مهاجرت سرمایه گذاری در آرژانتین

خرید ملک در آرژانتین

خرید ملک در آرژانتین

کشور آرژانتین دومین کشور بزرگ آمریکای جنوبی و هشتمین کشور بزرگ جهان است که این موضوع تنها بخشی از دلایل جذابیت خرید ملک در آرژانتین است. از سوی دیگر آرژانتین سرزمین زمین های حاصلخیز و زمین های بسیار متنوع آن به معنای تنوع بسیار زیاد آب و هوا و مناطق است. ثروت طبیعی و نیروی کار تحصیلکرده آن به رشد آن به عنوان کشوری با درآمد متوسط ​​بالا کمک کرده است. علاوه بر این، آرژانتین یکی از پیشروترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان است. فلات مسطح و حاصلخیز منطقه پامپاس مرکز اقتصاد آرژانتین است. گوشت گاو آرژانتینی با ارزش است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در صورت علاقه شما برای پیوستن به ساکنان سرزمین آرژانتین، آمادگی دارد تا زمینه های لازم برای خرید ملک در این کشور را فراهم نماید.

اجاره و خرید ملک در آرژانتین

اگر به فکر مهاجرت به آرژانتین با انتخاب ملک هستید، اولین قدم شما باید انتخاب منطقه ای باشد که می خواهید در آن اقامت داشته باشید. محبوب ترین مناطق در میان مهاجران شامل بوئنوس آیرس، مندوزا و باریلوچه است. قیمت املاک در این مناطق متفاوت است، اما به دلیل محبوبیت آنها، اغلب متوجه خواهید شد که اجاره ها با انعطاف زیادی کار می کنند. بسیاری از گزینه های اقامتی با هزینه های اجاره روزانه، هفتگی یا ماهانه کار می کنند. برای یک آپارتمان دو خوابه (مبله) ماهیانه بین 550$ الی 850$ (دلار) و برای یک خانه 3 تا 4 خوابه (مبله) بین 900$ الی 3000$ (دلار) در ماه می توان انتظار پرداخت. اگر به دنبال اجاره بلندمدت ملک هستید، ممکن است نیاز به ارائه ضمانت داشته باشید. این ضمانت باید توسط شخصی که در آرژانتین بوده و دارای ملک است و مایل است اجاره نامه امضاء کند، داده شود.

اگر تازگی وارد این کشور شده اید، ممکن است پیدا کردن فردی که مایل به ارائه آن باشد دشوار باشد. با این حال، اگر بتوانید اجاره یک سال را از قبل پرداخت کنید، اغلب می تواند به جای ضمانت عمل کند. اگر نمی توانید 12 ماه اجاره را از قبل پرداخت کنید، هنوز گزینه های اقامتی متعددی برای شما وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید یک واحد در یک هتل آپارتمان اجاره کنید یا در خوابگاهی اقامت کنید که آپارتمان های خصوصی کاملا مجهز در محل دارد. توجه به این نکته ضروری است که اگر قصد اجاره یک آپارتمان غیر مبله را دارید، قانون تصریح می کند که نمی توان آن را برای مدت کمتر از 2 سال اجاره کرد، پس حتما مکانی را انتخاب کنید که مایلید برای مدت طولانی به آن متعهد شوید.

شرایط خرید ملک در آرژانتین

اگر به عنوان یک شهروند خارجی به دنبال خرید ملک در آرژانتین هستید، می توانید بدون محدودیت این کار را انجام دهید. با این حال، در حال حاضر، هنوز کمبود محصولات وام مسکن محلی برای اتباع خارجی وجود دارد. با این وجود، تنها کاری که باید قبل از خرید انجام دهید این است که به دنبال یک شماره (شناسه مالیاتی) از دولت باشید. اگر غیر مقیم هستید، همچنین باید یک نماینده آرژانتینی، معروف به دفتر اسناد رسمی (Escribano) را برای پرداخت مالیات دارایی از طرف شما تعیین کنید. توجه به این نکته ضروری است که ممکن است هنگام خرید ملک با مسائلی مواجه شوید که انتقال ارز خارجی را محدود می کند. به دلیل بی ثباتی ارز آرژانتین است که املاک و مستغلات متوسط ​​و بالا در آرژانتین همیشه به دلار فروخته می شود.

این بدان معناست که ممکن است هنگام خرید ملک با هزینه های اضافی روبرو شوید، زیرا برداشت پول از بانک مشمول مالیات است. در نتیجه، ممکن است هنگام انتقال وجه بین ارزها، 1% تا 2% از پول خود را از دست بدهید. روند خرید ملک در آرژانتین دشوار نیست و تکمیل آن حدود 55 روز طول می کشد. اولین قدم، زمانی که پیشنهاد شما پذیرفته شد، قرار دادن یک پیش پرداخت غیر قابل استرداد است که به عنوان boleto شناخته می شود. این مورد توسط عامل املاک نگهداری می شود و معمولا حدود 30% از قیمت خرید ملک است و به عنوان یک پرداخت امنیتی برای محافظت از خریدار و فروشنده عمل می کند. جهت اطلاع تز شرایط ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آرژانتین می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

در تصویر زیر سایر شرایط مربوط به خرید ملک در آرژانتین اشاره شده است:

شرایط مربوط به خرید ملک در آرژانتین

هزینه معاملات خرید ملک در آرژانتین

معامله خرید ملک در آرژانتین در مرحله نهایی به عنوان escritura شناخته می شود و تاریخی است که تمام پرداخت ها تسویه می شود و سند انتقال به طور رسمی امضاء می شود. توجه به این نکته مهم است که هزینه های معاملات مسکونی در آرژانتین می تواند بسیار بالا باشد و مالیات در سراسر آرژانتین می تواند متفاوت باشد. با این حال، به طور معمول، مالیات هنگام خرید ملک بر اساس درصدی از قیمت ملک است.

خارج از قیمت فروش ملک، هزینه هایی که می توانید انتظار مشاهده آن را داشته باشید عبارتند از:

  • حق الزحمه عامل املاک 3% تا 4% (+ 21% مالیات بر ارزش افزوده) این توسط خریدار پرداخت می شود.
  • مالیات بر ارزش افزوده که بین 4% تا 10% است.
  • حق تمبر 3.6% است که این مبلغ به طور مساوی بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود.
  • هزینه دفتر اسناد رسمی حدود 1% تا 1.5% است که این توسط خریدار پرداخت می شود.
  • هزینه ثبت نام حدود 0.2%است که این مبلغ توسط خریدار پرداخت می شود.
  • مالیات نقل و انتقال حدود 1.5% – این توسط فروشنده پرداخت می شود.

به عنوان مثال اگر می ‌خواهید املاکی با ارزش کمتر از 5000$ (دلار) را بازطراحی یا ارتقا دهید، می‌توانید برای 100% تامین مالی واجد شرایط باشید. مهاجران همچنین می توانند در صورت نیاز به وام برای تکمیل ساخت خانه های خود واجد شرایط دریافت مالی باشند، مشروط بر اینکه مالک بتواند حداقل 65% هزینه را تامین کند. مدت بازپرداخت وام مسکن بسته به مبلغ و نوع وام متفاوت است. در زمینه وام، هیچ قانون خاصی برای افتتاح حساب در آرژانتین وجود ندارد. به نظر می رسد هر بانکی مجموعه قوانین و الزامات خاص خود را برای افتتاح بانک دارد. علاوه بر این، بانک ‌ها قوانین و مقررات متفاوتی برای افتتاح پس‌ انداز بر خلاف حساب‌ های جاری دارند.

هزینه معاملات خرید ملک در آرژانتین

موضوعات بانکی مرتبط با خرید ملک در آرژانتین

بسیاری از مهاجران از حساب های جاری برای هزینه های روزانه و حساب های پس انداز برای پس انداز پول و کسب سود استفاده می کنند. هنگام افتتاح حساب بانکی در آرژانتین، مهاجران باید مدارک مختلفی را ارائه دهند.

این اسناد عبارتند از:

  • سند شناسایی منحصر به فرد در 2 نسخه
  • تایید محل سکونت

مدرک شناسایی منحصر به فرد یا CUIL شماره ای است که به هر کارگر پس از شروع به کار قانونی در آرژانتین داده می شود. برخی از بانک ها ممکن است برای باز کردن حساب های بانکی برای مهاجران به یک یا همه اسناد نیاز داشته باشند. 2 ارز اصلی مورد استفاده در حساب های بانکی آرژانتین پزو آرژانتین و دلار آمریکا هستند. هزینه های اداره این حساب های بانکی متفاوت است. برخی از مهاجران ترجیح می دهند هم حساب پس انداز و هم حساب جاری باز کنند. اکثر مشاغل کارت های اعتباری اصلی مورد استفاده در سایر کشورها از جمله ویزا و مسترکارت را می پذیرند.

این کارت ها می تواند توسط سازمان های مختلف صادر شود. محدودیت های کمی در ارتباط با موسسه صادر کننده وجود دارد. سایر کارت های اعتباری که می توانند در برخی مشاغل در آرژانتین استفاده شوند عبارتند از:

  • Diners
  • American Express

با این حال، همه مشاغل این کارت ها را نمی پذیرند. کارت های نقدی صادر شده توسط موسسات مالی بین المللی نیز توسط اکثر مشاغل در آرژانتین پذیرفته می شود. این کارت ها از طریق سیستم های خودپرداز Banelco و Link در آرژانتین کار می کنند. هیچ هزینه ای برای درخواست کارت نقدی وجود ندارد.

شهرهای جذاب برای خرید ملک در آرژانتین

رایج ترین و محبوب ترین مکان برای زندگی در آرژانتین شهر اصلی آن است شهر بوینس آیرس است. این شهر بهترین مکان برای زندگی در آرژانتین برای افراد محلی و خارجی است و نزدیک به یک سوم کل کشور در بوئنوس آیرس یا اطراف آن زندگی می کنند. بوئنوس آیرس بیشترین فرصت های شغلی را دارد. همچنین جایی است که «فرهنگ» (تئاتر، باله، رستوران‌ ها، تفریحات شبانه) و جایی است که بیشترین هموطنان مهاجر را برای ارتباط پیدا خواهید کرد. شبکه عظیمی از مهاجران و عشایر دیجیتال در بوئنوس آیرس وجود دارد. در حالی که دوست‌ یابی با مردم محلی در یک کشور جدید دشوار است، اما در اینجا دوستان کم نخواهید داشت. گروه های فیس بوک مانند BA Expat Hub مکان های بسیار خوبی برای ارتباط با تازه واردان هستند.

محله های دیگر عبارتند از گرانگی، سان تلمو استعماری، بلگرانو مسکونی و رکولتا شیک. بعد از پایتخت یکی از زیباترین مکان‌ها برای بازدید در آرژانتین پاتاگونیا است. به ویژه پاتاگونیای شمالی مکانی عالی برای نقل مکان است. باریلوچه بزرگترین شهر اینجا و محبوب ترین شهر در بین مهاجران است. 4 فصل مناسب نصیب شما خواهد شد. تصور کنید در تابستان به پیاده روی می روید و در زمستان از بهترین پیست اسکی آرژانتین لذت می برید. ال بولسون و سن مارتین د لس آند هر 2 در بین گردشگران بسیار محبوب هستند. بعد از آن مندوزا مکانی عالی برای خرید ملک و زندگی در آرژانتین است. این شهر بزرگ است و از مدارس، مراقبت های پزشکی و یک فرودگاه بین المللی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. جهت انتخاب رشته ای پزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در آرژانتین را مطالعه بفرمائید.

جذابیت های شمال آرژانتین برای خرید ملک

در شمال آرژانتین، رودخانه ‌های عظیم، جنگل‌ های نیمه گرمسیری و کوه ها را خواهید دید و به گفته بسیاری، آرژانتین واقعی است. اگر گردشگری ماهیگیری یا نوع گردشگری بوم شناختی مورد توجه شماست، پس این منطقه را دوست خواهید داشت. در حالی که مناطق شمال فقیرتر از سایر مناطق آرژانتین هستند. به علاقه مندان به گردشگری روستایی انتخاب فوق العاده ای از مواد خام رایگان ارائه می دهد که فقط منتظر هستند. یک آمریکایی بسیار ثروتمند و مشهور که اخیرا مقادیر زیادی زمین در اینجا خریداری کرده است داگلاس تامپکینز است که اکنون حداقل 6 ماه از وقت خود را به پروژه های زیست محیطی خود اختصاص می دهد و می گوید که اینجاست تا بماند. او را در گوگل جستجو کنید، خواندن آن جالب است.

خوب است به یاد داشته باشید که گردشگری در بسیاری از نقاط آرژانتین، به ویژه شمال، یک تجارت جدید است. مطمئنا، پاتاگونیان در جنوب دارای صنعت توریستی پیچیده‌ ای است، اما در بسیاری از بخش‌ های دیگر اینطور نیست و قبل از سال 2001، آرژانتینی‌ ها از مکان ‌های کشور خود بازدید نمی ‌کردند و برای خارجی‌ ها یا خیلی گران یا خیلی سخت بود. اکنون در حال تغییر است. شما می توانید با استفاده از ظرفیت های مشاوره ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت موقعیت های مطلوب تر را جهت خرید ملک در آرژانتین پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :