مهاجرت تحصیلی آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

سالیانه هزاران دانشجوی بین المللی برای تحصیل پزشکی در آلمان راهی این کشور می شوند چرا که از قدرت آموزش پزشکی آلمان آگاهی کامل دارند. تصمیم برای تحصیل در کشور آلمان در رشته های پزشکی می تواند یک نقطه عطف در زندگی افراد باشد. چرا که بیشتر دانش آموختگان کشور آلمان در رشته های پزشکی سرانجام موفق به یافتن شغلی مناسب در این کشور خواهند شد.

قبل از این که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان در رشته پزشکی اقدامی انجام شود، بهتر است ما را در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراهی کنید تا اطلاعات تکمیلی را در رابطه با تحصیل پزشکی در آلمان را در اختیار شما قرار دهیم.

یافتن دانشگاه پزشکی در آلمان

در کشور آلمان هیچ دانشگاه پزشکی مجزایی وجود ندارد. اما 38 دانشگاه این کشور به ارائه رشته های مختلف پزشکی در این کشور می پردازند. هر فرد می تواند برای یافتن یک رشته متناسب با شرایط خود در کشور آلمان، به صورت آنلاین در اینترنت به جستجو بپردازد. این کار باید با دقت کامل انجام شود. از این رو علاقمندان به تحصیل پزشکی در آلمان باید دانشگاه خود را با توجه به رزومه تحصیلی خود انتخاب کنند.

در برخی از دانشگاه های کشور آلمان برای دریافت پذیرش از دانشجویان هزینه ای دریافت می شود که هرگز قابل استرداد نیست. به همین منظور بهتر است قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، شرایط تحصیلی مخاطبین با شرایط علمی دانشگاه های آلمان تطبیق داده شود.

برترین دانشگاه های تحصیل پزشکی در آلمان

در بخش قبل در رابطه با تطبیق شرایط تحصیلی و دانشگاه مورد نظر صحبت کردیم. در این بخش اطلاعات در همین رابطه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برترین دانشگاه های آلمان در زمینه پزشکی در جدول زیر ارائه شده است:

نام دانشگاهرتبه بین المللی
دانشگاه هومبولت برلین78
دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ35
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز مونیخ50
دانشگاه تکنیکال مونیخ105
دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن140
دانشگاه هانوفر121
دانشگاه فرانکفورت130
دانشگاه فرایبورگ142
دانشگاه هامبورگ100
دانشگاه گوتینگن225

برترین دانشگاه های تحصیل پزشکی در آلمان

اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی آلمان

بعد از یافتن دانشگاه پزشکی مورد نظر، علاقمندان باید از شرایط اخذ پذیرش نیز آگاهی پیدا کنند. دانشگاه های آلمان از یک رویه مشخص پیروی نمی کنند. از این رو این امکان وجود دارد که هر دانشگاه مدارک خاصی را برای تحصیل پزشکی در آلمان از متقاضیان طلب کند. اما برخی از امور در همه دانشگاه های این کشور از شرایط یکسانی برخوردار است که باید توسط مخاطبین انجام پذیرد.

تمام دانشجویان بین المللی باید پیش از هرگونه اقدام برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان، ارزش مدرک تحصیلی خود در کشور آلمان را مورد بررسی قرار دهند. همچنین برای تحصیل پزشکی در آلمان دانشجویان باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. چراکه به ندرت می توان دوره آموزش پزشکی به زبان انگلیسی در کشور آلمان یافت. سطح زبان مورد نیاز را می توان در سایت دانشگاه دید اما حداقل سطح زبان آلمانی B2 است. اما دانشجویان باید حتما در دوره های آموزش زبان نیز شرکت کنند.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

پس از آنکه از سال 2014 تغییراتی در قوانین آموزشی کشور آلمان بوجود آمد، هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در این کشور نیز تقریبا رایگان شده است. اما هنوز رشته های پزشکی به صورت رایگان ارائه نمی شود. هزینه های دانشگاه به ملیت دانشجویان و همچنین نوع دانشگاه (خصوصی یا دولتی) بستگی دارد. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی برای اروپاییان نهایتا 300€ (یورو) است.

دانشجویان بین المللی باید سالیانه در حدود €1500 الی 3500€ (یورو) را به عنوان شهریه سالیانه خود در دانشگاه های دولتی کشور آلمان پرداخت کنند. برخی از استان های کشور آلمان نیز هنوز از این قوانین پیروی نمی کنند. شهریه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی همچنان مطابق سالیان دور بسیار بیش تر از اروپاییان است.

مدت زمان تحصیل پزشکی در آلمان

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارند باید حداقل 6 سال و 3 ماه در این کشور به تحصیل بپردازند. دوره تحصیل پزشکی در کشور آلمان به مراحل مختلفی تقسیم می شود:

نام دورهشرح دوره
دوره اول، دوره پیش بالینی2 سال اول تحصیل پزشکی در کشور آلمان به طور کامل در محیط دانشگاه برگزار می شود. دانشجویان دروس پایه را می آموزند. اطلاعات جزیی در رابطه با علوم پزشکی و بیماری ها در اختیار آنها قرار می گیرد.
دوره دوم، علوم بالینیدر این دوره که 3 سال به طول می انجامد. دانشجویان با اطلاعات بیش تر و تخصصی تری در رابطه با علوم بالینی روبرو خواهند بود. در طول این مدت کنفرانس ها، جلسات آزمایشگاهی و دوره های تمرینی فراوانی برگزار می شود.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در سال های اخیر مفتخر بوده است که شرایط تحصیل بسیاری از موکلین خود در کشورهای مختلف جهان را فراهم آورد. در صورتی که قصد دارید تحصیل پزشکی در آلمان را تجربه کنید، می توانید با مشاورین این موسسه تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :