ویزای مسافرتی چین

جاذبه های گردشگری چین

جاذبه های گردشگری چین

کشور پهناور چین یکی از کشورهای قدیمی جهان بوده و جاذبه های گردشگری چین یکی از برترین جاذبه های گردشگری جهان است. بسیاری از آثار واقع در این کشور جزء میراث یونسکو می باشند. سرزمین پهناور چین دارای نقاط دیدنی بسیار، مناظر زیبا و اماکن تاریخی فراوانی است که این کشور را به عنوان سومین کشور پر بازدید جهان تبدیل می کند. محصولات بومی، گیاهان دارویی، صنایع دستی و فرهنگی در چین در بین گردشگران بین المللی بسیار محبوب است.

سیستم های حمل و نقل کارآمد، رستوران ها و خدمات بهترین بخش صنعت گردشگری در چین هستند. تمامی جاذبه های گردشگری چین در نقاط مختلف این کشور گسترده شده اند که همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخشی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور چین را در این مقاله معرفی می کنند.

معرفی جاذبه های گردشگری چین

جمهوری خلق چین، پرجمعیت ترین کشور جهان، دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیار زیادی است. قدمت و تاریخ چین به هزاران سال قبل باز می گردد. تاکنون حدود 47 میراث جهانی را در اختیار دارد. جای تعجبی نیست که بازدیدکنندگان به چین از فرصت کم برای بازدید این کشور گله می کنند. همین دلیل علاقه مند به سفر مجدد به چین می باشند. اگر قصد مهاجرت به چین را دارید و نمی دانید از کجا از جاذبه های چین دیدن کنید.

در اینجا برخی از این جاذبه های گردشگری مهم چین معرفی شده اند:

  • دیوار چین
  • شهر ممنوعه چین
  • سربازان سفالی ژیان
  • معبد بهشت
  • شهر شانگهای
  • رود لی در گویلین
  • پانداهای چنگدو
  • کوه های زرد
  • قلعه پوتالا در تبت
  • دریاچه غربی در هانگژو
  • بام ویکتوریا در هنگ کنگ
  • مجسمه بودای بزرگ

دیوار بزرگ برترین جاذبه های گردشگری چین

مطمئنا دیوار چین یکی از نمادهای اصلی چین بوده و هر فردی در جهان درباره دیوار چین شنیده و یا تصویر آن را دیده است. این دیوار طولانی ترین سازه ساخته شده توسط انسان و یکی از 7 شگفتی جهان است. در واقع برای محافظت از مرزهای کشور چین ساخته شد. دیوار بزرگ به طول 8850 کیلومتر، از موانع دفاعی این کشور بوده و در سده های مختلف توسط سلسله های مختلف چین ساخته شده است. اولین قسمت از دیوار بزرگ بین سال های 220 تا 206 قبل از میلاد توسط امپراطور اول چین یعنی شین شی هوانگ ساخته شد.

این دیوار شامل برج های نگهبانی، برج های چراغانی، راه پله ها و پل ها می باشد و ارتفاع آن تا 25 فوت و عرض 15 تا 13 پا اندازه گیری شده. این منطقه همچنین به طولانی ترین گورستان جهان شناخته می شود. زیرا یک میلیون نفر در هنگام ساخت دیوار بزرگ جان خود را از دست دادند. پر بازدید ترین بخش از دیوار بزرگ چین Badaling است که در ابتدا در سال 1504 توسط سلسله مینگ ساخته شده است. امروزه کلیه امکاناتی مانند هتل ها، رستوران ها و کابین ها در این منطقه در دسترس هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به چین مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شهر ممنوعه چین

شهر ممنوعه چین همچنین به عنوان کاخ امپریالیستی، بزرگترین کاخ جهان شناخته شده که در پکن قرار دارد. کل مجموعه شهر ممنوعه مساحت 183 هکتار را شامل می شود که شامل 980 ساختمان و در کل دارای 8707 اتاق است. شهر ممنوعه دارای بزرگترین مجموعه سازه های چوبی باستانی در جهان می باشد که در سال 1987 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

هر سال این شهر ممنوعه بیش از 10 میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند. ساخت شهر ممنوعه که در سال 1407 توسط امپراتور زودی آغاز شد و 14 سال طول کشید. از زمان زرد شدن ساختمان های شهر ممنوعه که با کاشی های زرد رنگ تزئین شده اند به عنوان سمبل امپراتورهای چین تبدیل شد. از سال 1420 تا 1920 به مدت 500 سال این شهر میزبان 24 امپراتور مختلف چینی بوده است. در مقاله فرهنگ مردم چین می توانید به اطلاعات شاخصی دست یابید.

سربازان سفالی ژیان چین

هزاران سرباز سفالی که با مقبره اولین امپراطور چین یعنی شین شی خوان دفن شده اند به عنوان ارتش مروارید شناخته می شود. این کشور با کشف این گودال یکی از مهمترین اکتشافات در تاریخ باستان شناسی را رقم زد. ارتش Terracotta شامل 8000 سرباز خشتی، 520 اسب و 130 ارابه است. ساخت این مقبره متعلق به سال 246 قبل از میلاد، درست پس از به قدرت رسیدن شین شی خوان به عنوان نخستین امپراتور چین، در سن 13 سالگی می باشد.

سربازان و اسب های سفالی همانند یک نبرد مرتب شده اند. در گودالی نزدیک به تام امپراتور اول کشف شد. باستان شناسان همچنین سازه های سفالی نوازندگان، رقصندگان و آکروبات ها را از چاله های دیگر مقبره این امپراتور کشف کردند. پس از کشف این بنا در سال 1974 دولت چین طی یک سال این مکان را به عنوان یک موزه تاریخی تبدیل کرد. جهت کسب اطلاعات جامع در خصوص این کشور مقاله مزایا و معایب زندگی در چین را مطالعه بفرمائید.

غارهای موگائو جزء جاذبه های گردشگری چین

غارهای موگائو همچنین به عنوان غارهای هزار بودا نامیده شده و واقع در دون هوانگ در غرب چین است. در شبکه غارهای موگائو حدود 600 غار وجود دارد که از این میان تنها 30 غار برای عموم باز شده اند. این غارها شامل بسیاری از هنرهای بوداییست که دوره ای از 1000 سال و بیشتر را در بر می گیرند. قسمت اول غارهای موگائو در سال 366 حک شده اند، شامل چشم انداز راهب بودایی لو زون گرفته و ساخت هزار بودا در محل می باشد.

در اوایل این غارها به مکانی برای مدیتیشن تبدیل شده بود که در قرنهای بعد به مکان زیارت تبدیل شد. نقاشی های غار بازتاب تصویری در زمان سلسله تنگ است که به مرکز مهم مذهبی تبدیل شد. از بین 30 غار قابل دسترسی در غارهای موگائو گردشگران در یک روز تنها می تواند از 15 غار بازدید کند.

غارهای موگائو جزء جاذبه های گردشگری چین

معبد بهشت یکی از جاذبه های گردشگری چین

یکی از مکان های مقدس و محبوب واقع در مرکز پکن چین معبد بهشت است که از نظر معماری بسیار محبوب و جزء میراث جهانی دیگر این کشور می باشد. همچنین به عنوان معبد تائوئیست، یکی از سنت های مذهب در چین، نمونه ای کامل از معماری امپراتوری سلسله مینگ می باشد. معبد بهشت توسط امپراتور یونگله در فاصله زمانی بین 1406-1420 ساخته شد.

طراحی معبد منعکس کننده رابطه بین آسمان و زمین، دیوار دایره ای درون معبد بهشت نمایانگر بهشت و دیوار مستطیلی این معبد نمایانگر زمین است. 4 ستون اصلی در داخل این معبد چهار فصل را نشان می دهد و 12 ستون داخلی نمایانگر 12 ماه در سال می باشد. صبح بهترین زمان برای بازدید از معبد بهشت است.

رودخانه لی در چین

رودخانه لی در منطقه گوانگشی ژوانگ چین جریان دارد. دیدنی های این رودخانه، آن را به عنوان یکی از شگفتی های برتر آبی در جهان تبدیل کرده است. سفر به رودخانه لی یکی از فعالیت های محبوب توریستی در کشور است. دامنه رودخانه از محدوده گویلین شروع می شود و از یانگشو با بیش از 83 کیلومتر پایان می یابد. گردشگران می توانند مناظر و تپه های زیبا، صخره های شیب دار، غارها و جنگل را از 2 طرف رودخانه مشاهده کنند.

یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی را داشته باشند. راهنماهای با تجربه در این منطقه می توانند داستان های جالبی درباره جذابیت های مختلف رودخانه بیان کنند. بازدیدکنندگان همچنین فرصتی برای نگاه به سبک زندگی تعدادی از روستاها با قدمتی بیش از 500 سال خواهند داشت که در کنار رودخانه لی واقع شده اند. همچنین در مقاله اختلاف ساعت ایران با شهرهای چین می توانید به اطلاعات شاخصی دست یابید.

دره جیوژایگو در کشور چین

این دره یکی از صدها جاذبه طبیعی چین است. دره جیوژایگو یک ذخیره طبیعی و پارک ملی بوده که در سیچوان واقع شده و در منطقه حفاظت شده ای که جزء میراث جهانیست قرار دارد. این دره دارای دریاچه های رنگی، آبشارهای مرتفع، قله های پوشیده از برف و بسیار محبوب می باشد. وجود پاندا غول پیکر و میمون های طلایی نیز این سایت را به عنوان کانونی عالی در بین گردشگران قرار می دهد. این دره در طول سال بازدید می شود و در پاییز کل دره و دریاچه ها رنگی درخشان دارند.

3 دره اصلی این منطقه دره بزرگ، دره زچاوا و دره شوژنگ است که شکل Y را تشکیل می دهند. دره جیوژایگو همچنین شامل 114 دریاچه در کل و تعدادی آبشارها با رنگ آمیزی متفاوت از آب است. رنگ سبز آبی آب دریاچه ها حتی در فصل زمستان قابل مشاهده است.

کوه های زرد چین

کوه های زرد در استان آنهویی (Anhui) در بخش شرقی چین یکی دیگر از جاذبه های طبیعی چین است که 6115 پا ارتفاع دارد. چشمه های آب گرم، درختان کاج، ابرها، برف های زمستانی و صخره های عجیب و غریب اصلی ترین جاذبه ها در کوه های زرد هستند. این مکان یکی از بهترین مکان ها برای تماشای غروب خورشید و طلوع آفتاب است. همچنین مکانی بسیار محبوب در چین برای پیاده روی می باشد. کوه های زرد نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

در این مقاله سعی شد برخی از جاذبه های گردشگری چین برای علاقه مندان و بازدیدکنندگان از این کشور معرفی شود. برای دریافت اطلاعات دیگر درباره اخذ اقامت چین و مهاجرت به چین به مقالات ارائه شده توسط مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :