مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

ثبت شرکت در کانادا

سرمایه گذاری یا ثبت شرکت در کانادا یکی از روش های مهاجرت قانونی به این کشور برای متقاضیان بین المللی و اروپایی می باشد. برای ثبت شرکت در این کشور شرایط و قوانینی وجود دارد. اکنون این سوالات پیش می آید که شرایط ثبت شرکت در کانادا و هزینه های ثبت شرکت در این کشور به چه صورت می باشد؟

با توجه به درخواست ها و سوالات متداول متقاضیان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند اطلاعاتی در رابطه با شرایط ثبت شرکت در کانادا در اختیار متقاضیان قرار دهند. اگر قصد دارید ثبت شرکت در کشور کانادا را تجربه کنید پیشنهاد می شود تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

سرمایه گذاری در کشور کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای ثروتمند در دنیا است که دارای منابع طبیعی بسیاری است. آب و هوای این کشور سرد می باشد، اما در بخش جنوب غربی آب و هوا معتدل می باشد. کشور کانادا یکی از بزرگترین تولید کننده اورانیوم، سرب، طلا و نیکل محسوب می شود. یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا سرمایه گذاری یا ثبت شرکت می باشد. هر ساله متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا درخواست خود را برای ثبت شرکت، سرمایه گذاری و کارآفرینی در کانادا به سفارت خانه های این کشور ارسال می کنند. پیش از انجام هرگونه اقدامی متقاضیان باید از شرایط ثبت شرکت در کانادا اطلاع داشته باشند و باید تمامی شرایط مورد بررسی قرار گیرد. در هر کدام از استان ها و ایالت های این کشور شرایط و قوانینی برای ثبت شرکت وضع شده است.

قوانین ثبت شرکت در کشور کانادا

بر اساس موافقت نامه Alena (آلنا) و موافقت نامه بین دولت کشور کانادا با سازمان جهانی تجارت، متقاضیان خارجی و بین المللی تنها در زمانی می توانند اقدامات لازم برای تاسیس بانک را انجام دهند که فواید آن برای کشور کانادا مشخص شود. همچنین بانک تاسیس شده نباید شعبه یا نمایندگی بانک دیگری باشد، بانک تاسیس شده باید از قوانین مالی و اعتباری بانک مرکزی کشور کانادا پیروی نماید. به صورت کلی می توان گفت برای ثبت بانک و موسسات مالی در کشور کانادا قوانین بسیار سخت و پیچیده ای وضع شده است.

افرادی که قصد ثبت شرکت با موضوعات رادیویی و ارتباطات جمعی را دارند باید بدانند که این کار تنها با نظارت و مالکیت دولت امکان پذیر می باشد. همچنین بر اساس قوانین کشور کانادا محدودیت هایی برای شرکت های خارجی در جهت برداشت منابع ملی کانادا وضع شده است. متقاضیان خارجی می توانند مجوزهای لازم برای ثبت شرکت با موضوعات صید در دریا و حمل و نقل دریافت نمایند.

شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا

در رابطه با شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا می توان گفت، متقاضیان باید مراحل زیر را طی کرده تا موفق شوند شرکت خود را در این کشور ثبت نمایند. در اولین قدم متقاضی باید نامی برای شرکت انتخاب نماید، دقت نمایید برای انتخاب نام شرکت لازم است مواردی مانند: انتخاب نامی که از سایر شرکت ها متمایز باشد، نام انتخابی باید فعالیت های شرکت را توصیف کند و نام شرکت دارای شرایط قانونی باشد رعایت نمایند.

در قدم بعدی متقاضی باید از سازمان NUANS گزارش دریافت نماید، متقاضیان با دریافت این گزارش باید بررسی نمایند که هیچ شرکت دیگری با نام انتخابی در کشور کانادا وجود ندارد. در مرحله بعدی متقاضیان باید اقدامات لازم برای تکمیل اساسنامه را انجام دهند، در جهت تکمیل اساسنامه لازم است موارد زیر را رعایت نمایید:

  • نام انتخابی برای شرکت ذکر شود.
  • ذکر قوانین در نظر گرفته شده برای شرکت
  • ذکر ایالت و آدرس دقیق و شماره تلفن شرکت
  • اساسنامه باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی نوشته شود.
  • نام شرکت های وابسته و تعداد هیئت مدیره مشخص شود.
  • مشخص شدن ساختار شرکت و تعداد سهامداران
  • مشخص شدن طریقه نقل و انتقال سهام شرکت

در قدم بعدی باید مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره مشخص شوند. متقاضیان باید به این موضوع دقت داشته باشند که 25% از مدیران باید دارای اقامت کانادا باشند. اگر شرکتی کمتر از 4 هیئت مدیره داشته باشد باید یک نفر از اعضاء ساکن کشور کانادا باشد.

شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا

سایر شرایط ثبت شرکت در کشور کانادا

علاوه بر شرایط ثبت شرکت در کانادا که در بالا ذکر شد، شرایطی دیگری وجود دارد که متقاضیان باید آن ها را رعایت نمایند. وظایف مدیر عامل و اعضاء هیئت مدیره باید مشخص گردد. در طول هر دوره 3 ماهه باید جلسه ای بین مدیران برگزار شده و مدیران باید گزارش این دوره را ارائه نمایند. با ارائه این گزارش ها مشخص می شود که در طول این مدت بازدهی، حساب های شرکت، ضرر و زیان ها به چه صورت بوده است. تمامی این گزارشات باید به صورت مکتوب در اختیار سهام داران قرار داده شود. یکی از شرایط ثبت شرکت در کانادا که باید به آن توجه شود، نرخ مالیات می باشد. مقدار مالیات تعیین شده برای افراد حقیقی بیشتر از نرخ مالیات شرکت ها می باشد.

انواع شرکت در کشور کانادا

افرادی که قصد ثبت شرکت در کانادا را دارند باید بدانند که در کانادا انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارد که متقاضیان باید با توجه به شرایط خود اقدامات لازم برای ثبت شرکت را انجام دهند.

  • شرکت با مالکیت انحصاری:

در این نوع از شرکت ها مالکیت با در انحصار یک فرد قرار دارد، شخصی که شرکت را راه اندازی می کند مسئول کلیه قرار داد ها، امور تجاری و مدیریت شرکت می باشد. در واقع متقاضی مسئول کلیه تعهدات و اقدامات انجام شده در شرکت می باشد. در این روش درآمد فرد با درآمد شرکت جمع می شود. این موضوع ممکن است به افزایش مالیات منجر شود. اگر شرکت ورشکست شود فرد کلیه دارایی خود را از دست می دهد.

  • موسسات مشارکتی:

در این نوع 2 یا چند نفر برای ثبت شرکت با یکدیگر مشارکت می کنند، به دلیل مسائل حقوقی سخت و پیچیده ثبت این نوع شرکت تنها به افرادی توصیه می شود که با یکدیگر آشنایی دارند. روش ثبت این شرکت همانند شرکت با مالکیت انحصاری می باشد. تنها تفاوت آن در درآمد، سود و زیان می باشد که باید بین شرکا تقسیم شود.

  • شرکت ها و موسسات سهامی:

وجود حداقل 2 فرد برای ثبت این شرکت ها الزامی می باشد. در صورتی که شرکت ورشکسته شود صاحبان شرکت ورشکسته نخواهند شد. با ثبت این نوع از شرکت متقاضیان از مزایایی مثل محدود شدن مسئولیت های مالی، حمایت های دولتی، امکان پیشرفت و توسعه و قوانین مالیاتی و حقوقی ایده آل بهره مند خواهند شد.

هزینه های ثبت سرمایه در کانادا

با توجه به بی ثباتی نرخ ارز در ایران نمی توان اطلاعات دقیقی در رابطه با هزینه های ثبت شرکت در این کشور در اختیار شما عزیزان قرار داد. اما به طور میانگین لازم است متقاضی مبالغ زیر را در جهت ثبت شرکت در کانادا پرداخت نماید:

  • هزینه ثبت شرکت به صورت عادی $250 (دلار)
  • هزینه ثبت شرکت به صورت آنلاین $200 (دلار)

همچنین لازم است متقاضیان هزینه های مربوط به ثبت شرکت را تامین نمایند که برای اطلاع از این موارد می توانید با کارشناسان موسسه تماس حاصل نمایید.

مزایا ثبت شرکت در کشور کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از پیشرفته ترین و توسعه یافته ترین شرکت ها در دنیا محسوب می شود. متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در این کشور را دارند از مزایایی ذیل بهره مند خواهند شد:

  • ثبات در اقتصاد کشور کانادا
  • نرخ مالیات در این کشور بسیار بالا می باشد. اما با توجه به قوانین وضع شده شرکت های بزرگ مالیات کمی پرداخت می کنند.
  • وجود موارد قانونی برای ثبت شرکت و منطبق بودن آن با قوانین فدرال
  • وجود منابع اولیه و مواد مورد نیاز برای تولید
  • متقاضیان با سرمایه گذاری در کانادا و ثبت شرکت در این کشور اقامت دائم را به دست می آورند.
  • دسترسی به بازارهای روز دنیا جهت فروش و تبادل محصولات بدون وجود محدودیت
  • حمایت دولت فدرال از سرمایه گذاران تمامی ایالت ها
  • سرعت بالا در رسیدگی به درخواست فرد برای سرمایه گذاری
  • برخورداری از بیمه های خدمات درمانی به صورت مادام العمر

همان طور که مطالعه کردید در این مقاله سعی بر آن بود که بررسی شرایط ثبت شرکت در کانادا پرداخته شود، اگر با مطالعه مقاله همچنان نیاز به مشاوره های بیشتری داشتید می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده استفاده نمایید. همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت موسسه مقالات بیشتری را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :