مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل پرستاری در بلژیک

تحصیل پرستاری در بلژیک

تحصیل پرستاری در بلژیک در سال های اخیر مورد توجه افراد زیادی در جهان قرار گرفته است و بسیاری برای اخذ پذیرش این رشته اقدام می نمایند. بلژیک یکی از بهترین کشورها برای کار در نظر گرفته می شود، این امر در مورد پرستاران نیز صدق می کند. دولت بلژیک اقدامات هوشیارانه ای را برای ایجاد شرایط و محیط های کاری بهتر برای متخصصان مراقبت های بهداشتی انجام می دهد. حتی با گذارش های مبنی بر کمبود پرستار در این کشور، میانگین تعداد پرستاران شاغل در بلژیک بسیار بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

این امر ممکن است به این دلیل باشد که پرستاران در بلژیک حجم کاری کمتری دارند. پرستاران همچنین ممکن است از شناخت و پاداش اجتماعی بالاتری برخوردار باشند. با مشوران تخصصی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات بیشتری پیرامون تحصیل پرستاری در بلژیک کسب کنید.

هزینه تحصیل پرستاری در بلژیک

بسته به ملیت شما، هزینه تحصیل پرستاری شما در دانشگاه های بلژیک بین 100€ تا 100000€ (یورو) در سال متغیر است. به طور کلی، شهروندان اتحادیه اروپا یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی در بلژیک به کمتر از 1000€ در سال نیاز دارند. علاوه بر شهریه مقرون به صرفه در بلژیک، هزینه پایین زندگی عامل دیگری است، که دانشجویان بی شماری را از سراسر جهان برای تحصیل در بلژیک جذب می کند. به طور متوسط برای پوشش هزینه های تحصیلی ماهانه خود در بلژیک به حدود 950€ (یورو) یا کمتر نیاز دارید. بنابراین برای جلوگیری از غرق شدن توسط هزینه هایی که برای تحصیل باید بپردازید، دانشگاهی را انتخاب کنید که از نظر مالی مقرون به صرفه باشد.

بورسیه تحصیلی بلژیک

بسیاری از دانشگاه های بلژیک برنامه های بورسیه تحصیلی متعددی را عمدتا برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در جدول زیر به دانشگاه های که بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند می پردازیم:

نام دانشگاهمبلغ بورسیه به یورو
گنت1450€
لیژ1740€
شارلوا1280€
کاتولیک2050€

این دانشگاه ها برنامه های بورس تحصیلی دارند که به ویژه برای دانشجویان بین المللی که دارای پتانسیل امیدوارکننده و در عین حال بودجه محدود هستند ارائه می شود. این بورسیه های تحصیلی از دانشگاه ها می تواند هدف شما از تحصیل رایگان در بلژیک را ممکن سازد. بنابراین برای دریافت بورسیه تحصیلی از موسساتی که اشاره کردیم درخواست دهید، زیرا این دانشگاه ها مزایای زیادی را برای برای دانشجویان ارائه می دهند. در بلژیک نه تنها دانشگاه ها برنامه هایی را برای کمک به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. بلکه دولت آنها نیز برنامه هایی را برای کمک به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند. در این بخش مقاله اعزام دانشجو به بلژیک را مطالعه بفرمائید.

کلیات تحصیل پرستاری در بلژیک

برنامه پرستاری در بلژیک به صورت 30 واحدی در پرم پاییز و بهار برگزار می شود. هدف این رشته تحصیلی ارائه آموزش عالی از دیدگاه بین المللی و بین فرهنگی است. مطالعات نشان داده است که تبادل تجربیات اثرات مثبت طولانی مدتی بر دانشجویان دارد. علاوه بر این برنامه پرستاری دانشجویان را برای رسیدگی به تعدادی از چالش هایی که متخصصان مراقبت های بهداشتی به طور فزاینده ای با آنها مواجه می شوند آماده می کند. مانند تمرین مبتنی بر شواهد، نوآوری در مراقبت های بهداشتی و اجتماعی است. این برنامه ها تبادل و همکاری بین دانشجویان پرستاری از کشورهای مختلف را تحریک می کند.

کلیات تحصیل پرستاری در بلژیک

تحصیل پرستاری در بلژیک در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

دوره کارشناسی پرستاری دوره های نظری و عملی را در زمینه آناتومی، سلامت روان، فیزیولوژی پرستاران کودک و غیره ارائه می دهد. دوره کارشناسی پرستاران را برای ارائه مراقبت از بیماران مختلف آماده می کند. وظیفه پرستار در دوره کارشناسی به شرح زیر می باشد:

  • مراقبت های قبل و بعد از عمل
  • اندازه گیری دما و فشار خون بیماران
  • نمونه برداری از بیمار
  • نظارت و تجویز داروها
  • حمایت روانی از بیماران و بستگان آنها

اما تحصیل پرستاری در دوره کارشناسی ارشد شامل رشته ای از خدمات بهداشتی است. که مراقبت از بیماران به منظور فراهم کردن شرایط زندگی راحت و توانبخشی موثر را پوشش می دهد. همچنین پرستاری در دوره کارشناسی ارشد شامل تخصص های زیر نیز می شود:

  • پرستاری بزرگسالان، بارتولوژی
  • پرستاری خانواده
  • پرستاری نوزادان
  • پرستاری بهداشت روانی، روانپزشکی
  • پرستاری بهداشت زنان

پرستاران در دوره کارشناسی ارشد به بیماران مهارت های مراقبت از خود را آموزش می دهند. توصیه های پزشک را دنبال می کنند و همچنین به بیماران در شرایط مختلف سلامت با نیازهای روزانه آنها کمک می کنند. همچنین بر کارکنان نظارت می کنند و از محیط کاری ایمن و تمیز اطمینان می دهند.

تحصیل پرستاری در بلژیک در مقطع دکتری

یک دانشجوی پرستاری در مقطع دکتری مشکلات پرستاری در دانشگاه را همراه با تقویت مطالعه به داوطلبان ارائه می دهد. ساختار سلامت را کشف می کنند تا تحقیقات اولیه را پیش ببرند و از آنها مراقبت کنند. که طی آن دانشجویان دکتری بر تکامل تئوری و معاینه همراه با فرآیند بالینی می پردازند. طول برنامه دکتری در رشته پرستاری 3 سال است که شامل یک ترم مطالعات اضافی و 2.5 سال کار و تحقیق پایان نامه است. تعهدات اصلی مقطع دکتری شامل آموزش دانشجویان کارشناسی، توسعه علوم پرستاری با کمک اکتشاف است. دارندگان مدرک دکتری و سایر کارمندان تحقیق موضوعی را کنترل می کنند.

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل پرستاری در بلژیک

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، بلژیک یک مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی به شمار می رود. در حال حاضر حدود 50000 دانشجوی بین المللی در بلژیک وجود دارد که اکثر آنها در بروکسل تحصیل می کنند. علاوه بر این قصد داریم برای آشنایی بهتر شما با دانشگاه های پرستاری بلژیک جدولی را به شما ارائه دهیم که به شرح زیر می باشد:

نام دانشگاهجمعیت  دانشجویان بین المللیخصوصیات دانشگاه
KU Leuven9868 نفرقدیمی ترین و بهترین دانشگاه بلژیک برای دانشجویان پرستاری است.
Gent4200 نفردومین دانشگاه برتر بلژیک برای دانشجویان پرستاری محسوب می شود.
Katholique3000 نفردر سال 1425 میلادی تاسیس شد و بزرگترین دانشگاه فرانسوی زبان بلژیک به شمار می رود.
Thomas mor2700 نفرطیف وسیعی از دوره های پرستاری در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.
Vrije universiteit brussel4110 نفراگرجه به اندازه برخی دیگر از دانشگاه های بلژیک رتبه بالایی ندارد. اما ممکن است بهترین دانشگاه برای دانشجویان پرستاری باشد.

افرادی که علاقه مند به تحصیل پرستاری در بلژیک هستند با مشاوران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :