مهاجرت به کشور آمریکا

جمعیت شناسی آمریکا

جمعیت شناسی آمریکا

جمعیت شناسی آمریکا در سال 2022 بنابر تحقیقات اداره سرشماری آمریکا در آخرین آمارهای خود جمعیت ایالات متحده آمریکا را 330052960 نفر اعلام کرد. طبق آمار این کشور پس از چین با جمعیت 1439323776 نفر و هند با جمعیت 1380004385 نفر، بیشترین جمعیت جهان را در خود جای داده است. جمعیت آمریکا تا 10 سال آینده به 350 میلیون نفر خواهد رسید. این در حالی است که جمعیت کشورهایی همچون روسیه، ژاپن و بسیاری از کشورهای صنعتی اروپایی در حال کاهش می باشد. جمعیت آمریکا در سال 1967، 200 میلیون نفر بوده که طی 40 سال گذشته حدود 50% افزایش داشته است.

نکته جالب اینجاست که در دهه اول قرن 20 ام تنها 100 میلیون نفر در آمریکا زندگی می کردند. در سال های گذشته ایالات متحده آمریکا جزء کشورهای شدیدا مهاجر پذیر بوده است. از آنجایی که بافت اصلی این کشور را مهاجران اروپایی تشکیل می دهند بافت دینی، فرهنگی و زبان شناسی این کشور مسیحی و انگلیسی زبان می باشد. بیشترین مهاجران به این کشور را چینی ها، هندی ها و فیلیپینی ها تشکیل می دهند در حقیقت 15% جمعیت ایالات متحده را مهاجران تشکیل می دهند.

ساختار پیری و جوانی در جمعیت شناسی آمریکا

تعداد مهاجرین کشورهای آسیایی به آمریکا افزایش چشم گیری داشته است. تنوع نژادی در ایالات متحده در حال افزایش است البته در چند سال اخیر و در دوره ریاست جمهوری ترامپ این میزان کاهش نسبی داشته است. تقریبا نیمی از کودکان زیر 5 سال این کشور جزء اقلیت محسوب می شوند. از این رو اداره سرشماری آمریکا آنها را اقلیت اکثریت نامیده است. متوسط سن در آمریکا 38 سال می باشد. این آمار برای آقایان و خانم ها به ترتیب 37 و 40 سال سن می باشد. امید به زندگی به صورت متوسط برابر با 80 سال می باشد. به تفکیک برای خانم ها و آقایان به ترتیب 82 و 77 می باشد.

در کشور آمریکا تراکم جمعیت شدیدا پراکنده هستند. در مناطق کوهستانی و کویر های جنوب غربی و مناطق جنگلی بخش های شمال نسبتا شاهد کم جمعیتی هستیم. اکثریت جمعیت در مناطق شهری شرق آمریکا و ایالت های غربی آمریکا پخش شده اند. جمعیت آمریکا در حال پیر شدن می باشد. در حال حاضر حدود 80 میلیون جمعیت زیر 18 سال به زندگی در آمریکا می پردازند. تعداد افراد بالای 70 سال نیز حدود 60 میلیون نفر می باشند. تعداد جمعیت 100 ساله تا سال 2020 به 90 هزار نفر رسیده است. طی 10 سال آینده دیگر این تعداد به 130 هزار نفر خواهد رسید. تا سال 2060 این جمعیت به 6 میلیون نفر می رسد.

ساختار پیری و جوانی در جمعیت شناسی آمریکا

زبان در جمعیت شناسی آمریکا

در آمریکا بیش از 400 نوع زبان مختلف وجود دارد که بیشترین استفاده از زبان انگلیسی می باشد. بدین ترتیب به آن زبان ملی ایالات متحده آمریکا می گویند. زبان اسپانیایی پس از زبان انگلیسی پر کاربردترین زبان می باشد. از این رو می توان گفت که زبان فرانسه سومین و زبان آلمانی چهارمین زبان با پراکندگی زیاد در ایالات متحده هستند.

زبان بومیان نیز در این کشور استفاده می شود که این موضوع بیشتر در منطقه های شمالی آمریکا قابل مشاهده است. برای مثال زبانی به نام زبان هاوایی در ایالت هاوایی مورد استفاده قرار می گیرد. زبان های عربی، چینی، هندی و روسی از جمله زبان هایی می باشد که جمعیت قابل توجهی را در ایالات متحده آمریکا در خود می بیند. تقریبا 0.5% از جمعیت آمریکا فارسی صحبت می کنند. در شمال آمریکا، در آلاسکا به غیر از زبان انگلیسی چندین زبان بومی دیگر استفاده می شود.

نژاد و دین در جمعیت شناسی آمریکا

آمریکا کشوری آزاد و سکولار تلقی می شود. بر اساس متمم اول قانون اساسی این کشور هیچ دینی را به عنوان دینی رسمی انتخاب نکرد. تمام ادیان در این کشور آزاد می باشند. در این کشور زنان مسلمان می توانند از لحاظ قانونی بدون هیج مشکلی حجاب داشته باشند. تقریبا 70% کل جمعیت آمریکا را مسیحیان تشکیل می دهند که از این 70% حدود 23% آنها کاتولیک و 47% آنها پروتستان می باشند. یهودیت دومین دین پر طرف دار ایالات متحده آمریکا می باشد که حدود 3% جمعیت را تشکیل می دهد. 0.8% به سمت اسلام گرایش دارند، اسلام سومین دین پر گرایش در آمریکا محسوب می شود. سپس آیین هندوئیسم که 0.7% این جمعیت را در بر می گیرد.

می سی سی پی به عنوان مذهبی ترین ایالت با 63% افراد مذهبی معرفی شده است به طوری که دین برای آنها بسیار مهم می باشد. هر هفته در مراسمات مذهبی شرکت می کنند. این در حالیست که ایالت نیو همپسایر با 20% جمعیت معتقد به دین جزو بی دین ترین ایالات آمریکا محسوب می شود. با ورود آسیایی ها مذهب بودایی نیز به این کشور وارد شد. در حقیقت در قرن 19 در سان فرانسیسکو اولین معبد بودایی توسط مردمان چینی ساخته شد. حدود 0.5% جمعیت آمریکا را بودایی های تشکیل می دهند.

با مطالعه این مقاله متوجه شدید که جمعیت ایالات متحده فارغ از هر گونه نژاد رو به پیری می باشد، از این رو ایالات متحده مطمئنا برای مقابله با این موضوع درصدد افزایش مهاجران جوان خواهد بود در نتیجه می توان گفت این کشور به یکی از مقاصد مهم و جذب کننده برای مهاجران تبدیل خواهد شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کارشناسان با تجربه می تواند شما را در جهت انتخاب بهترین روش مهاجرت به آمریکا یاری رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :