مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل پرستاری در بلغارستان

تحصیل پرستاری در بلغارستان

تحصیل پرستاری در بلغارستان شامل آموزش های عملی و نظری در بهترین دانشگاه های پرستاری جهان می شود که طی سال های اخیر مورد توجه قرار گرفت. شهرت جهانی بلغارستان برای آموزش پرستاری با کیفیت بالا بر پایه تعهد محکم به تعالی و پایه های تحقیقات پرستاری بنا شده است. علاوه بر این مدارک پرستاری در بلغارستان در سطح جهانی شناخته شده است و از شهرت بالایی در جامعه پرستاری برخوردار است. بدون شک اعتبار بالای موسسات بلغارستانی، همراه با هزینه های زندگی بسیار پایین، بلغارستان را به یک قطب دانشگاهی در جهان تبدیل کرده است.

همچنین جمهوری بلغارستان یکی از قدیمی ترین کشورهای قاره اروپا است، که تقریبا دو قرن نام خود را بدون تغییر نگه داشته است. تحصیل در رشته پرستاری در بلغارستان توسط دانشگاه های بزرگ و زیبا مانند پلوودیو و پلون ارائه می شود. برای آشنایی بیشتر با تحصیل پرستاری در بلغارستان و دانشگاه های این کشور می توانید ما را در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده همراهی فرمایید.

تحصیل پرستاری در بلغارستان در دوره های مختلف

تحصیل پرستاری در بلغارستان در دوره های تحصیلی مختلفی برگزار می شود که در جدول زیر به خوبی به آنها پرداخته ایم:

انواع دوره های تحصیلی پرستاریدانشگاه های ارائه دهندهوظایف در این دوره
دوره کارشناسیدانشگاه پلوودیو، دانشگاه استار زاگورا، دانشگاه وارنادوره کارشناسی پرستاری، دوره های نظری و عملی را در زمینه آناتومی، سلامت روان، فیزیولوژی، پرستاری کودکان و سایر موارد را ارائه می دهد.
دوره کارشناسی ارشددانشگاه بورگاس، دانشگاه وارنا، دانشگاه صوفیهمدرک کارشناسی ارشد در پرستاری شامل تعمیق دانش در تخصص انتخاب شده در میان پرستاری بزرگسالان، بارتولوژی، پرستاری خانواده و پرستاری نوزادان می شود.
دوره دکتریدانشگاه صوفیهیک دکتری در پرستاری مشکلات پرستاری در دانشگاه را همراه با مطالعه به داوطلبان دکتری ارائه می دهد.

دلایل تحصیل پرستاری در بلغارستان

دلایل بسیاری وجود دارد تا انگیزه دانشجویان برای تحصیل پرستاری در بلغارستان دو چندان شود. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه های تحصیل در بلغارستان کاملا مقرون به صرفه است، همچنین در صورت تمایل به هزینه تحصیل و استفاده از خوابگاه های دانشجویی می توانید هزینه های تحصیل خود را به شدت کاهش دهید.
  • هزینه های زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است، ولی کیفیت زندگی در این کشور در سال های اخیر به شدت ارتقا یافته است.
  • بلغارستان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است، بنابراین دیپلم شما در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شود.
  • برای تکمیل مدرک کارشناسی پرستاری در دانشگاه های بلغارستان فقط به 4 سال تحصیل نیاز دارید. در بسیاری از کشورهای اروپایی این امکان وجود ندارد.

دلایل تحصیل پرستاری در بلغارستان

هزینه های زندگی و تحصیل پرستاری در بلغارستان

به طور کلی هزینه های زندگی در بلغارستان پایین است. صوفیه، پایتخت بلغارستان گران ترین شهر این کشور برای زندگی است. برای درک بیشتر شما از هزینه های زندگی در بلغارستان جدولی را برای شما تهیه کرده ایم که به آن می پردازیم.

در ابتدا به جدول برخی از اقلام ضروری این کشور توجه فرمایید:

اقلامقیمت به لو بلغارستان
شیر (1 لیتر)2.55BGN
نان سفید تازه (500 گرم)1.88BGN
تخم مرغ (12 عدد)4.33BGN
پنیر (500 گرم)11.22BGN
مرغ کامل12.99BGN
گوشت گاو22.55BGN
آب بطری (1.5 لیتری)2.44BGN

برای یک دانشجوی متوسط، شرایط اعزام دانشجو به بلغارستان با در نظر گرفتن هر هزینه ای حدود 9500BGN (ول بلغارستان) در سال خواهد بود. هزینه های زندگی و تحصیل در بلغارستان بسیار کمتر از انگلستان و سایر کشورهای غربی است.

شرایط ورود برای تحصیل پرستاری در بلغارستان

برای تحصیل پرستاری در بلغارستان به نمرات مدرسه اهمیت زیادی داده نمی شود. اما بلغارستان برای آزمون ورودی پرستاری خود بسیار سختگیر عمل می کند. به نمرات امتحانات ارزش قابل توجهی داده می شود، و حتی نمره کمی پایین تر از آنها می تواند تفاوت بین قبولی یا مردود شدن در یک برنامه پرستاری ایجاد کند. تست ها در این آزمون ها خیلی سخت نیستند، اما برای قبولی در آنها به مطالعه جدی نیاز است.

از الزامات ورود برای تحصیل پرستاری در بلغارستان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارامترشرح
تامین مالیداوطلبان باید مدرکی مبنی بر بودجه اختصاص داده شده برای تحصیلات آینده خود در دانشگاه پرستاری ارائه دهند.
سلامتیهمچنین از دانشجویان خواسته می شود تا گواهی پزشکی ارائه دهند. که ثابت کند از نظر جسمی و ذهنی توانایی تحصیل در کالج پرستاری بلغارستان را دارند.
تسلط به زبان انگلیسیداوطلبان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند زیرا این زبان آموزشی در دانشگاه پرستاری خواهد بود.

تحصیل پرستاری در خارج از کشور امر بسیار دشواری محسوب می شود. برای اینکه بتوانید یک تصمیم درست برای آینده تحصیلی خود اتخاذ کنید باید با مشاوران متعددی در امر مهاجرت مشورت کنید. به همین سبب مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره آماده پاسخگویی به شما عزیزان در امر مهاجرت بوده اند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :