مهاجرت تحصیلی اسکاتلند

تحصیل پزشکی در اسکاتلند

تحصیل پزشکی در اسکاتلند

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اسکاتلند برای پذیرش متقاضیان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در اسکاتلند با هم بسیار متفاوت خواهد بود. در صورت واجد شرایط بودن در دانشگاه مورد نظر، متقاضیان تحصیل پزشکی در اسکاتلند می توانند اقدام به اخذ ویزای دانشجویی نمایند. رشته پزشکی در بین متقاضیان به تحصیل در اسکاتلند، علاقه مندان مخصوص به خود را دارد که دانشگاه های کشور اسکاتلند را به دلیل خدمات آموزشی با کیفیت، آموزش به زبان انگلیسی، نرخ بالای اشتغال، درآمد های مناسب و هزینه های ارزان تر نسبت به انگلستان، انتخاب نموده اند. در این مقاله به بررسی تحصیل پزشکی در اسکاتلند پرداخته ایم. لازم به ذکر است، این مقاله از طرف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است.

بررسی تحصیل پزشکی در اسکاتلند

دانشگاه ها با آگاهی از موانع اضافی برای تحصیل پزشکی در اسکاتلند، ابتکاری را به طور خاص بر روی دسترسی به مدارک پزشکی متمرکز می کنند. دستیابی در حال ایجاد تفاوت است. این یک طرح ملی است که از سال 2010 اجرا می شود و با بودجه شورای تامین مالی اسکاتلند حمایت می شود. این امر تعداد دانشجویانی را که از محروم ترین مناطق به دانشکده های پزشکی مراجعه می کنند، افزایش داده است. درخواست های دانشجویان بالقوه ساکن در مناطق SIMD40 طی 5 سال گذشته %60 رشد داشته است. تعداد پیشنهاداتی که دانشگاه ها به این گروه از دانشجویان ارائه کرده اند نیز افزایش یافته است و درخواست ها و پیشنهادات در حال تبدیل شدن به مکان هایی در دانشکده پزشکی هستند. تعداد دانشجویانی از فقیرترین محله های اسکاتلند که محل تحصیل پزشکی را می پذیرند در 5 سال گذشته %50 افزایش یافته است.

دانشگاه های تحصیل پزشکی در اسکاتلند

برای تحصیل پزشکی در اسکاتلند 5 دانشکده پزشکی وجود دارد:

  • ادینبورگ
  • گلاسکو
  • سنت اندروز
  • داندی
  • آبردین

هر 5 دانشگاه در Reach (دستیابی دانشجویان به تحصیل پزشکی در اسکاتلند) شرکت می کنند. از سال 2010 دانشگاه ادینبورگ ابتکار مسیرهای حرفه ای خود را آغاز کرد که پیشروی برای (دستیابی دانشجویان تحصیل پزشکی در اسکاتلند) Reach بود و در حال حاضر بیش از 500 دانش آموز مدرسه ثبت نام کرده اند، از S4 تا S6 در 46 مدرسه محلی در ادینبورگ و Lothians. جزییات تحصیل در اسکاتلند در مقاله لینک شده شرح داده شده است.

در تصویر زیر دانشگاه های تحصیل پزشکی در اسکاتلند مشخص شده اند:

دانشگاه های تحصیل پزشکی در اسکاتلند

برنامه Reach (دسترسی دانشجویان به تحصیل پزشکی در اسکاتلند) به دانشجویان متوسطه S4 تا S6 با زمینه‌ های غیرسنتی بینش بیشتری در مورد تحصیل پزشکی در اسکاتلند و همچنین تجربه عملی می‌دهد که به یک برنامه کاربردی کمک می‌کند. جلسات تستر و روزهای تجربه دانشجو و همچنین فرصت هایی برای صحبت با دانشجویان فعلی، کمک به کسب تجربه کاری و پشتیبانی برای آماده شدن برای برنامه های UCAS و آزمون استعداد بالینی بریتانیا ارائه می شود. این برنامه با هدف افزایش آرزوها و دستاوردها در بین دانشجویان مدرسه است. این امر شامل والدین با دادن دانش و اعتماد به نفس برای حمایت از فرزندان آنها می شود. برای آگاهی از شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان این قسمت مطالعه شود.

دستیابی دانشجویان برای تحصیل پزشکی در اسکاتلند

برنامه دستیابی دانشجویان برای تحصیل پزشکی در اسکاتلند (Reach) در حال حاضر با بیش از 200 مدرسه متوسطه هدف در سراسر اسکاتلند کار می کند. این مدارس هدف به این دلیل انتخاب شده ‌اند که نرخ‌ های پایینی برای پیشرفت در آموزش عالی دارند و کمتر از یک سوم دانش آموزان به دانشگاه می‌روند که در مقایسه با میانگین ملی حدود 36% می باشد. دانش آموزان همچنین در صورت داشتن تجربه مراقبت یا دریافت وعده‌ های غذایی رایگان مدرسه، واجد شرایط پشتیبانی Reach هستند.

برنامه Reach برای گسترش دسترسی به سایر مشاغل پر تقاضا مانند حقوق، معماری و دامپزشکی کار می کند. در 5 سال گذشته، تعداد دانشجویان از %40 محروم ‌ترین محله‌ های اسکاتلند، همانطور که توسط شاخص اسکاتلند محرومیت چندگانه (SIMD) اندازه‌گیری می‌شود، بیش از %60 افزایش یافته است. این نشان دهنده افزایش واضح در آرزو است. در همین بازه زمانی، تعداد دانشجویانی که در فقیرترین مناطق اسکاتلند زندگی می‌کنند، 50% افزایش یافته است. این نشان دهنده افزایش آشکار در دستیابی است. در مقابل، در همان دوره افزایش کل درخواست ‌های پزشکی، از دانشجویان با هر زمینه‌ای، تنها 8% افزایش یافته است.

دستیابی دانشجویان برای تحصیل پزشکی در اسکاتلند

هزینه های تحصیل پزشکی در اسکاتلند

شهریه های هر دانشگاه برای تحصیل پزشکی در اسکاتلند به شرایط دانشگاه بستگی دارد. به عنوان مثال شهریه برای دانشجویان خارج از کشور و دانشجویان داخلی یکسان است. مبلغ 5400£ (پوند) به علاوه 5% افزایش سالانه برای هر سال تحصیلی است. شهریه سالانه قابل بازنگری است و معمولا سالانه تقریبا 5% افزایش می یابد. این افزایش سالانه باید در هنگام درخواست برای برنامه در نظر گرفته شود.

همچنین طرح اقساطی تحصیل پزشکی در اسکاتلند در دانشگاه ادینبورگ برای دانشجویان به شرح زیر می باشد:

پارامترشرح
ترتیبات اقساطیپرداخت در 3 قسط به صورت مستقیم
پیش پرداختپیش از تاریخ شروع برنامه به صورت کامل یا ماهانه پرداخت شود.
کارفرما یا حامی هزینه پرداخت می کند.دستورالعمل هایی که آیا کارفرما یا حامی شما تمام یا برخی از هزینه های شما را پرداخت می کند.

برای بورسیه های تحصیلی، هر دانشگاه شرایط ویژه ای دارد که در صورت درخواست بورسیه توسط دانشجویان بعد از پذیرش به واجدین شرایط بورسیه تعلق می گیرد. اگر به دلیل تحصیل، قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی مانند تحصیل پزشکی در دانمارک یا سایر قاره ها، مثل تحصیل پزشکی در کانادا را دارید، می توانید به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و از راهنمایی های مشاورین مجرب و کارشناسان متخصص این مجموعه بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :