مهاجرت به کشور استرالیا

تولد در استرالیا

تولد در استرالیا

تولد در استرالیا، یکی از راه های اخذ اقامت این کشور است که بسیاری از والدین جویای این روش مهاجرتی و اخذ تابعیت می باشند. استرالیا نام کشوری است که نیمکره جنوبی کره زمین قرار دارد. این کشور که هیچ مرز خشکی با هیچ کشوری ندارد، از نظر وسعت ششمین کشور دنیا محسوب می شود. طبق آخرین آمار جهانی، جمعیت استرالیا حدود 26 میلیون نفر برآورد شده است. این کشور دارای 6 ایالت، 3 قلمرو داخلی و 7 قلمرو خارجی می باشد. نوع حکومت این کشور به صورت حکومت پادشاهی مشروطه فدرال می باشد. با موسسه سفیران سروش سعادت همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را درباره مهاجرت از طریق تولد در استرالیا بررسی کنیم.

مهاجرت از طریق تولد در استرالیا

تولد در استرالیا یکی از راه هایی است که مهاجران همواره به آن فکر می کنند؛ اما دانستن قوانین و و مقررات این کشور در این رابطه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر متقاضی مهاجرت از طریق تولد، یک بار این سوال را از خود می پرسد که آیا با تولد فرزند خود در استرالیا می تواند تابعیت این کشور را دریافت کند؟ در ابتدا به صورت کلی بیان می کنیم که این کار به صورت خودکار و به یک باره قابل اجرا نمی باشد. در سال 1986، قانون اعطای تابعیت از طریق تولد فرزند در این کشور دستخوش تغییراتی شد. بعد از این زمان دیگر به طور عادی برای تولد فرزند در این کشور، اقامت دائمی صادر نشد.

اگر که والدین کودک تابعیت و یا اقامت استرالیا را نداشته باشند، اقامت این کشور طبق شرایط خاصی به فرزند آنها تعلق خواهد گرفت. یکی دیگر از راه های اخذ اقامت از طریق تولد در استرالیا، نیازمند این است که کودک 10 سال اولیه زندگی خود را در این خاک کشور بگذراند. افرادی که در استرالیا زندگی می کنند بایستی که پزشک خانوادگی خود داشته باشند. برای مراجعه به هر متخصصی در مسئله پزشکی، افراد خانواده بایستی از دکتر خانوادگی خود نامه دریافت کنند. بنابراین قوانین استرالیا شما را مجاب می کند که اگر تصور می کنید که باردار هستید، اولین ویزیت خود را باید با پزشک خانوادگی خود داشته باشید. پس از این جلسه ویزیت، دکتر شما تشخیص می دهد که نیاز به متخصص دارید یا خیر.

انواع زایمان و قوانین مربوط به آن در استرالیا

به طور کلی، زایمان در استرالیا به سه دسته تقسیم بندی می شود. با توجه به اینکه اقامت از طریق تولد در استرالیا در شرایط خاصی مقدور می باشد، می خواهیم انواع زایمان در استرالیا و قوانین مربوط آن را بررسی کنیم. نوع اول زایمان در این کشور، مربوط به زایمان در بیمارستان های دولتی و تحت نظر پزشک عمومی است. در خاک استرالیا، بیمارستان های دولتی وجود دارند که برخی از پزشکان عمومی را قبول می کند و با آن ها قرارداد همکاری می بندد و استخدام می کند. در این حالت، خانمی که باردار است، می تواند تا حتی اواخر بارداری، تحت نظر دکتر عمومی خویش باشد و آزمایشگات و چکاپ های خود را با او انجام دهد.

تولد در استرالیا در نوع دوم، فرد می تواند در بیمارستان دولتی و تحت نظر پزشک ماما زایمان خود را انجام دهد.در این روش، پزشک عمومی خانوادگی، فرد را به یک بیمارستان دولتی ارجاع می دهد.در بیمارستان های دولتی زایمان توسط بیمه و توسط مدیکر صورت می گیرد، اما افراد اجازه انتخاب نوع زایمان و پزشک را نخواهند داشت. در طول یک بارداری بی خطر ، مادر برای 8 تا 10 بار به ماما مراجعه می کند و تحت نظر وی خواهد بود. در ماه های آخر بارداری، مادر برای 1 یا 2 بار به پزشک متخصص مراجعه خواهد کرد. اما اگر بارداری پرخطر باشد، نیاز به معاینه توسط پزشک متخصص بیشتر است و مادر باید به طور مداوم تحت نظر پزشک متخصص باشد.

انواع زایمان و قوانین مربوط به آن در استرالیا

تولد در بیمارستان خصوصی استرالیا

بعضی از افراد، از همان ابتدای بارداری تصمیم می‌گیرند که در بیمارستان های خصوصی فرزند خود را به دنیا بیاورند. این افراد پس از معاینه شدن توسط پزشک عمومی خود، طبق نامه ای می توانند برای تحت معاینه بودن توسط یک بیمارستان خصوصی اقدام کنند. لازم به ذکر است که این افراد می توانند پزشک خود و شیوه زایمان خود را انتخاب کنند. برخلاف اکثر کشور های دنیا که مادران خواهان زایمان سزارین هستند، نظام درمانی استرالیا، بانوان این کشور را تشویق به زایمان طبیعی می کند. مادرانی که به صورت سزارین فرزند خود را به دنیا می آورند، 5 روز بستری و تحت مراقبت خواهند بود. بعد از ترخیص مادر، در هفته نخست با خانواده کودک تماس گرفته شده و برای ملاقات حضوری اقدام می کنند.

همانطور که بیان شد، زایمان در استرالیا یکی از راه های مهاجرت به استرالیا است. راهی که زوج ها معمولا بیشتر به آن فکر می کنند. این کشور برای مادران باردار، خدمات بسیار خوبی را ارائه می دهد. اما اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد در استرالیا به همین سادگی ها نیست. پس از قانونی که در سال 1986 تصویب شد، شیوه اخذ اقامت استرالیا از خاک، به خون تغییر حالت داد. در شیوه اقامت از طریق خون، حداقل یکی از والدین باید تابعیت استرالیا را داشته باشد تا کودک نیز بتواند تابعیت این کشور را دریافت کند. داشتن اطلاعات کامل و دقیق، یک امر مهم برای اقامت شما از طریق تولد در استرالیا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :