مهاجرت به کشور آلمان

خرید خودرو در آلمان

خرید خودرو در آلمان

افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به آلمان را دارند ممکن است به دنبال خرید خودرو در آلمان باشند، لذا لازم است تا از قوانین مربوط به خرید وسیله نقلیه اطلاع یابید. افرادی که دارای گواهینامه معتبر هستند پس از ثبت نام می توانند تا 6 ماه می توانند بدون داشتن مجوز آلمانی در آلمان تردد کنند، این کار حتی با تمدید 6 ماهه دیگر نیز قابل انجام می باشد. در صورت نداشتن گواهینامه رانندگی معتبر بایستی مجوز رانندگی در آلمان دریافت کنید. افرادی که توان خرید خودروهای نو را ندارند در آلمان نیز می توانند برای خرید خودروهای دست دوم نیز اقدام کنند. در ادامه این مقاله همراه با تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید تا با موضوع خرید خودرو در آلمان بیشتر آشنا شوید.

قوانین رانندگی در آلمان

قوانین رانندگی در آلمان ممکن است با برخی دیگر از کشورها متفاوت باشد. لذا قوانین مهم رانندگی در آلمان به شرح زیر است:

سن رانندگی قانونی در آلمان 18 سال است. اگر سن فرد کم تر از این باشد مجاز به رانندگی در آلمان نخواهد بود. حتی اگر سن رانندگی قانونی در کشور فرد مهاجر کمتر باشد.

  • حد قانونی برای نوشیدن و رانندگی در آلمان 50 میلی گرم در هر 100 میلی لیتر خون است که این نسبت به بسیاری از کشورها پایین تر می باشد.
  • براساس قانون، تمام اتومبیل های آلمان باید کاپشن های بازتابنده، مثلث هشدار دهنده، جداکننده های نور چراغ جلو و جعبه کمک های اولیه را داشته باشند.
  • رانندگان و مسافران موتور سیکلت باید کلاه ایمنی داشته باشند.
  • حتی در ساعات روشنایی روز، موتورسیکلت ها باید با چراغ های راهنمای روشن تردد کنند.
  • ممکن است برای ورود به برخی از شهرهای آلمان مانند برلین، کلن، مونیخ و اشتوتگارت به یک برچسب آلاینده نیاز داشته باشید.

خرید خودرو نو در آلمان

همانطور که می دانید صنعت خودروسازی آلمان یکی از قوی ترین و به روز ترین صنایع در اقتصاد آلمان می باشد و خودرو های آلمانی به سراسر جهان صادر می گردند. کمپانی های متعددی مانند بنز و بی ام و در آلمان وجود دارند و برای خرید خودرو به دلیل تنوع زیاد و کیفیت خوب خودروها احتمالا دچار سردرگمی خواهید شد. به طور کلی برای خرید خودرو نیاز به تحقیق و تفحص برای انتخاب خودروی مورد نظر نسبت به شرایط و بودجه خود خواهید داشت.

استفاده از اینترنت و سایت ها، مجلات تخصصی و دیگر موارد می تواند برای تحقیق و آشنایی گزینه خوبی باشد، حضور در نمایشگاه ها نیز گزینه بعدی است. احتمالا در نمایشگاه ها افراد انگلیسی زبان را پیدا خواهید کرد و می توانید از آنها اطلاعات لازم را کسب کنید. برای تحقیق در اینترنت سایت هایی مانند www.mobile.de و www.autoscout24.de کمک کننده باشد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان پیشنهاد می شود مقاله مشخص شده را در مطالعات خود لحاظ فرمائید.

شرایط خرید وسیله نقلیه نو در آلمان

معمولا در آلمان چانه زدن برای خرید خودرو مرسوم نیست. از این رو قیمت خودرو مشخص می باشد. اما با توجه به آپشن های خودرو مانند سانروف، تهویه هوا، سیستم صوتی و سایر لوازم جانبی امکان انعطاف پذیری قیمت ها را ایجاد می کند. برای خرید خودرو نو می توان از گزینه های پیشنهادی خودروسازان مانند خرید قسطی یا وام های بهره دار استفاده کرد. همچنین بانک های آلمانی نیز برای خرید خودرو وام هایی را ارائه می کنند و می توان از آن استفاده کرد. همچنین هزینه های زندگی در آلمان به صورت کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

به صورت کلی روند خرید خودرو نو بدین صورت است:

پارامترشرح
انجام تحقیقات اولیهخرید اتومبیل های جدید به بهترین وجه در نمایندگی های تجاری خودرو انجام می شود.
مراجعه به نمایندگی ها و فروشگاه هادر نمایندگی شما می توانید مدل های مختلف رانندگی را آزمایش کرده و در مورد هزینه ها و موارد دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنید.
نحوه پرداختخرید و پرداخت پول به طور نقدی یا قسطی
مراحل مربوط به ثبتثبت اتومبیل پس از خرید
پرداخت مالیات خودروخودروها در آلمان مشمول مالیات بر ارزش افزوده معمولا 19% هستند. از این رو میزان مالیات بر اساس نوع خودرو در زمان خرید توسط فروشنده تعریف می شود.
بیمهرانندگان در آلمان موظف هستند خودروی خود را بیمه کنند.

 خرید خودرو دست دوم در آلمان

افرادی که به دنبال خرید خودرو ارزان تر هستند می توانند خودروهای استفاده شده و دست دوم را خریداری کنند. هرچند خرید خوردرو دست دوم ممکن است با خطراتی نیز همراه باشد اما خرید از نمایندگی ها و شرکت های تولید کننده خودرو ریسک کم تری دارد. برخی از تولید کنندگان خودرو در کشور آلمان در سایت خود فروش خودروهای دست دوم را ارائه می کنند. از مزایای خرید خودرو دست دوم علاوه بر قیمت پایین آن می توان به خرید این نوع خودرو با ضمانت مدت دار از نمایندگی ها اشاره کرد.

توجه داشته باشید اگر خودرو دسته دوم را بصورت شخصی خرید می کنید برای برآورد قیمت آن به مواردی مانند مدل خودرو، سال تولید خودرو، مسافت پیموده شده، تاریخ اولین ثبت صورت گرفته، تعداد مالکین قبلی، تاریخ آخرین معاینات فنی صورت گرفته توجه کنید. چنانچه از قیمت پیشنهادی اطمینان ندارید می توانید از مشاورین محلی ADAC یا TUV استفاده کنید. هنگامی که یک شخص خصوصی به شما یک ماشین دست دوم می فروشد، شما باید فورا اسناد ثبت شده را چک کنید.

 خرید خودرو دست دوم در آلمان

گواهینامه رانندگی در آلمان

مهاجرینی که اخیرا به آلمان رسیده اند بسته به محل صدور گواهینامه و بسته به مکانی که صادر شده است، می توانند تا 10 سال از گواهینامه رانندگی خارجی خود استفاده کنند. اگر فرد دارای گواهی نامه رانندگی صادر شده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد تا تاریخ انقضای کارت خود می توانند از آن استفاده کند. البته برای برخی از موارد برای استفاده طولانی مدت از گواهینامه های خارجی استثنائاتی درآلمان وجود دارد.

این استثانات شامل این موارد می شود: افرادی که دارای گواهینامه غیر اروپایی هستند 6 ماه پس از ثبت نام می توانند از گواهینامه خود استفاده کنند. ممکن است نیاز باشد تا این افراد مدرک خود را ترجمه کنند. اما پس از گذشت 6 ماه افراد بایستی به دفتر صدور گواهی محل خود مراجعه کنند و گواهینامه آلمانی که همراه با امتحان عملی و نظری می باشد دریافت کنند. شرایط حمل و نقل در آلمان را به طور کامل در مقاله مذکور مطالعه بفرمائید.

نکاتی درباره گواهینامه در آلمان

گواهینامه های رانندگی آلمان به مدت 15 سال از تاریخ صدور اعتبار دارند. برای تمدید فقط کافی است قبل از انقضا گواهینامه فعلی خود را به دفتر صدور گواهینامه رانندگی محلی سکونت خود ببرید. به همراه داشتن گواهینامه و یک قطعه عکس الزامی است. تمدید گواهینامه جدید حدود 24€ (یورو) هزینه دارد و طی 4 هفته آماده می شود. در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن گواهینامه در آلمان با داشتن مدارک لازم می توان گواهینامه جدید دریافت کرد.

برای اینکار لازم است توضیحات خود را درباره گم شدن بنویسید و اطمینان حاصل کنید. در صورت یافتن گواهینامه قبلی، گواهینامه را تحویل دهید. همچنین در صورت به سرقت رفتن بایستی با پلیس آلمان تماس بگیرید. اگر گواهینامه شما توسط غیر آلمانی یا از اتحادیه اروپا صادر نشده باشد، مقامات آلمانی برای بدست آوردن جزئیات بایستی با مرجع صدور گواهینامه در کشور خود تماس بگیرند. ممکن است امکان جایگزینی برای شما صادر شود.

ثبت خرید خودرو در آلمان

کلیه اتومبیل های آلمان باید در منطقه ای که صاحب خودرو در آن زندگی می کند تحت دستگاه های ذیربط ثبت شود. این امر حتی اگر به شهر دیگری در آلمان منتقل شوید نیز صدق می کند. به این دلیل که تمام پلاک های آلمانی کدی را نشان می دهند که در آن ثبت شده است. به عنوان مثال B برای شهر برلین یا HH برای هامبورگ می باشد همچنین اگر اتومبیل خود را از طریق نمایندگی خریداری کرده باشید، آنها معمولا ثبت نام را برای شما انجام می دهند. اگر خودرو را به صورت خصوصی خریداری کرده اید یا آن را وارد کرده اید، باید با تعیین وقت در دفتر ثبت نام محلی خودرو خود را ثبت کنید. هزینه ثبت نام حدود 30€ (یورو) است.

از مدارک و اسنادی که برای ثبت خودرو در آلمان مورد نیاز است به شرح زیر است:

  • گواهی ثبت نام
  • شناسه معتبر (گذرنامه آلمانی، شناسنامه خارجی یا کارت شناسایی)
  • اثبات مالکیت
  • اثبات بیمه اتومبیل (شماره eVB)
  • گواهی انطباق (در صورت وجود)
  • گواهی ثبت خارجی (فقط برای اتومبیل های وارداتی)
  • گواهی بازررسی فنی TUV

پس از دریافت تاییدیه و ثبت نام، متقاضیان پلاک در آلمان می توانند پلاک های خود را در Autoschilder چاپ کنند. این افراد همچنین می توانند این کار را در هر مکانی که ارائه دهنده این سرویس باشد انجام دهند. چاپ پلاک در آلمان در هر جایی قابل انجام می باشد زیرا مهر ثبت نام چیزیست که باعث اعتبار آنها می شود و بدون مهر کاملا بی اعتبار هستند. پلاک ها به طور معمول بین €15 الی €20 (یورو) هزینه دارند.

بیمه خودرو در آلمان

تمامی دارندگان خودرو در آلمان بایستی تحت حداقل یک نوع پوشش بیمه برای خودروی خود قرار بگیرند و بدون بیمه نمی توانند خودرو خود را ثبت کنند. قیمت بیمه اتومبیل در آلمان به عوامل خطر مختلفی از جمله سن، تجربه و محل راننده و همچنین ارزش و اندازه موتور خودرو بستگی دارد. از جمله ارائه دهندگان بیمه خودرو در آلمان می توان RV24، DA Direkt، AXA،Helvetia Versicherungen و BarmeniaDirekt Versicherungen نام برد. پس از کسب بیمه شماره بیمه eVB از طریق ایمیل صادر می شود.

انواع بیمه وسایل نقلیه در آلمان به شکل زیر است:

بیمهتوضیحات
شخص ثالثاین بیمه خسارتی را که شما یا ماشین شما ممکن است به افراد دیگر یا اتومبیل از جمله قبض های پزشکی وارد کند پوشش می دهد. در صورت مسئول بودن، خسارت اتومبیل شخصی شما را پوشش نمی دهد.
بیمه جزئیعلاوه بر پوشش خسارت شخص ثالث، پوشش جزئی نیز در صورت صدمات تصادفی، آتش سوزی و سرقت از شما محافظت می کند.
بیمه کاملبیمه جامع، کاملا گسترده است. شخص ثالث، آتش سوزی، سرقت و هرگونه خسارت وارده به ماشین را پوشش می دهد.

معاینه فنی خودرو در آلمان

طبق قوانین آلمان، مطابق با استانداردهای ایمنی آلمان، باید تمام وسایل نقلیه مورد آزمایش قرار بگیرند. بعد از اینکه یک ماشین نو به مدت 3 سال کار کرد، باید هر 24 ماه یکبار آزمایش شود، این آزمایش به نمایندگی از دولت فدرال توسط سازمان های خصوصی مانند TUV و DEKRA انجام می شود. در نتیجه، معاینه فنی اغلب به صورت محاوره ای به عنوان TUV شناخته می شود. اتومبیل های نو هنگام خرید نیازی به معاینه فنی ندارند. پس از آزمون گزارش کتبی به صاحب اتومبیل داده می شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله تمامی اطلاعت لازم برای خرید خودرو در آلمان را کسب کرده باشید. افرادی که قصد مهاجرت به آلمان دارند برای کسب اطلاع از هزینه زندگی در آلمان، نحوه مهاجرت و دیگر موارد می توانند با ارتباط تلفنی یا حضوری از مشاوره کارشناسان و وکیلان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :