مهاجرت به کشور چین

تعطیلات رسمی در چین

تعطیلات رسمی در چین

شاید تعطیلات رسمی در چین برای افرادی که برای دید و بازدید، تجارت، کار در چین به این کشور سفر می کنند از موارد قابل توجه باشد. جمهوری چین مانند بسیاری از کشورها هر سال دارای تعطیلات مختلف سنتی و مذهبی می باشد. این کشور نیز با برگزاری جشنواره های مختلف و حفظ آداب و رسوم چینی از دیرباز جاذبه های رنگارنگ و جذابی را برای مسافرین و افراد خارجی پدید می آورده است.

به طور کلی در چین 7 نوع تعطیلی رسمی وجود دارد که شامل روز سال نو، عید بهاره یا سال نو چینی، جشنواره قایق اژدها، روز ملی چین، جشنواره پاییزه، جشنواره چینگ مینگ و روز کارگر می باشند. از بین این تعطیلات 4 مورد آنها تعطیلات سنتی چین هستند که با ماه های قمری محاسبه می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شما دعوت می کند در ادامه این نگارش برای بررسی دقیق تر و آشنایی با تعطیلات رسمی در چین همراه ما باشید.

تعیین تعطیلات رسمی در چین

دولت مرکزی مردمی که همچنین به عنوان شورای ایالتی شناخته می شود بالاترین مقام اداری دولتی در چین است. دفتر كل شورای كشور، معمولا تاریخ تعطیلات رسمی كشور برای سال بعد را در ماه های نوامبر و دسامبر منتشر می كند. همچنین هر سال، شورای ایالتی تعطیلات اضافی را برای طولانی تر کردن مدت تعطیلات، به ویژه بزرگترین و مهمترین تعطیلات کشور، یعنی جشنواره بهاره، فراهم می کند.

با این حال، روزهای تعطیل هفتگی رسمی شنبه و یکشنبه نیز با اضافه شدن به این تعطیلات، مدت آن را طولانی تر می کند. واژه هفته طلایی برای نشان دادن یک تعطیلات ملی 7 روزه در چین استفاده می شود که معمولا به تعطیلات جشنواره بهار در ماه های ژانویه و فوریه و تعطیلات روز ملی که از اول اکتبر آغاز می شود اطلاق می شود. علاوه بر این، دولت چین یک سیستم بسیار منحصر به فرد را اجرا می کند که هدف آن ایجاد تعطیلات پیاپی و طولانی با تعویض تعطیلات روزهای آخر هفته با روزهای عادی و کاری است.

بررسی تعطیلات رسمی در چین

تعطیلات رسمی در چین در سال 2022 به صورت زیر است:

تعطیلات رسمیروزتاریخ
تعطیلات سال نوچهارشنبهیک ژانویه
جشنواره بهارپنج شنبه تا جمعه24 تا 30 ژانویه
جشنواره چینگ مینگشنبه تا دوشنبه4 تا 6 آوریل
روز کارگرجمعه تا سه شنبهیک تا 5 می
جشنواره قایق اژدهاپنج شنبه تا شنبه25 تا 27 ژوئن
روز ملیپنج شنبه تا پنج شنبهیک تا 8 اکتبر
جشنواره میانه پاییزپنج شنبهیک اکتبر

شرایط کامل در خصوص مهاجرت به چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده است.

تعطیلات نیمه رسمی در چین

شورای محلی چین علاوه بر تعطیلات اصلی و رسمی چین، تعطیلاتی نیمه رسمی و یا نیمه تعطیل برای گروه و یا اقشار خاصی در نظر گرفته اند. این روزها برای برخی از مناطق چینی بصورت نیمه تعطیل یا تعطیل می باشد. منظور از روز جوان، سنین 14 تا 28 سال است. روز جهانی زن نیز به صورت نصف روز و روز ارتش نیز برای افراد و پرسنلی که در ارتش خدمت می کنند به صورت نیم روز تعطیل می باشد.

تعطیلات نیمه رسمیسال 2020سال 2021سال 2022
روز جهانی زنجمعه 8 مارسیک شنبه 8 مارسدوشنبه 8 مارس
روز کودکشنبه یک ژوئندوشنبه یک ژوئنسه شنبه یک ژوئن
روز جوانشنبه 4 میدوشنبه 4 میسه شنبه 4 می
روز ارتشپنج شنبه یک آگوستشنبه یک آگوستیکشنبه یک آگوست

تعطیلات نیمه رسمی در چین

تعطیلات جشنواره بهار در چین

جشنواره بهاره یا سال نو چینی یکی از بزرگترین مراسم و اصلی ترین مراسمات کشور چین می باشد. این جشنواره هر سال در شروع اولین ماه قمری، برگزار می شود و به همین دلیل تاریخ آن در تقویم های میلادی متفاوت می باشد. تعطیلات رسمی این عید 3 روز رسمی بوده که با اضافه کردن روزهای تعطیل دیگر توسط دولت به 7 الی 10 روز می رسد. تاریخچه این جشنواره به حدود 4000 سال پیش به سلسله شانگ بر می گردد. این عید به عنوان یک سنت برای احترام به اجداد و خدایان در از سال های آغازین تاکنون برگزار می شود.

علاوه بر جشن خدایان و اجداد، افسانه ها و حکایت هایی نیز وجود دارند که با این جشنواره مرتبط هستند. محبوب ترین داستان در مورد اختتامیه این جشنواره هیولایی به نام نیان است. طبق افسانه چینی، نیان جانوری بود که هر سال حیوانات و انسان ها را می بلعید و بعد از مدتی مشخص شد که هیولا سالانه می تواند با رنگ قرمز رانده شود. اکنون رنگ قرمز رنگ خوش شانسی است که در جشنواره بهار در لباس ها و آتش بازی استفاده می شود. همچنین علاوه بر استفاده از رنگ قرمز در لباس، رقص اژدها و آتش بازی، بسیاری از سنت های دیگر نیز که با افسانه ها و تاریخ پیرامون جشنواره بهار همراه است وجود دارد. هزینه زندگی در چین یکی دیگر از مواردی است که بایستی از آن آگاهی داشته باشید.

تعطیلات چینگ مینگ در چین

جشنواره چینگ مینگ (Quing Ming) یکی دیگر از جشنواره های معروف و نمایانگر مذهب در چین است که جزو تعطیلات رسمی این کشور می باشد. جشنواره چینگ مینگ که به عنوان جشنواره گرامیداشت مردگان نیز شناخته می شود. بر اساس تقویم خورشیدی بوده و در تاریخ های چهارم یا پنجم آوریل می باشد. در این تاریخ معمولا دما شروع به افزایش کرده و میزان بارندگی بیشتر می شود. این یک نوع نماد برای کشت و کشاورزی و آغاز بهار می باشد. این روز تعطیل همچنین به عنوان روز گرامیداشت مردگان معروف است.

در طول جشنواره چینگ مینگ، آداب و رسوم و سنت های متنوعی وجود دارد که مردم در آن شرکت می کنند. یکی از لذت بخش ترین رسومات جشنواره پرواز بادبادک ها در این جشنواره می باشد. به طوری که در طول روز، مردم برای جشن گرفتن بهار، بادبادک هایی با رنگ های مختلف را به آسمان می فرستند. مردم همچنین در این تعطیلات شب را با بادبادک ها جشن می گیرند و فانوس های کوچکی به آن وصل می کنند. نور آنها در آسمان مانند ستاره ها در شب تلالو می زند. این جشنواره را به یکی از مراسم های پر طرفدار مخصوصا برای گردشگران تبدیل کرده است. شرایط اخذ اقامت در چین یکی دیگر از مواردی است که بایستی در خصوص این کشور اطلاع داشته باشید.

تعطیلات رسمی جشنواره میانه پاییز در چین

جشنواره میانه پاییز در پانزدهمین روز از هشتمین ماه مطابق با تقویم قمری چینی و دومین جشنواره بزرگ در چین پس از سال نو چینی است. همانطور که از نام این جشنواره پیدا است، همیشه در وسط فصل پاییز در یک روز تعطیل جشن گرفته می شود. این روز همچنین به عنوان جشنواره ماه شناخته می شود، زیرا در آن زمان از سال ماه در درخشان ترین حالت خود قرار دارد.

جشنواره میانه پاییز یک رسم سنتی برای بزرگداشت ماه است. چینی های باستان مشاهده کردند که حرکت ماه با تغییر فصول و تولید محصولات کشاورزی رابطه نزدیکی دارد. از این رو، برای ابراز سپاس خود از ماه و جشن برداشت محصول، در روزهای پاییز این جشن را برگذار می کنند. کیک ماه غذای ویژه جشنواره اواسط پاییز است. در این روز، مردم کیک های ماه را به عنوان یک هدیه پخش می کنند و در این جشن می خورند.

تعطیلی جشنواره قایق اژدها در چین

این جشنواره برای یادبود یک شاعر وطن پرست چینی به نام کیو یوآن (Qu Yuan) در تاریخ 278-340 قبل از میلاد مسیح، بیش از 2000 سال است که در چین برگزار می گردد و تعطیل رسمی در چین می باشد. این جشنواره در استان های جنوبی چین مانند ژجیانگ (Zhejiang) و گوانگدونگ (Guangdong) از محبوبیت خاصی برخوردار است. این جشنواره در روز 25 ژوئن برگزار می شود. مسابقات قایقرانی با قایق های طویل همراه با ریتم مخصوص طبل ها و صرف خوراکی به نام زونگزی (Zongzi) که با برنج ساخته می شود. تعطیلات این جشنواره که معمولا 3 روز است، محله ها و خیابان های چین را پر از ازدحام و توریست می کند.

امیدواریم این بخش که با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده توانسته باشد شما را به خوبی با تعطیلات رسمی در چین ،آداب و رسوم و حال و هوای این روزهای تعطیل آشنا کرده باشد. در حال حاضر راه های متفاوتی برای اخذ ویزا و مهاجرت به چین وجود دارد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :