مهاجرت به کشور ترکیه

حمل و نقل در ترکیه

حمل و نقل در ترکیه

حمل و نقل آسان یکی از دغدغه های اصلی مردم به ویژه هنگام سفر است، از این رو در نوشتار پیشرو درباره حمل و نقل در ترکیه توضیحاتی خواهیم داد. کشور ترکیه که در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از گردشگران و مهاجران سرتاسر دنیا قرار گرفته، سعی کرده تا در این مقوله هم از استانداردهای جهانی به دور نباشد و همگام با معیارهای به روز اروپایی خودنمایی کند. در اینجا به صورت خلاصه به موضوع حمل و نقل در ترکیه می پردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

می توان گفت که جای جای کشور ترکیه به خوبی با انواع وسائل حمل و نقل عمومی پوشش داده شده است. سرعت بالای حمل و نقل عمومی به خصوص در شهرهای مهم ترکیه از جمله آنکارا، استانبول و ازمیر قابل ملاحظه است. از این رو این امر باعث شده علی رغم وسعت شهرها، نقل و انتقالات در طول و عرض و دیگر انواع آن به راحتی میسر باشد. هواپیماهای داخلی، قطارها، اتوبوس ها، تاکسی ها، قایق ها و ماشین های کرایه ای و بسیاری دیگر از نمونه های وسائل حمل و نقل عمومی همه و همه به استقبال مردم و مهاجرین در کشور ترکیه درآمده و آماده به خدمت اند.

انواع وسایل حمل و نقل در ترکیه

در ناوگان اتوبوس رانی ترکیه از اتوبوس های لوکس، تمیز و سریع استفاده می شود و مانند تمامی وسائل حمل و نقل عمومی دیگر، در اتوبوس ها نیز تهویه مناسب و مطبوع طراحی و اجرا می شود. هزینه بلیط اتوبوس های شهری حدود 2TRY (لیر) است که می توان آن را با خرید کوپن و یا استانبول کارت نیز پرداخت نمود. همچنین در شهرهای توریستی ترکیه استفاده از انواع مینی بوس ها Dolmus بسیار محبوب می باشد که در کنار داشتن استانداردهای حمل و نقل بسیار کم هزینه هستند.

قطارهای مترو در سطح شهر به طور معمول هر 3 دقیقه یک بار در هر ایستگاه مسافرگیری می کنند. ساعت کار آنها نیز از 6 صبح تا 12 شب است. مترو در ترکیه دارای امنیت بوده و می توان با داشتن خاطری مطمئن حتی در ساعات پیک شبانه روز از آن استفاده نمود. از این رو قیمت یک بلیط مترو حدود 3TRY (لیر) می باشد.

حمل و نقل در ترکیه با تراموا و ناوگان هوایی

تراموا نوعی واگن است که بر روی ریل هایی در سطح خیابان در حال حرکت می باشد. از این رو مسافران را علاوه بر جابجایی با انواع مناظر زیبا همراه می سازد. سرعت این وسیله حمل و نقل عمومی ترکیه متوسط است. قیمت بلیط آن چیزی حدود 2TRY (لیر) می باشد. نزدیک به 100 فرودگاه در کشور ترکیه در حال خدمت رسانی به افراد می باشند که بیش از 20 فرودگاه آن بین المللی است.

به عنوان مثال فرودگاه بین المللی آتاتورک که در رده بندی جهانی دارای امتیازات بالایی بوده و از پر رفت و آمدترین فرودگاه های بین المللی شناخته می شود. ترکیه به منظور پیشبرد اهداف خود در صنعت پررونق گردشگری و در نتیجه در اقتصاد، همه ساله با تلاش های بی دریغ در راه بهبود و پیشبرد سطح ایرلاین ها و خدمات هوایی خود قدم بر می دارد. از این رو خود را با بهترین شاخصه های جهانی تطبیق می دهد. همچنین می توانید جهت اطلاع از شرایط کار در ترکیه می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

حمل و نقل در ترکیه با تراموا و ناوگان هوایی

نقش استانبول کارت در حمل و نقل ترکیه

استانبول کارت کارتی است که به همه گردشگران و ساکنین در کشور ترکیه توصیه می شود به محض ورود، آن را تهیه نمایند. خرید و شارژ این کارت در بسیاری از نقاط شهرهای ترکیه میسر می باشد. از این رو با در دست داشتن آن می تواند فرد را در طی اقامتش کمک و یاری شایانی نماید. از این کارت می توان برای پرداخت بلیط چندین نفر نیز استفاده نمود. این کارت برای افرادی که در حال تحصیل در ترکیه هستند تخفیف بسیاری قائل می شود که رفت و آمد را برای آنان بیش از پیش مقرون به صرفه می نماید.

نکاتی در خصوص حمل و نقل در ترکیه

کشتی ها و قایق ها نیز از وسایل محبوب رفت و آمد در ترکیه به خصوص در شهرهای ساحلی این کشور مانند استانبول، ازمیر و بدروم هستند، هزینه های استفاده از حمل و نقل دریایی باتوجه به مسافت و زمان استفاده متفاوت می باشد. در بسیاری از استراحتگاه ها و تفرجگاه های شهرهای ترکیه از موتور، دوچرخه واسکوترهای برقی برای جابجایی مسافران استفاده میکنند که در کنار هیجان اجاره آنها نسبتا ارزان است.

از دیگر نکاتی که باید در حین حمل و نقل در ترکیه به آن توجه نمود، ساعات ترافیک و پر رفت و آمد در هر منطقه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن سابقه و تجربه درخشان در زمینه انواع روش های دائم و موقت مهاجرت به ترکیه و دیگر کشورهای سراسر جهان می تواند هموطنان عزیز را در تمامی مراحل مشاوره و راهنمایی نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :