مهاجرت سرمایه گذاری در اتریش

خود حمایتی اتریش

خود حمایتی اتریش

در سال های اخیر درخواست ها برای ویزای خود حمایتی اتریش جهت روند اخذ اقامت و تابعیت کشور اتریش صعودی داشته است. اتریش یکی از کشورهای پیشرفته در اروپا به شمار می رود. رفاه ارائه شده برای شهروندان اتریشی را می توان از عوامل ازدیاد تقاضاها برای ورود به این کشور قلمداد کرد. راه های متفاوتی برای مهاجرت به اتریش وجود دارد. یکی از ساده ترین راه ها برای افرادی که تمکن مالی کافی دارند، دریافت ویزای خود حمایتی اتریش است. دولت اتریش برای دریافت این نوع ویزا قوانین و شرایط خاصی را در نظر گرفته است. با بررسی قوانین اتریش می توان در مورد این مسئله اطلاعات جامعی کسب کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در این مقاله به طور کلی خود حمایتی اتریش و راه های کسب ویزای خود حمایتی اتریش را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

درباره خود حمایتی اتریش

رشد صعودی اقتصاد اتریش، این کشور را به یکی از مستعدترین کشورهای اروپایی برای جذب مهاجران تبدیل کرده است. مناطق جذاب و دیدنی اتریش، امکانات وسیع رفاهی در سطح کشور، ارزش بالای پاسپورت اتریش، امنیت کشور و همچنین مراقبت های بهداشتی فوق العاده این کشور، سیلی از تقاضاها را برای ورود به این کشور به راه انداخته است. سالانه مهاجران بسیاری از سراسر جهان، از راه های مختلفی اقدام به ورود به این کشور می کنند. هرچند بسیاری از مهاجران با ویزای توریستی وارد اتریش می شوند و تنها قصد آنها بازدید از مناطق جذاب این کشور و یا کوهنوردی در کوه های آلپ است. برخی نیز دلیل سفر به اتریش را آشنایی با فرهنگ و تاریخ این کشور و بازدید از مناطق گردشگری و کلیساهای تاریخی شهرهای مختلف اعلام می کنند.

در کنار جذب توریست ها، اتریش سالانه پذیرای مهاجران زیادی است که با ویزاهای متفاوتی اقدام به اخذ اقامت در این کشور می کنند. اگر از افرادی هستید که تمکن مالی کافی برای ورود به اتریش، پرداخت هزینه های زندگی، هزینه اقامت و حتی کار کردن در این کشور را دارید، بدون شک بهترین راه این است که از طریق ویزای خود حمایتی اتریش به این کشور راه پیدا کنید. خود حمایتی اتریش به این معنا است که فرد به دولت اتریش ثابت می کند که هزینه زندگی در اتریش، کار کردن و گردش حساب مناسبی را دارد. چنانچه با مدارک لازم بتواند ثابت کند که از خودش در کشور اتریش حمایت مالی خواهد کرد، احتمال قبول درخواست او وجود دارد. این اقامت از نوع کوتاه مدت است که به فرد اجازه 6 ماه ماندن در اتریش را می دهد، اما اجازه کار برای متقاضی صادر نمی شود.

تمدید اقامت خود حمایتی اتریش

هرچند خود حمایتی یک روش آسان برای اتباع نسبتا ثروتمند کشورهای مختلف است، اما باید توجه داشت که بخاطر هجوم تقاضاها برای دریافت ویزای خود حمایتی اتریش، شانس موفقیت تا حدی کاهش پیدا کرده است. دریافت ویزای خود حمایتی اتریش تبدیل به یک رقابت در بین افراد دارای تمکن مالی شده است. به هر حال از خیل افرادی که مدارک و درخواست خود را به سفارت خانه اتریش تحویل می دهند، درصدی از آنها موفق به اخذ ویزای اتریش می شوند. افراد می توانند با اقامت 6 ماهه در این کشور، به شرطی که تمکن مالی آن ها مجددا ثابت شود، اقامت خود در اتریش را تا یک سال، سپس تا 2 و 3 سال و در نهایت تا 5 سال تمدید کنند.

اگر شخصی حداقل 5 سال متوالی اقامت بلند مدت در اتریش داشته باشد، یکی از شرایط اخذ تابعیت اتریش را نیز خواهد داشت. مهاجران خود حمایتی اتریش، می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به اتریش ببرند و برای آنها نیز اقامت اتریش را بگیرند. با اخذ تابعیت اتریش، هر فرزندی که از اتباع اتریشی متولد شود نیز تابعیت اتریش را خواهد داشت.

از جمله مزایای اقامت در اتریش به روش خود حمایتی می توان به موارد آورده شده در شکل زیر اشاره کرد:

شرایط اصلی خود حمایتی اتریش

افرادی که درخواست ویزای خود حمایتی اتریش را می دهند، متقاضی زندگی موقت یا دائم، در کشوری با بهترین استانداردهای زندگی هستند. اتریش برای چندمین بار در لیست بهترین مکان های دنیا برای زندگی قرار گرفته است. این عنوان از نظر میزان جرایم موجود در کشور، نرخ بیکاری، رضایت از زندگی، سطح رفاه زندگی شهروندان و بسیاری شاخص های دیگر برای کل کشورهای جهان اعلام می شود. برای دستیابی به اقامت خود حمایتی اتریش تنها کافی است که متقاضی، 4 شرط کلی را دارا باشد.

این شروط را در لیست زیر می توانید مشاهده کنید:

  • موجودی حساب نشان دهنده تمکن مالی کافی
  • حقوق و درآمد مناسب در کشور اتریش
  • تسلط کافی به زبان آلمانی که زبان رسمی اتریش است.
  • خرید یا اجاره ملک در اتریش

قبل از اقدام برای درخواست ویزای خود حمایتی باید بررسی کرد که آیا این شروط اولیه برای متقاضی برقرار است یا خیر. چنانچه شخصی تمام شرایط گفته شده را دارا باشد، می تواند با مراجعه به سایت سفارت خانه اتریش، یک زمان ملاقات را رزرو کند.

شرایط اصلی خود حمایتی اتریش

مدارک لازم ویزای خود حمایتی اتریش

پس از دریافت نوبت از سفارت اتریش، باید در روز و ساعت تعیین شده، مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش را به سفارت خانه تحویل دهید. همچنین برای مصاحبه حضوری با افسر آماده شوید. با توجه به اینکه این مرحله، یک قدم بسیار حساس و تعیین کننده در دستیابی به ویزای اتریش است، پیشنهاد می شود حتما از قبل با تجربیات دیگران در پاسخ دهی به سوالات مصاحبه آشنایی پیدا کنید. با توجه به اینکه روند اخذ ویزا ممکن است چند ماه به طول بیانجامد، بهتر است از قبل برای آماده سازی مدارک لازم برای درخواست ویزای خود حمایتی اتریش اقدام کرد.

مدارکی که در روز ملاقات سفارت خانه نیاز است، در تصویر زیر ذکر شده اند:

طبیعتا افرادی که در راه اخذ ویزای اتریش از طریق خود حمایتی موفق می شوند، از شانس بسیار خوبی برای استفاده از امکانات پیشرفته شهرهای اتریش برخوردارند. این افراد حتی به آسانی می توانند با ارائه مدارک لازم، اقامت خود در این کشور را تمدید و یا اقدام به اخذ تابعیت کنند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهنمای افراد متقاضی در مسیر مهاجرت به اتریش و اخذ تابعیت این کشور خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :