مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل مهندسی در چین

تحصیل مهندسی در چین

در این مقاله سعی بر این است تا اطلاعاتی در خصوص تحصیل مهندسی در چین آشنا نموده درباره هزینه های تحصیلی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین برای شما عزیزان چگونگی در هم آمیختگی صنعت با مردم کشور چین را توضیح داده ایم تا شما عزیزان اطلاعات کامل تری را در خصوص مهاجرت تحصیلی به چین از طریق رشته مهندسی داشته باشید. امیدواریم که اطلاعات به روز گردآوری شده در این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده، برای شما مفید واقع گردد.

نمونه سوالاتی که در این مقاله به آنها پاسخ داده ایم:

  • تحصیل مهندسی در چین به چه صورت می باشد؟
  • هزینه های تحصیل مهندسی در کشور چین را می دانید؟
  • از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته مهندسی در چین اطلاعی دارید؟
  • تحصیل مهندسی در کشور چین در چه دانشگاه هایی امکان پذیر است؟
  • رتبه بندی دانشگاه های مهندسی کشور چین به چه ترتیب می باشد؟

دلایل تحصیل مهندسی در چین

معمای بزرگ در مورد ظهور صنعت پیشرو، همیشه به نام چین بوده است. چگونه این کشور توانسته تقریبا یک میلیارد انسان را از طریق تولید، صنعت و توسعه سریع شهری از فقر خارج کند. ظهور این پیشرفت مدیون کیفیت بالای آموزش و پرورش است که به مهندسان بومی ارائه می شود. همینطور آنها بازویی را نیز برای کمک و سرمایه گذاری بین المللی در غرب و سایر مناطق آسیا در خارج از مرزهای خود گسترش داده اند. اکنون با سرمایه گذاری قابل توجه در آموزش و پرورش و ایجاد نیروی کار برای قرن بیست و یکم، چین مجهز به آموزش نسل جدیدی از مهندسین است که بتوانند آنها را به سمت آینده سوق دهند.

با 377000 دانشجو بین المللی در رده های مختلف تحصیلی باعث شده که سیستم آموزش چین به طور فزاینده ای تبدیل به یک مرکز بین المللی برای آموزش ابتدایی و آموزش عالی به ویژه در علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در جهان باشد. با توجه به تقاضای زیاد در کشورهای مختلف، بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در رشته مهندسی به چین می روند. از این رو برای کمک به توسعه شهری به کشور های خود بر می گردند. دانشگاه های دارای رتبه بالا که در چین برنامه های مهندسی دارند، دانشجویان بین المللی خود را به مهارت های لازم برای کار و توسعه در کشورهای آسیایی و آفریقایی مجهز می کنند.

شرایط پذیرش برای تحصیل مهندسی در چین

یکی از رشته های دانشگاهی پرطرفدار برای تحصیل در چین، رشته مهندسی است. پذیرش در یک رشته مهندسی در چین هم برای شهروندان چینی و هم برای کسانی که از خارج از کشور وارد می شوند بسیار رقابتی است. مهارت در ریاضیات و علوم توسط آزمون ورودی ملی آموزش عالی یا آزمون استعداد استاندارد ارزیابی می شود. توانایی زبان چینی یا انگلیسی را می توان با ارائه مدرک آزمون زبان مانند HSK یا TOEFL یا IELTS نشان داد.

علاوه بر این موارد، متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مهندسی چین نیازمند ارائه مدارک زیر نیز هستند:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیلی
  • رزومه یا CV
  • مدرک اثبات تمکن مالی
  • انگیزه نامه خوب
  • توصیه نامه از اساتید یا دبیران قبلی
  • رسید هزینه درخواست یا Application fee

معمولا تحصیل مهندسی در چین در 3 مقطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود. کلا دوره کارشناسی در چین 3 سال طول می کشد. دوره کارشناسی ارشد نیز یک تا 2 سال بوده است. در نهایت دوره دکتری (PhD) هم تا 3 سال به طول می انجامد. متقاضیان تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی در چین علاوه بر ارائه مدارک فوق همچنین نیازمند ارائه نمره قبولی در آزمون های GRE و GMAT هستند. جهت آگاهی از اصول و قواعد تحصیل در چین، پیشنهاد می شود مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

شرایط پذیرش برای تحصیل مهندسی در چین

دانشگاه های برتر چین برای رشته مهندسی

اصولا شهرت و اعتبار بالای نظام آموزشی چین بیشتر مدیون برنامه های مهندسی مختلفی می باشد که دانشگاه های این کشور ارائه می دهند. از مهمترین برنامه های مهندسی برای تحصیل دانشجویان در سال 2022-2021 می توان به رشته های مهندسی شیمی، مهندسی عمران و سازه، مهندسی برق و مهندسی معدن اشاره کرد. شاید معتبرترین رنکینگ از بهترین دانشگاه های مهندسی چین در سال 2022 توسط رنکینگ های دانشگاهی جهان QS و با توجه به شاخص هایی مثل شهرت آکادمیک، شهرت کارفرما، استنادهای پژوهشی به هر مقاله و اندیکس H انجام شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله شرایط اعزام دانشجو به چین را مطالعه بفرمائید.

در لیست زیر می توانید با دانشگاه های برتر چین در رشته فنی و مهندسی در سال جاری آشنا شوید:

رتبه در چینرتبه جهانیموسسه
19دانشگاه تسینگوآ
222دانشگاه پکن
326دانشگاه شانگهای جیائو تونگ
432دانشگاه ژجیانگ
550دانشگاه فودان
667دانشگاه علوم و فناوری چین
793دانشگاه خیان جیائو
8100دانشگاه علوم و فناوری هوآژونگ
9119موسسه فناوری هاربین

هزینه تحصیل مهندسی در کشور چین

ابتدا باید این نکته را مدنظر قرار داد که تحصیل مهندسی در چین هم به زبان چینی و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر است. بنابراین برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چین، متقاضیان در صورت تمایل می توانند مدرک زبان انگلیسی یا چینی خود را به عنوان مدرک اثبات کننده مهارت زبانی خود ارائه دهند. شهریه تحصیل مهندسی در چین بسته به مقطع تحصیلی و نیز دانشگاه مربوطه ممکن است متفاوت باشد.

در جدول زیر می توان با متوسط شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه های کشور چین آشنا شد:

دوره تحصیلیسطح شهریه سالیانه به دلار
کارشناسی3000$ الی 4000$
کارشناسی ارشد4000$ الی 5000$
دکتری4000$ الی 5000$

البته مطابق قانون مدیریت ورود و خروج به جمهوری خلق چین مصوب 27 نشست کنگره خلق چین در 30 ژوئن سال 2012، دانشجویان خارجی دارنده مجوز اقامت تحصیلی مادامی مجاز به کار نیمه وقت یا پارت تایم جابز خارج از پردیس دانشگاهی هستند که تاییدیه خود را از دانشگاه و مقامات اداره ورود و خروج چین اخذ کنند. دانشجویان مهندسی از این طریق می توانند بخشی از هزینه های تحصیلی خود را تامین کنند.

از انواع معروف این بورسیه های دولتی و غیردولتی چین 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بورسیه شورای بورسیه چین (CSC)
  • بورسیه دولتی هوبی
  • بورسیه دولتی بیجینگ
  • بورسیه دولتی گوآنخی
  • بورسیه موسسه کنفوسیوس

هزینه زندگی دانشجویان جهت تحصیل در چین

مطابق آمارهای موجود، متوسط هزینه زندگی در چین از 600$ الی 1000$ (دلار) ادامه پیدا می کند که سبک زندگی هر دانشجو و نیز محل اقامت او در این هزینه ها بسیار تاثیرگذار است. در این رابطه نباید فراموش کرد که متوسط هزینه زندگی در شهرهای بزرگی مثل شانگهای و پکن به مراتب بالاتر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک است. برای اطلاع از ریز جزئیات برخی هزینه های اساسی زندگی دانشجویان در چین 2022 به جدول زیر مراجعه نمائید.

براساس آمار بیشترین درصد هزینه ها در کشور چین با 38% متعلق به هزینه خواروبار می باشد:

آیتم هاهزینه ها به واحد دلار
هزینه یک وعده غذا در رستوران ارزان2.92$
یک لیتر شیر2.03$
یک عدد نان تازه 500 گرمی1.62$
یک کیلو برنج1.02$
یک کیلو گوشت مرغ4$
یک کیلو گوشت گاو11.18$
اجاره آپارتمان تک خواب وسط شهر51132$
اجاره آپارتمان تک خواب بیرون از شهر28595$
بلیط یک طرفه0.29$
هزینه حمل و نقل ماهیانه21.93$

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با شرایط اخذ پذیرش و چگونگی تحصیل مهندسی در چین آشنا کنیم و اطلاعاتی از قبیل هزینه های تحصیل، رشته و دانشگاه های این کشور را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر چنانچه خواستار اطلاعات بیشتری درباره ادامه تحصیل در چین هستید، شما عزیزان می توانید با تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و مشاوره با وکلای با تجربه مربوط به این دپارتمان از اطلاعات بیشتری بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :