مهاجرت تحصیلی فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

دانستن شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه که دارای سابقه‌ی درخشانی در این زمینه است، برای علاقه مندان تحصیل در این رشته بسیار مفید است. دندانپزشکی از زیر شاخه های رشته پزشکی است که بیماری های دهان و دندان را از طریق تشخیص راه های درمان، مداوا می کند. برای کار در فرانسه به عنوان یک دندانپزشک تسلط بر فنون درمان و پیشگیری های تخصصی دندانپزشکی نیاز است.

آموزش و تعلیم دندانپزشکی در فرانسه تحت صلاحیت موسسه دولتی به نام Ordre National des Chirurgiens-Dentistes می باشد. این موسسه دارای یک وب سایت با اطلاعات قابل توجه به زبان فرانسه است و با همکاری یک اتحادیه فنی حرفه ای و صنف صنایع ملی دندانپزشکی (CNSD) کار می کند و حدود 50% دندانپزشکان در فرانسه عضو این اتحادیه هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

تحصیل دندانپزشکی در فرانسه 6 سال طول می کشد. از طرف دیگر، 9 سال طول می کشد تا کسانی که می خواهند تخصص بیشتری پیدا کنند (به عنوان مثال در ارتودنسی) دوره تحصیلی خود را بگذرانند. دوره تحصیل جراحی دهان و دندان یا دندانپزشکی در فرانسه با مطالعات بهداشتی در سال اول آغاز می شود. به طور متوسط فقط 30% دانشجویان در این رشته فارق التحصیل می شوند. برای سال تحصیلی 2022 ظرفیت اعلام شده در رشته دندانپزشکی 1320 صندلی بوده است.

آموزش 4 هفته ای پرستاری به دانش آموزان این امکان را می دهد تا با تکنیک های مراقبت آشنا شوند. در پایان سال سوم، دانشجویان دیپلم آموزش عمومی در علوم دندانپزشکی DFGSO را دریافت می کنند. در سال چهارم، دانشجویان وارد مرحله کارآموزی می شوند. در طی این مرحله بالینی، آنها ضمن درمان اولین بیماران واقعی، دانش علمی خود را به مهارت های حرفه ای ارتقا می دهند. در طول سال های چهارم و پنجم، دانشجویان چندین دوره کارآموزی خاص را در مطب های دندانپزشکی یا مراکز بیمارستانی دیگر انجام می دهند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

چرخه سوم تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی در فرانسه

بعد از سال پنجم پذیرش، توسط آزمونی که در پایان ترم دوم سال پنجم یا در پایان ترم اول سال ششم برگزار می شود، انجام می شود. دانشجویان رتبه بندی می شوند و بیمارستان و تخصص خود را بر اساس رتبه بندی انتخاب می کنند. دانشجو 2 انتخاب دارد:

  • انتخاب اول دوره مقدماتی کوتاه مدت به مدت یک سال است که حدود 90% دانشجویان برای دریافت دیپلم جراحی دندانپزشکی کشور فرانسه (DE) به این دوره می پیوندند.
  • انتخاب دوم ادامه تحصیل در یک دوره طولانی مدت که از طریق رقابت در سطح کشور قابل دستیابی است.

بدیهی است که پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه یکی از بهترین رشته هایی است که بسیاری از دانشجویان بین المللی از جمله متقاضیان ایرانی مایل به ادامه تحصیل در آنها می باشند. لازم به ذکر است که فقط حدود کمتر از 20% دانشجویان محصل این رشته ها از سال اول به سال دوم می روند. به همین دلیل برای تکمیل دوره های مربوط به این رشته ها، علی الخصوص دفاع از پایان نامه در سال آخر تحصیلات و کارآموزی ها، پشتکار و سخت کوشی بسیار زیادی لازم است. جهت مهاجرت به فرانسه ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

هزینه و دیگر شرایط تحصیل دندانپزشکی در فرانسه

همانطور که می توان تصور کرد هزینه تحصیل در فرانسه در رشته پزشکی و دندانپزشکی فرانسه با دانشگاه های دیگر بسیار متفاوت است. هزینه دانشگاه های دولتی از 10000$ (دلار) در سال شروع می شوند و هزینه دانشگاه های خصوصی نیز به 25000$ (دلار) در سال می رسد. به علاوه، پرداخت هزینه های زندگی نیز اجتناب ناپذیر است. جمع این هزینه ها ممکن است تحصیل را برای بسیاری از متقاضیان غیر ممکن بنماید. اگرچه با انتخاب دانشگاه های ارزان و همچنین انتخاب مشاغل نیمه وقت و درآمد آن که به ویژه برای دانشجویان بین المللی معمول است، می توان فشار هزینه را کم کرد یا حتی تحصیلات را به صورت رایگان به اتمام رساند.

دانشجویان بین المللی باید ترجمه سوابق تحصیلی، نتایج آزمون GRE و آزمون مهارت زبان را چه به انگلیسی و یا فرانسه ارائه دهند. همچنین ممکن است از آنها خواسته شود تا مدارک اثبات تمکن یا توانایی پشتیبانی مالی خود را برای گذراندن سال اول نیز ارائه دهند. هر دندانپزشک لازم است حداقل 800 ساعت آموزش مداوم را در یک دوره 5 ساله و حداقل 150 ساعت در سال بگذراند.

لیست دانشگاه های ارزان قیمت فرانسه به صورت زیر است:

  • دانشگاه پاریس
  • دانشگاه اورلینز
  • دانشگاه مونت پلیه
  • دانشگاه استراسبورگ
  • دانشگاه بورگاندی

در این مقاله اطلاعاتی راجع به تحصیل در رشته دندانپزشکی در فرانسه، هزینه و دیگر شرایط آن ارائه شد. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند برای بررسی شرایط خود برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :