مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل دندانپزشکی در یونان

تحصیل دندانپزشکی در یونان

یونان مهد تمدن غرب لقب دارد و این موضوع می تواند یکی از مهم ترین دلایل قبول شرایط تحصیل دندانپزشکی در یونان توسط دانشجویان باشد. این کشور تاثیرگذارترین تمدن باستانی را دارد. سادگی و زیبایی در کنار ساحل مدیترانه، متشکل از ویرانه های مرمر، آب های یاقوت کبود و خانه های سفید را جلوه می دهد. به ویژه در یک دهه اخیر، دانشگاه های یونان شبکه های بین المللی خود را توسعه داده و به یک مکان با فرهنگ های متفاوت تبدیل شده اند. این کشور به دانشجویان مهاجر فرصت انتخاب از بین رشته های علمی مختلف، از علوم تجربی و پزشکی تا مهندسی و فن آوری های مدرن را می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

دوره های تحصیل دندانپزشکی در یونان

بیش از 90% از کل دندانپزشکان یونان و در یکی از 2 دانشکده دندانپزشکی یونان مستقر در آتن و تسالونیکی آموزش دیده اند و دوره آموزش مقدماتی 5 سال طول می کشد. در سال های اخیر تعداد کمی از دندانپزشکان در کشورهای اروپای شرقی مانند رومانی فارغ التحصیل شده اند و برای واجد شرایط بودن مجوز دندانپزشکی خود در یونان مجبور به شرکت در امتحانات کلیه موضوعاتی هستند که در سال آخر دانشکده دندان پزشکی یونان تدریس می شود. پروانه دندانپزشکی پس از تأیید درجه دندانپزشکی توسط انجمن دندانپزشکی محلی، مانند انجمن دندانپزشکی آتن، توسط اداره خدمات بهداشتی دولت شهرداری صادر می شود.

دوره تحصیلی دندانپزشکی در یونان وظیفه نظارتی خاصی بر روی شغل دندانپزشکی در یونان دارند، اما وزارت بهداشت، مستقر در آتن، دندانپزشکی را در سطح ملی نظارت می کند و این کار توسط شهرداری ها انجام می شود. در سطح محلی به همین ترتیب، مجوز افتتاح یک مطب، روندی جداگانه از پروانه دندانپزشکی دارد که توسط شهرداری صادر می شود. سازمان های دندانپزشکی در یونان شامل انجمن یونان پریودنتولوژی، انجمن دندانپزشکی یونان است که بر انجمن های دندانپزشکی محلی نظارت می کند.

رشته تحصیلی و دانشگاه دندانپزشکی در یونان

دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه ملی و دانشگاه کاپودیستریان آتن (NKUA) به عنوان یکی از بهترین دانشکده های دندانپزشکی در بین 50 داشگاه برتر، در سراسر جهان توسط QS، یکی از معتبرترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه جهانی، به رسمیت شناخته شده است که یک موفقیت بزرگ برای یونان است. این دانشگاه از این شناخت که منعکس کننده تلاش های مشترک و تعهد دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همه پرسنل است، بسیار مفتخر است. علیرغم چالش ها و محدودیت های متعدد، از جمله منابع مالی بسیار محدود و تعداد روزافزون دانشکده، دانشکده دندانپزشکی (NKUA) مقاومت و تعهد بی دریغ خود را نسبت به ارزش اصلی خود در پیگیری تعالی علمی نشان داده است.

با تشدید و تمرکز بر تلاش های خود، یونان می تواند سطح بالایی از تحصیلات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه و حفظ کند، در حالی که تلاش های علمی خود را در زمینه های تحقیقاتی و علمی ادامه و به طور مکرر گسترش دهد. در نهایت تعداد قابل توجهی از نشریات علمی با کیفیت بالا به چاپ رسیده است. به رسمیت شناختن این تلاش ها توسط همتایان بین المللی، همچنین مورد ارزیابی قرار گرفتن عینی با امتیازاتی كه در پارامترهای مربوط به اعتبار دانشگاهی، شهرت كارفرما، استنادها و شاخص اندازه گیری می شود که به این سیستم قدرت و انگیزه بیشتری را برای ادامه كار در یونان در این مسیر سخت می دهد.

رشته تحصیلی و دانشگاه دندانپزشکی در یونان

تحصیل در دانشگاه دندانپزشکی یونان

دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن در تاریخ 3 می 1837 تاسیس شد و از آنجا که این دانشگاه اولین دانشگاه در کشور تازه تاسیس یونان (یونان مدرن) و همچنین در بالکان و منطقه مدیترانه شرقی بود، نقش مهم اجتماعی و تاریخی آن برای تولید دانش و فرهنگ در کشور بسیار تعیین کننده بوده است. امروزه دانشگاه آتن بزرگترین موسسه آموزش عالی دولتی در یونان و در میان بزرگترین دانشگاه های اروپا است، همچنین یک نهاد حقوقی عمومی با 32 دانشکده، 111 دوره تحصیلات تکمیلی از همه رشته ها، 158 آزمایشگاه، 69 کلینیک (شامل 4 بیمارستان دانشگاهی)، 6 کتابخانه مرکزی، یک مرکز آموزش زبان یونانی مدرن، یک مرکز زبان های خارجی و سایر می باشد.

طی 20 سال گذشته، در چارچوب برنامه LLP/ERASMUS، دانشگاه آتن حدود 8000 دانشجو به دانشگاه های دیگر اعزام کرده و بیش از 3800 دانشجوی ورودی را پذیرفته است. برای سال تحصیلی جاری، دانشگاه 576 توافق نامه دو جانبه اراسموس را با 310 موسسه از 30 کشور اروپایی منعقد کرده و انتظار می رود حدود 480 دانشجوی ورودی به علاوه 300 دانشجوی ورودی دیگر، مبادله شود. همچنین برای ارائه دوره کارشناسی ارشد مشترک بین المللی و دکتری و همچنین تهیه پایان نامه های دکترا تحت نظارت مشترک (cotutelles) با بسیاری از دانشگاه های اروپا همکاری دارد. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل رایگان در یونان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

چگونگی تدریس دندانپزشکی در یونان

بیش از 20 دانشگاه در یونان وجود دارد که در سراسر کشور و در بخش عمومی گسترش یافته اند. در حالی که تدریس به طور عمده به یونانی است، برنامه های تحصیلی تخصصی در هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های دیگر(معمولاً انگلیسی) نیز موجود است. این دانشگاه ها 15 موسسه آموزشی فناوری (TEI) که برنامه های آموزش عالی با تمرکز بر مهارت های عملی و حرفه ای را در موضوعاتی مانند فناوری کاربردی، پزشکی و مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، مدیریت و هنر و طراحی ارائه می دهند را دارا است. به طور کلی سیستم آموزش عالی یونان بسیار مورد احترام است و یکی از مهم ترین رتبه بندی سیستم آموزش عالی (QS)، رتبه 41 جهان را دارد.

در حقیقت، کسانی که در یونان دانشجو می شوند با متودهای تحصیلی اتحادیه اروپا ارتباط دارند و این فرصت را دارند که دوره های کارآموزی یا دوره های آموزشی را نیز در خارج از کشور بگذرانند. یونان کشوری است که برای دانشجویان در کنار تحقیق و تفکر، اوقات فراغت مناسبی فراهم می سازد. دانشجویان بین المللی دریافتند که یک محیط بسیار متفاوت، یک سنت با تمدن بالا، یک جامعه مدرن و یک اقتصاد قدرتمند تنها برخی از جنبه هایی است که یونان را به مکانی دلخواه برای مهاجرت دانشجویی تبدیل می کند. متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به یونان با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :