مهاجرت تحصیلی اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی

تحصیل پزشکی در اسلواکی علاوه بر مزایای مختلفی که این کشور دارد، مهم ترین دلیل سیستم آموزش ملی در اسلواکی است. اسلواکی کشور کوچکی در قلب اروپای مرکزی می باشد که پایتخت آن براتیسلاو است. سطح آموزش در دانشگاه های این کشور بالاست، بنابراین متقاضیان تحصیل در اسلواکی با مطالعات پزشکی با کیفیت بالا، امکانات مجهز و شناخت اتحادیه اروپا و دسترسی آسان به انواع مدارک مختلف در این زمینه رو به رو هستند. هم چنین می توانند با وجود محیط بین المللی در دانشگاه ها با آمادگی کامل درباره آینده شغلی خود تصمیم گیری کنند. در مقاله زیر که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد پردازش قرار گرفته، سعی داریم برای متقاضیان به باز کردن این موضوع و بررسی تحصیل پزشکی در اسلواکی، بپردازیم.

بررسی تحصیل پزشکی در اسلواکی

برنامه تحصیلی پزشکی عمومی یکی از محبوب ترین برنامه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در اسلواکی است. این برنامه به مدت 6 سال به طول می انجامد که در مجموع 12 ترم می باشد. به متقاضیان مدرک پزشکی عمومی اعطاء می شود که نه تنها در اتحادیه اروپا بلکه تقریبا در سراسر جهان شناخته شده است. فارغ التحصیل دانش نظری کافی در مورد موضوعات پیش بالینی و رشته های بالینی دارد. همچنین هدف آموزش عملی تسلط بر رویه های اساسی پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی است. این مطالعه به لطف آموزش پیچیده متمرکز بر درمان، پیشگیری از بیماری ها، تشخیص و تشخیص افتراقی جامع و معتبر است. دانش‌آموزان گروه ‌های 8 تا 15 نفری (بسته به دانشگاه) تشکیل می‌دهند که در آن در سمینارها یا تمرین‌ های عملی شرکت می‌کنند.

آموزش به زبان انگلیسی ارائه می شود و شهریه سالانه €9000 تا €10500 (یورو) مربوط به تحصیل پزشکی در اسلواکی است. برنامه تحصیلی پزشکی عمومی یک برنامه مشترک از سطح اول و دوم مطالعات است. دانش آموزان دانش نظری، موضوعات پیش بالینی و بالینی را به دست می آورند. روش های درمانی و کلینیک نیز نقش مهمی در این برنامه ایفا می کنند. علاوه بر این، دانشجویان پیش شرط هایی مانند شرط پس از تمرین اجباری، تحصیلات تکمیلی و امتحانات برای تخصص در شاخه های مربوطه یا در تحقیقات پزشکی به دست می آورند. به فارغ التحصیلان مدرک دکترای پزشکی عمومی ارائه می شود، که به آنها حق کار در اتحادیه اروپا و در اکثر کشورهای جهان را می دهد.

برترین دانشکده ها برای تحصیل پزشکی در اسلواکی

اسلواکی علاوه بر اینکه کشوری زیبا با پارک ها، کوه ها و موسسات صنعتی جذاب است. این کشور دارای سیستم آموزشی با استاندارد بالایی است که در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته در سراسر جهان، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی است. از اینرو حدود 3 دانشگاه برتر در اسلواکی وجود دارد که تحصیلات پزشکی را ارائه می دهند. خبر خوب این است که دوره های پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی ارائه می شود که مانع زبان را برای دانشجویان کشورهای انگلیسی زبان می شکند.

دانشگاه های تحصیل پزشکی در اسلواکی عبارتند از:

  • دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا
  • دانشگاه سافاریک در کوشیسه
  • دانشکده پزشکی جسنیوس، مارتین

دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا، قدیمی ترین و بزرگترین دانشکده پزشکی در اسلواکی است. این دانشگاه که در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی واقع شده است، برنامه های پزشکی مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

برنامه هایی که این دانشگاه ارائه می دهد عبارتند از:

  • برنامه پزشکی عمومی که یک برنامه 6 ساله با مدرک MUDr دکترای پزشکی عمومی است.
  • برنامه دندانپزشکی که یک برنامه 6 ساله با مدرک MDDr دکترای پزشکی دندانپزشکی است.

شرایط لازم برای ورود به دانشگاه کامنیوس اسلواکی عبارتند از:

  • متقاضیان باید تحصیلات متوسطه را در کشور خود گذرانده باشند.
  • تمامی متقاضیان باید در زمان شروع دوره حداکثر 17 سال سن داشته باشند.
  • متقاضی باید در یک آزمون ورودی کتبی شرکت کند که شامل سوالات چند گزینه ای در دروس شیمی و زیست شناسی است.

برترین دانشکده ها برای تحصیل پزشکی در اسلواکی

هزینه های تحصیل پزشکی در اسلواکی

هزینه تحصیل پزشکی در اسلواکی بدین صورن است که شهریه دندانپزشکی از €11000 (یورو) در سال شروع می شود، در حالی که شهریه سالانه پزشکی عمومی €9500 (یورو) در سال است. دولت اسلواکی به دانشجویانی از کشورهای مختلف در سراسر جهان که مایل به تحصیل در اسلواکی هستند به صورت سالانه چندین بورسیه اعطاء می کند. این بورسیه ها برای رشته های مختلف تحصیلی از جمله علوم پزشکی در دسترس هستند. این بورسیه تحصیلی رایگان و محل اقامت را پوشش می دهد و گاهی اوقات به طور کامل برای ارائه برخی از کمک هزینه ها برای دانشجو در طول مدت تحصیل پرداخت می شود. پیشنهاد بورس تحصیلی برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

واجدین شرایط برای دوره های تحصیلی پزشکی در اسلواکی

واجدین شرایط برای تحصیل در دوره کارشناسی و بعد از آن کارشناسی ارشد پزشکی در اسلواکی باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • داوطلب باید تحصیلات متوسطه را در 3 سال گذشته به پایان رسانده باشد و نمرات خوبی کسب کرده باشد.
  • متقاضی بالای 25 سال نباشد.
  • نمرات عالی در موضوعات کلیدی، در حوزه تخصصی مورد نظر را داشته باشد.
  • داوطلب باید گواهینامه اصلی داشته باشد.

همچنین واجدین شرایط برای تحصیلات تکمیلی (دکتری) در کشور اسلواکی به قرار زیر می باشند:

  • داوطلبان باید تا 2 سال پس از اتمام آخرین تحصیلات خود در بخش دولتی خدمت کنند.
  • باید حداقل با درجه 2 عالی در مدرک کارشناسی خود فارغ التحصیل شده باشند.
  • باید مدرک کارشناسی ارشد ارائه دهد.
  • متقاضی نباید بالای 40 سال سن داشته باشد.

به منظور تحصیل پزشکی در دانمارک این قسمت مطالعه شود.

شرایط اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی در اسلواکی

برای تحصیل پزشکی در اسلواکی، اگر تحصیل در خارج از کشور بیش از 90 روز طول بکشد، دانشجو نیاز به مجوز دارد. یک سند ویژه برای جمهوری اسلواکی صادر می شود که ویزای دانشجویی اسلواکی نامیده می شود. درخواست ویزا به بخش کنسولی سفارت اسلواکی ارسال می شود و از آنجا به شعبه منطقه ای وزارت امور داخله ارسال می شود تا کارشناسان در آنجا تصمیم گیری کنند. مدارک به زبان اسلواکی ارسال می شوند و کلیه گواهی های خارجی باید ترجمه شده و توسط یک دفتر اسناد رسمی تایید شود. ارائه اصل مدارک ضروری است اما در صورت عدم امکان، کپی ها نیز توسط یک دفتر اسناد رسمی اسلواکی تایید می شود.

اگر بیش از 180 روز از صدور سند گذشته باشد، متقاضی پذیرفته نمی شود. جهت دریافت ویزای دانشجویی گذرنامه مورد نیاز است که اعتبار آن حداقل 90 روز بیشتر از مدت اعتبار ویزای درخواستی باشد. همچنین باید هزینه کنسولی بپردازید که مقدار آن به کشور محل اقامت متقاضی بستگی دارد. با ورود به جمهوری اسلواکی، دانشجو باید در پایگاه پلیس مخصوص افراد خارجی ثبت نام کند و تحت معاینه پزشکی اجباری قرار گیرد. به منظور اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در انگلستان می توانید از طریق مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :