت کنند. این دانشگاه از جمله موسسه هایی است که برنامه تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کند. یک سال تحصیل در سطح کارشناسی ممکن است 1000€ (یورو) یا حتی کمتر هزینه داشته باشد. همچنین یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمتر از 1000€ (یورو) برای هر فرد هزینه در بر دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با مشاوران ماهر و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :