مهاجرت تحصیلی سوئد

تحصیل مهندسی در سوئد

تحصیل مهندسی در سوئد

در میان رشته های محبوب برای تحصیل در کشورهای اروپایی می توان به تحصیل مهندسی در سوئد برای متقاضیان بین المللی اشاره نمود. سوئد یکی از کشورهای پیشرفته در عرصه تکنولوژی و فناوری بوده و رشته های مهندسی در این کشور با رویکردی خلاقانه و نوآورانه همراه هستند. شرکت های بزرگی در سوئد در حال حاضر در زمینه مهندسی مشغول به فعالیت هستند و دانشجویان با تحصیل مهندسی و اخذ مدرک مهندسی می توانند در این زمینه مشغول به کار شوند و از حقوق مناسب بهره مند گردند.

مهندسان برای کار در سوئد نیاز به مجوز خاصی نخواهند داشت و فقط با تحصیل مهندسی و اخذ مدرک دانشگاهی می توانند به راحتی در زمینه مهندسی در سوئد کار کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله، تحصیل مهندسی در سوئد را بررسی کرده اند.

درباره تحصیل مهندسی در سوئد

رشته مهندسی در سوئد طیف گسترده ای از شاخه ها را در بر می گیرد و شامل رشته های مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی کامپیوتر و فناوری، مهندسی مکانیک، فیزیک، هوافضا، شیمی و بسیاری دیگر از شاخه ها می شود. به عنوان فارغ التحصیل یک برنامه مهندسی در سوئد، شما مجاز به کار در تعداد متنوعی از زمینه های مختلف خواهید بود. تحصیل مهندسی در سوئد در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است.

همچنین تحصیل مهندسی در سوئد به 2 زبان سوئدی و انگلیسی می باشد. به صورت کلی برای تحصیل مهندسی به زبان سوئدی نیازمند داشتن سطح B زبان سوئدی و برای تحصیل به زبان انگلیسی نیاز به آیلتس 6.5 خواهید داشت. با تحصیل مهندسی می توانید به عنوان یک مهندس در سوئد از بازه 57000SEK الی 138000SEK(کرون سوئد) حقوق دریافت کنید.

شرایط تحصیل مهندسی در سوئد

برای تحصیل در سوئد در رشته های مهندسی بایستی در ابتدا مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنید و ترجمه رسمی آن را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. تحصیل مهندسی مانند دیگر رشته ها نیازمند برآوردسازی شرایطی می باشد. لذا برای تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی بایستی مدرک دیپلم همراه با نمرات عالی در دروس ریاضی، فیزیک و شیمی را کسب کرده باشید. تحصیل مهندسی در مقطع کارشناسی حدود 4 سال به طول می انجامد.

از اینرو برای تحصیل کارشناسی ارشد در رشته مهندسی نیز نیازمند ارائه مدرک معتبر کارشناسی مهندسی خواهید بود. تحصیل مهندسی در کارشناسی ارشد 2 سال زمان می برد و نیازمند ارائه پایان نامه می باشد. تحصیل مهندسی در مقطع دکترا آخرین مقطع تحصیل مهندسی در سوئد است و این تحصیل کاملا بر پایه تحقیق و پژوهش است. برای تحصیل مهندسی در دکترا نیازمند تاییدیه استاد می باشید.

تحصیل مهندسی در دانشگاه های سوئد

رشته مهندسی یکی از رشته های عمومی و محبوب برای تحصیل است و طیف گسترده ای را شامل می شود. بسیاری از دانشگاه های برتر و معتبر سوئد رشته های مهندسی را ارائه می کنند و دانشجویان می توانند در این دانشگاه ها به تحصیل مهندسی بپردازند. شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و لوند از جمله شهرهای پیشرو برای تحصیل مهندسی در سوئد می باشند.

در اینجا 5 دانشگاه برتر برای تحصیل مهندسی در سوئد معرفی شده اند:

  • دانشگاه سلطنتی KTH

این دانشگاه یک دانشگاه دولتی واقع در شهر استکهلم است. از اینرو یکی از برترین دانشگاه های سوئد به شمار می رود. بدین ترتیب تحصیل مهندسی در بسیاری از شاخه ها مانند مهندسی ارتباطات، مهندسی سازه، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی تولید، مهندسی مکانیک و بسیاری دیگر را شامل می شود.

  • دانشگاه فنی چالمرز

دانشگاه فنی چالمرز یکی دیگر از دانشگاه های معتبر سوئد برای تحصیل مهندسی است. این دانشگاه در شهر گوتنبرگ واقع شده است. تحصیل رشته های مهندسی در تمامی مقاطع از جمله رشته های مهندسی آی تی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی عمران و معماری و مهندسی بیولوژی را امکان می سازد.

  • دانشگاه لوند

این دانشگاه دارای 8 بخش اصلی آکادمیک مهندسی، علوم، حقوق، علوم اجتماعی، پزشکی، علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت و هنرهای زیبا و یک مدرسه هوانوردی است. تحصیل رشته مهندسی در آن بسیار محبوب است. برخی از برنامه های ارائه شده در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی ارائه می شود.

  • دانشگاه Linkoping سوئد

این دانشگاه نیز یکی دیگر از دانشگاه های معتبر برای تحصیل رشته مهندسی در سوئد است. این دانشگاه حدود 120 برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در زمینه های مختلفی از جمله رشته مهندسی و علوم کامپیوتر ارائه می دهد.

  • دانشگاه اوپسالا سوئد

دانشگاه اوپسالا سوئد به عنوان قدیمی ترین دانشگاه سوئد یکی دیگر از دانشگاه های معتبر سوئد برای تحصیل مهندسی است. این دانشگاه در رشته های علوم انسانی و علوم اجتماعی، پزشکی و داروسازی و رشته های علوم و فناوری ارائه می دهد.

تحصیل مهندسی در دانشگاه های سوئد

مهندسی کامپیوتر در دانشگاه استکهلم سوئد

تحصیل مهندسی کامپیوتر در دانشگاه استکهلم سوئد دانشجویان مهندسی را قادر می سازد تا برای پیشرفت چشم انداز شغلی خود به دانش بیشتری در زمینه ارتباطات و فناوری دست پیدا کنند. این برنامه متنوع همچنین به دانشجویان این امکان را می دهد تا طیف وسیعی از تخصص ها را انتخاب کنند. برخی از این تخصص ها شامل طراحی تعامل رایانه ای انسانی، مدل تحویل جهانی، امنیت اطلاعات، هوش تجار، طراحی سیستم های اطلاعات و دانش و معماری است.

این برنامه برای دانشجویانی که امیدوارند به عنوان توسعه دهنده نرم افزار، برنامه نویسان، طراحان سیستم و مدیران پروژه های فناوری اطلاعات کار کنند، گزینه ای بسیار مناسب است. برای تحصیل در این رشته نیازمند سوئدی سطح B یا آیلتس 6.5 می باشید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در سوئد می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

رشته الکترونیک در دانشگاه لینکوپینگ سوئد

دانشجویان با تحصیل رشته الکترونیک در دانشگاه لینکوپینگ جایگاه بسیار خوبی را در زمینه تحقیق و توسعه کسب می کنند. تحصیل این رشته به طور جامع مباحثی مانند مدارهای مجتمع دیجیتال، آنالوگ و رادیو رابط و طراحی سیستم بر روی تراشه، پردازش سیگنال، پردازنده های خاص برنامه، طراحی سیستم های تعبیه شده، سیستم های ارتباطی مدرن و طراحی رادیوی فرستنده را پوشش می دهد.

یکی از جالب ترین ویژگی های این رشته این است که چندین دوره بزرگ طراحی و پروژه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که به آنها امکان می دهد تا با پیشرفته ترین مدارهای طراحی مدار و محیط طراحی سیستم برای بهبود مهارت های طراحی خود کار کنند. شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد در این رشته، داشتن مدرک لیسانس با حداقل اعتبار 20 ECTS در ریاضیات، ریاضیات کاربردی یا برنامه های کاربردی ریاضیات مرتبط با برنامه مهندسی الکترونیک مانند احتمال، جبر خطی و حسابان می باشد.

رشته مهندسی مواد در دانشگاه چالمرز سوئد

با توجه به ضرورت این شاخه از مهندسی در صنایع مختلف، تحصیل در این رشته دامنه زیادی را شامل می شود. تحصیل در رشته مهندسی مواد دانش کاملی در مورد مواد و کاربردهای فراوان آنها در اختیار دانشجویان قرار می دهد. همانطور که استفاده بهینه از مواد ضروری است، برنامه ها بر تحقیقات و همچنین مهارت های عملی تاکید می کنند. در صورت انتخاب این رشته باید در مراحل طراحی، ساخت، استفاده و بازیافت محصولات، راه حل هایی را برای مشکلات مرتبط با مواد پیدا کنید.

شرایط لازم برای قبولی در این رشته در دانشگاه چالمرز، بایستی در رشته های مهندسی صنایع، علوم مواد، مهندسی مکانیک مهندسی شیمی یک مدرک مهندسی مشابه دریافت کنید. همچنین شما به نیاز به گذراندن ریاضیات حداقل 30 اعتبار نیاز خواهید داشت که شامل مطالعه جبر خطی، فلزات و پلیمرها، آمار عددی، آنالیز چند متغیره، ترمودینامیک، مکانیک جامد و مقاومت مواد است. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به سوئد پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

تحصیل مهندسی منابع آب در دانشگاه لوند سوئد

نیاز زیاد به آب تمیز باعث افزایش تقاضا برای تحصیل در این رشته شده است که می توانند فناوری هایی را توسعه دهند تا اطمینان حاصل شود که با مدیریت منابع، آب یکپارچه از آبهای زیر زمینی و سطحی بهینه و پایدار استفاده می شود. در این رشته ارائه شده در دانشگاه لوند، با طیف وسیعی از موضوعات مرتبط برای استفاده ایمن از آب نظیر تصفیه فاضلاب، هیدرولیک ساحلی، مدیریت آب طوفان و فرآیندهای هیدرولوژیکی آشنا می شوید. دانشجویان فارغ التحصیل این برنامه می توانند در شرکت های چند ملیتی، سازمان های مردم نهاد و سازمان های دولتی و منطقه ای و همچنین دولتی شغل پیدا کنند.

توجه داشته باشید که هر چقدر میزان تحصیل شما در رشته مهندسی در سوئد بیشتر باشد از نظر حقوق و جایگاه شغلی در مرتبه بالاتری قرار خواهید گرفت. جهت اخذ مشاوره درباره مهاجرت به سوئد می توانید به صورت آنلاین و یا حضوری با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :