مهاجرت تحصیلی اسلوونی

تحصیل پزشکی در اسلوونی

تحصیل پزشکی در اسلوونی

شرایط پذیرش متقاضیان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در اسلوونی با توجه به کشور متقاضی و مدت زمان تحصیل متفاوت خواهد بود. متقاضیان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در اسلوونی ملزم به دریافت ویزای تحصیلی در این کشور هستند. در صورتی که متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشند، اگر مدت زمان تحصیل آن ها بیش از 90 روز باشد، ملزم به دریافت ویزای تحصیلی در کشور اسلوونی هستند و اگر مدت زمان تحصیل آنها 90 روز یا کمتر طول بکشد، نیازی به اخذ ویزا ندارند. چرا که کشور اسلوونی عضو اتحادیه اروپا و شینگن است. در مقاله زیر به تحلیل و بررسی تحصیل پزشکی در اسلوونی پرداخته ایم. متقاضیان می توانند با مطالعه مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می گردد، اطلاعات مفیدی را در این زمینه به دست آورند.

دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در اسلوونی

دانشکده های پزشکی در اسلوونی رشته های بسیار خوبی ارائه می دهند. از نظر پزشکی مدرن، اسلوونی دارای تاریخ غنی است. تحصیل در اسلوونی به تنهایی شما را در معرض فرصت های زیادی در سراسر اتحادیه اروپا قرار می دهد. برنامه پزشکی 6 سال طول می کشد.

بهترین شهرها برای تحصیل در پزشکی در اسلوونی بر اساس تعداد دانشگاه ها و رده های آنها عبارتند از:

  • لیوبلیانا
  • ماریبور
  • کوپر
  • نوآگوریکا

در جدول زیر لیست بهترین دانشگاه های اسلوونی بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در پزشکی نشان داده شده است:

نام دانشگاهرتبه در اسلوونیرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه لیوبلیانا1175508
دانشگاه ماریبور24161392
دانشگاه پریمورسکا در کوپر35712260
دانشگاه نوآگوریکا49384337

بررسی تحصیل پزشکی در اسلوونی

در خصوص بررسی تحصیل پزشکی در اسلوونی از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. یکی از دانشگاه های پزشکی در اسلوونی دانشکده پزشکی دانشگاه لیوبلیانا است. این دانشکده پزشکی در قدیمی ترین موسسه آموزشی در علوم بهداشتی در اسلوونی است. این موسسه به شما امکان می دهد در مطالعه خود تخصص داشته باشید و فرصت های تحقیقاتی و آموزشی بیشتری را دنبال کنید. دانشکده پزشکی دانشگاه لیوبلیانا برترین دانشکده پزشکی در اسلوونی است. برنامه های این دانشگاه به زبان اسلوونیایی تدریس می شود. بنابراین شما باید مسلط باشید و قبل از اینکه اجازه ورود به دانشگاه را بگیرید باید آن را ثابت کنید.

یکی دیگر از دانشکده های پزشکی در کشور اسللونی، دانشکده پزشکی دانشگاه ماریبور است. این دانشگاه موسسه ای گسترده است که متعهد به تعالی در آموزش، گسترش دانش از طریق تحقیقات پایه، پیشرفته و کاربردی با کیفیت جهانی است. این دانشگاه در تلاش است تا یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در اسلوونی باشد که فرصت های برابر برای تحصیلات عالی را برای دانشجویان فراهم می کند و به عنوان ارزش های اصلی خود آزادی اندیشه و بیان و آزادی از تبعیض را در نظر می گیرد. دانشگاه متعهد به بالاترین استانداردهای صداقت در محیط دانشگاهی است. جهت اطلاع از شرایط اخذ اقامت اسلوونی پس از اتمام دوره تحصیلی می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

بررسی تحصیل پزشکی در اسلوونی

مجوز کار بعد از تحصیل پزشکی در اسلوونی

ابتکاری در اسلوونی به نام کار دانشجویی وجود دارد که به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد که در طول تحصیل خود کار کنند. این یک قرارداد ویژه است که اجازه کار پاره وقت را برای دانشجویان در دانشگاه می دهد. این فرم را می توان از آژانس های خدمات دانشجویی در سراسر اسلوونی دریافت کرد. جالب است که کسانی که در برنامه های تبادل ثبت نام کرده اند یا برای کارآموزی در آنجا حضور دارند، واجد شرایط کار هستند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی که قصد دارد پس از فارغ التحصیلی در اسلوونی زندگی کند، باید برای جایگزینی مجوز دانشجویی خود برای اقامت دائم درخواست دهید.

ساده ترین راه برای ماندن در اسلوونی پس از اتمام تحصیل پزشکی در اسلوونی، یافتن شغل و سپس تایید اقامت موقت آنها است. دانشجویان خارجی معمولا پس از 5 سال واجد شرایط اقامت دائم هستند. با این حال، تنها نیمی از زمان صرف شده به عنوان دانشجو محاسبه می شود. بنابراین، فارغ التحصیلان بین المللی می توانند در اسلوونی کار کنند تا شرایط 5 ساله اقامت دائم را تکمیل کنند. علاوه بر این، پس از 10 سال اقامت می توانند شهروند اسلوونی شوند.

نمودار زیر میانگین دستمزد پزشکان در اسلوونی را نشان می دهد:

میانگین دستمزد پزشکان در اسلوونی

بررسی سیستم آموزش عالی اسلوونی

سیستم آموزش عالی در اسلوونی ساختاری دوگانه دارد:

  • آموزش عالی حرفه ای
  • آموزش عالی آکادمیک

آموزش عالی حرفه ای توسط کالج های حرفه ای عالی ارائه می شود که آموزش حرفه ای 2 ساله را در سطح زیر درجه (دوره کوتاه) ارائه می دهند. سیستم آموزش عالی حرفه ای در اسلوونی از سال 2004 به این روش آموزش عالی را ارائه می دهد. دانشجویان 120 واحد درسی آموزش می بینند و می توانند تحصیلات حرفه ای خود را تا اخذ مدرک ادامه دهند.

آموزش عالی آکادمیک توسط دانشگاه های دولتی یا خصوصی و موسسات آموزش عالی مجزا (که متعلق به هیچ دانشگاهی نیستند) ارائه می شوند. دانشگاه ها و دانشکده ها می توانند برنامه های تحصیلی آکادمیک و حرفه ای را ارائه دهند، در حالی که کالج های حرفه ای فقط برنامه های تحصیلی حرفه ای را ارائه می دهند.

هزینه تحصیل پزشکی در اسلوونی

هزینه تحصیل در اسلوونی به رشته تحصیلی و دوره مربوطه بستگی دارد. هزینه تحصیل در اسلوونی €15000 (یورو) در سال است که در مجموع €9000 (یورو) برای کل برنامه است. به طور کلی، هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارجی و شهروندان غیر اتحادیه اروپا بین €2000 الی €4000 (یورو) است. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی حدود €6000 (یورو) در سال است. هزینه تحصیلات تکمیلی بین €4000 الی €5000 (یورو) برای دانشجویان خارجی و همچنین شهروندان اسلوونیایی و اتحادیه اروپا است.

زیرمجموعه های رشته پزشکی در اسلوونی

زیرمجموعه های گسترده ای برای تحصیل پزشکی در اسلوونی وجود دارد. در لیست زیر به تعدادی از زیرمجموعه های رشته پزشکی در اسلوونی اشاره کرده ایم:

  • آناتومی و فیزیولوژی
  • مهندسی زیست پزشکی
  • پزشکی خانوادگی
  • علوم بهداشتی
  • مدیریت بهداشت و درمان
  • ایمونولوژی
  • پرستاری
  • انکولوژی و تحقیقات سرطان
  • فیزیوتراپی
  • علوم ورزش
  • پزشکی ورزشی
  • جراحی

در تصویر زیر به تعدادی از زیرمجموعه های رشته پزشکی اشاره شده است:

تعدادی از زیرمجموعه های رشته پزشکی در اسلوونی

همچنین متقاضیان مهاجرت به اسلوونی می توانند با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و استفاده از راهنمایی های مشاورین و کارشناسان مجموعه، از طریق این موسسه اقدام به مهاجرت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :