مهاجرت تحصیلی دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک

تحصیل پزشکی در دانمارک یکی از رشته های محبوب در جهان است و برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است که بدون یادگیری زبان دانمارکی میسر نیست. اگرچه برخی از موسسات آموزشی این کشور به زبان انگلیسی نیز این رشته تحصیلی را ارائه می کنند. در هر حال با توجه به کیفیت بسیار بالای دانشگاه های کشور دانمارک تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی بسیار تقاضا دارد و ورود رقابتی می باشد. هزینه تحصیل رشته های پزشکی در دانمارک بالا است. دانشجویان بایستی این هزینه ها را در نظر بگیرند. البته به صورت کلی هزینه تحصیل در دانمارک برای شهروندان این کشور و اتحادیه اروپا رایگان می باشد.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در غالب این مقاله به سوالات متقاضیان تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی پاسخ داده اند:

  • شرایط تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی در سال 2022 چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل رشته های پزشکی کدامند؟
  • مزایای تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته های پزشکی در کشور دانمارک چه میزان است؟

درباره تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی

دانمارک یک کشور نوردیک و از جنوبی ترین کشورها در منطقه اسکاندیناوی است. از این رو از جنوب غربی با سوئد و نروژ و از جنوب با آلمان هم مرز می باشد. دانمارک، یکی از با کیفیت ترین نظام های آموزشی در اروپا و جهان را دارا است. تحصیل در دانمارک به خصوص در رشته های پزشکی می تواند بسیار جذاب باشد. رشته های مختلفی در کل برای تحصیل در دانمارک وجود دارد. یکی از آنها که محبوب نیز می باشد، پزشکی بالینی است.

دانشگاه های برتر پزشکی بالینی دانمارک در انجام تحقیقات مرتبط با رشته های مختلف پزشکی و زیست پزشکی از جمله پزشکی عمومی و داخلی، قلب و عروق، دستگاه گوارش، زنان و زایمان، دندان پزشکی، رادیولوژی و جراحی و غیره را شامل می شود. با تحصیل رشته پزشکی در کشور دانمارک، ابتدا مباحث پایه را یاد می گیرید. پس از آن با بیماری ها و نحوه درمان آنها آشنا خواهید شد. هنگامی که شما تئوری اصلی را یاد گرفتید، لازم است که دانش خود را به صورت عملی و در امر تدریس و همچنین در کلینیک ها بکار ببرید.

شرایط کلی تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک شامل 3 سال تحصیل کارشناسی و 3 سال تحصیل کارشناسی ارشد همراه با کارآموزی است. لذا مجموعا برای تحصیل پزشکی در دانمارک 6 سال زمان نیاز خواهید داشت. تحصیل پزشکی در دانمارک اکثرا به زبان دانمارکی است. برخی از دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود. در هر صورت برای کار در بیمارستان ها و کارآموزی و ارتباط با بیماران دانشجویان نیازمندند تا زبان دانمارکی را فرا بگیرند.

آموزش در رشته پزشکی در دانمارک شامل شرکت در سمینار ها، آموزش تیمی و ماندن در کلینیک ها است. در ابتدا باید دروس تئوری زیادی را طی کنید. این مهم است که خواننده خوبی داشته باشید که بتوانید از آن استفاده کنید. پزشکی موضوعی همواره جدید است و بیماری های جدید و انواع درمان به طور مداوم در حال کشف هستند، بنابراین شما باید برای ادامه تحصیل در طول حرفه پزشکی خود آماده باشید.

در جدول زیر همچنین مدت تحصیل رشته های مختلف پزشکی در کشور دانمارک را مشاهده می کنید:

رشته تحصیلیمدت زمان
پزشکی عمومی6
داروسازی5
پرستاری4
دندانپزشکی5

شرایط تحصیل پزشکی در دانمارک

از شرایط اصلی تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی در سال 2022 گذراندن دوره متوسط و اخذ مدرک دیپلم می باشد. لذا چنانچه این مدرک را از کشوری خارج از اتحادیه اروپا و دانمارک گرفته اید بایستی این مدرک را معادل سازی کنید. در هر صورت مدرک دیپلم با نمرات بالا به خصوص در دروس پایه مانند شیمی، ریاضی، فیزیک و زیست بسیار مهم می باشد. برای هر آموزش عالی در دانمارک باید دارای مدرک تحصیلی سطح برابر با دبیرستان دانمارک باشید. همچنین بسته به کشور شما ممکن است علاوه بر گواهینامه متوسطه فوق، تحصیلات تکمیلی دیگر را نیز طی کرده باشید.

شرایط خاص تحصیل در دانمارک به لحاظ فنی بستگی به دانشگاهی دارد که می خواهید وارد آن شوید، اما در مورد رشته پزشکی شرایط عمومی به صورت زیر است:

  • داشتن مدرک A زبان دانمارکی
  • داشتن مدرک زبان 6.5 آیلتس
  • داشتن معدل بالا PGA 6
  • شرکت در آزمون ورودی
  • نمره A ریاضی
  • ترکیبی از نمره B فیزیک و شیمی، نمره B شیمی A زیست شناسی و C فیزیک، نمره B فیزیک A بیوتکنولوژی

مزایای تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی

دانمارک یکی از بهترین مکان ها در اروپا برای تحصیل رشته پزشکی است. این کشور با داشتن نظام آموزشی پیشرفته و مجهز به همراه دانشگاه های معتبر خود تحصیل پزشکی را به بهترین نحو به دانشجویان خود ارائه می دهد. ضمن اینکه دانمارک یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است و دارندگان اقامت دائم در دانمارک می توانند به صورت رایگان در دانمارک تحصیل کنند. رشته پزشکی در دانمارک در تنوع مختلفی از زمینه ها ارائه می شود.

دانشجویان با تحصیل پزشکی در دانمارک از مزایای زیر بهره مند می شوند:

  • اخذ مدرک معتبر پزشکی در جهان
  • تحصیل در برترین دانشگاه های پزشکی اروپا
  • کارآموزی و کار در بیمارستان ها و کلینیک های دانمارکی
  • دریافت اقامت تحصیلی و امکان اخذ اقامت دائم
  • نرخ بیکاری بسیار پایین دانمارک و شانس بالای کار پس از تحصیل
  • کیفیت خوب زندگی در دانمارک
  • دریافت ویزای شنگن

مزایای تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در دانشگاه های دانمارک

دانشگاه های دانمارک رشته های مختلفی را ارائه می دهد، بنابراین همیشه گزینه های مختلفی پیش روی دانشجویان است. لذا افرادی که خواهان تحصیل در رشته پزشکی در دانمارک هستند می توانند برنامه های مورد نظر خود را در دانشگاه های دانمارک پیدا کنند. بیشتر برنامه های پزشکی در دانشگاه های دانمارک به زبان دانمارکی آموزش داده می شود، با این وجود برخی دانشگاه ها وجود دارند که امکان تحصیل در دانمارک به زبان انگلیسی را ارائه می دهند.

در طول دوره خود شما با کسب تجربه در کلینیک ها تجربه آموزش می بینید، همچنین از مهارت های نظری و عملی خود استفاده می کنید و با بیماران خود ارتباط برقرار می کنید. قبل از ورود به کلینیک و بیمارستان ها، مهارت های عملی خود را در زمینه های مختلف به صورت شبیه سازی شده محک می زنید.

در اینجا از جمله دانشگاه های برتر پزشکی در دانمارک معرفی شده اند:

رتبهنام دانشگاهشهررده بندی
1دانشگاه کپنهاگکپنهاگ101
2دانشگاه آرهوسآرهوس115
3دانشگاه آلبورگآلبورگ201
4دانشگاه دانمارک جنوبیاودنسه251

تحصیل پزشکی در دانشگاه کپنهاگ دانمارک

دانشگاه کپنهاگ (University of Copenhagen) یکی از برترین و قدیمی ترین دانشگاه های دانمارک است که با دانشکده پزشکی خود امکان تحصیل رشته پزشکی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است. این دانشگاه همچنین در سال 2022 به عنوان برترین دانشگاه دانمارک شناخته شده است. از این رو دارای 3 بیمارستان، 3 کتابخانه و چندین مرکز مختلف برای تحقیقات پزشکی می باشد. هزینه تحصیل در دانمارک به صورت جامع در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در اینجا 2 برنامه پزشکی این دانشگاه معرفی شده اند:

  • دندانپزشکی:

اگر می خواهید در رشته دندانپزشکی تحصیل کنید دانشکده بهداشت و علوم پزشکی دانشگاه کپنهاگ از بهترین هاست. این دانشکده یک برنامه کارشناسی 3 ساله و یک دوره کارشناسی ارشد 2 ساله را ارائه می دهد. این برنامه دارای 2 بخش نظری و کاربردی است.

  • دامپزشکی:

دپارتمان دامپزشکی و علوم دامپزشکی دانشگاه کپنهاگ برنامه دامپزشکی را ارائه می دهد. اگر می خواهید دامپزشک شوید، این بخش یکی از بهترین ها در دانمارک است. این برنامه در 2 بیمارستان آموزشی پزشکی نوین دامپزشکی تدریس می شود که از بهترین بیمارستان های اروپا هستند.

در نمودار زیر می توانید شهریه دانشگاه های پزشکی ارزان دانمارک را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

مقایسه شهریه دانشگاه های پزشکی ارزان دانمارک را با یکدیگر

تحصیل رشته های مختلف پزشکی در دانمارک

در دانمارک رشته های مختلفی که زیر مجموعه رشته پزشکی هستند ارائه می شود که در اینجا برخی از آنها معرفی شده اند:

برنامه تحصیلینام دانشگاه
پزشکی و فناوریدانشگاه فنی دانمارک
پزشکی بیولوژیکی و مولکولیدانشگاه کپنهاگ
داروهای شیمیاییدانشگاه آرهوس
پرستاریدانشگاه ویا
مدیریت و مراقبت های بهداشتیدانشگاه دانمارک جنوبی
توسعه بهداشت و تغذیهدانشگاه کپنهاگ
داروسازیدانشگاه فنی دانمارک

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دانمارک ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه تحصیل در دانمارک در رشته پزشکی

هزینه تحصیل پزشکی در دانمارک با توجه به نوع دانشگاه و رشته متفاوت است. در دانمارک از دانشجویان دانمارکی و شهروند اتحادیه اروپا شهریه ای گرفته نمی شود. اما دانشجویان سایر کشورها برای تحصیل رشته پزشکی باید چیزی در حدود 15000€ الی 35000€ (یورو) سالیانه هزینه پرداخت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره میزان هزینه بایستی به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین با داشتن کارد مجرب خود سال ها است در حال ارائه مشاوره و خدمت به متقاضیان مهاجرت به دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی است. برای دریافت مشاوره شما هم می توانید با ارتباط با ما به بهترین روش متناسب با شرایط خود مهاجرت کنید.

سوالات متداول در خصوص تحصیل پزشکی در دانمارک

ذهن دانشجویان پزشکی همواره درگیر سوالات بسیاری در خصوص تحصیل پزشکی در دانمارک می باشد. به همین دلیل ما در بخش پایانی این مقاله قصد داریم به تعدادی از سوالات این عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در دانمارک پاسخ دقیق و جامعی ارائه دهیم:

  • چند دانشکده پزشکی در دانمارک وجود دارد؟ متاسفانه دانمارک یکی از کشورهایی است که دارای کمترین تعداد دانشگاه پزشکی است، که دوره های پزشکی ارائه می دهند. تعداد کل موسسات پزشکی در این کشور به پنج دانشگاه می رسد.
  • برنامه درسی پزشکی در دانمارک، شامل چه اجزایی است؟ برنامه های پزشکی در دانمارک بیشتر شبیه سایر برنامه های درسی پزشکی کشورهای دیگر است. که این برنامه شامل 6 سال مطالعات، شامل مقدمه و تئوری های اولیه پزشکی در سال قبل است.
  • آیا می توانیم به عنوان یک دانشجوی بین المللی در دانشکده های پزشکی دانمارک تحصیل کنیم؟ بله، از نظر دستور کار و دلایل دانشگاهی کشوری بسیار دوستانه است. همچنین دانمارک از سالیان دور روابط خوبی با سایر کشور ها داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :