مهاجرت تحصیلی دانمارک

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک، شامل دوره های بالینی و نظری است، که مهارت های لازم را برای انجام دندانپزشکی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. دندانپزشکان در دانمارک عمدتا با پیشگیری، ارتقای سلامت و درمان کودکان و بزرگسالان در کلینیک های خصوصی کار می کنند. دوره های تئوری نیز شامل سخنرانی، جلسات گروهی و دروس بالینی شامل درمان بیماران می باشد. برخلاف سایر کشورهای اروپایی، دانمارک مزایای زیادی برای دانشجویان دندانپزشکی ارائه می دهد که در نهایت زندگی بهتری را فراهم می کند. جمعیت دانمارک از استاندارد زندگی بالایی برخوردار است.

همچنین این کشور در مقایسه های متعدد عملکرد ملی از جمله آموزش، مراقبت های بهداشتی، حمایت از آزادی های مدنی رتبه بالایی دارد. از سوی دیگر دانمارک دارای بالاترین تحرک اجتماعی در جهان، سطح بالای برابری درآمد و یکی از بالاترین درآمدهای سرانه در جهان را دارد. جالب است بدانید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان بهترین موسسه مهاجرتی در ایران انتخاب شده است. به همین جهت این موسسه کمک های بسیاری را می تواند به شما عزیزان در خصوص تحصیل دندانپزشکی در دانمارک ارائه دهد.

محبوب ترین برنامه ها جهت تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

دانشگاه های دانمارک برنامه های متنوعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. برای آشنایی بیشتر با محبوبترین برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در دانمارک به جدول زیر مراجعه فرمایید:

محبوب ترین برنامه های دندانپزشکی در دانمارکخصوصیات برنامه
ارتودنسیاین دوره تحصیلی مهارت های آکادمیک و بالینی مورد نیاز برای انجام ارتودنسی را به دانشجویان بین المللی آموزش می دهد. مدت زمان دوره نیز 2 سال می شود.
جراحی فک و صورتهدف این دوره این است که دانشجویان را با درکی از مبانی علمی جراحی فک و صورت با تاکید ویژه بر نظریه های جاری، مرتبط با تشخیص و برنامه ریزی درمان ارائه دهد.
دندانپزشکیدر این دوره شما مهارت های مناسب برای برقراری ارتباط با بیماران و کمک به آن ها را به دست خواهید آورد.
ریشه دندانشما با مطالعه این برنامه، فرصت حضور در کلینیک های جدید تشخیص بیمار را ارزشمند خواهید دانست. همچنین این فرصت را برای شما فراهم می کند تا برنامه های درمانی پیچیده ای را تدوین کنید.

علاوه بر این در نمودار زیر می توانید هزینه های تحصیل در برنامه های مختلف دندانپزشکی را مشاهده فرمایید:

هزینه های تحصیل در برنامه های مختلف دندانپزشکی در دانمارک

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در دانمارک

دولت دانمارک دانشگاه های دندانپزشکی بسیاری را برای رفاه دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ارائه کرده است. در جدول زیر لیستی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی دانمارک که بر اساس عملکرد تحقیقاتی آنها در دندانپزشکی رتبه بندی شده اند، ارائه شده است:

انواع دانشگاه های دندانپزشکیرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه آراهوس145یکی از بزرگترین دانشگاه های دانمارک می باشد که برنامه دندانپزشکی را به زبان های انگلیسی و دانمارکی ارائه می دهد.
دانشگاه کپنهاگ75این دانشگاه به محققان و دانشجویان این فرصت را می دهد تا استعداد های خود را توسعه دهند. دانشگاه کپنهاگ بالاترین رتبه دانشگاه دانمارک را دارد.
دانشگاه آلبورگ201تمام برنامه های تحصیلی در این دانشگاه مبتنی بر پروژه هستند و تمرکز بین رشته ای دارند.
دانشگاه جنوب دانمارک253این دانشگاه با بیش از 70 برنامه تحصیلی تمام وقت که به زبان انگلیسی تدریس می شود فارغ التحصیلان پزشکی بسیاری را از سراسر جهان پرورش می دهد.

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در دانمارک

فرصت های شغلی حین تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

دانمارک علاوه بر ارائه آموزش عالی با کیفیت برای دانشجویان دندانپزشکی، فرصت های شغلی استثنایی را نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. همچنین دانشجویان دندانپزشکی می توانند در حین تحصیل در دانمارک مشغول به کار شوند. اما پس از دریافت مدرک، کالج ها یا دانشگاه ها به دانشجویان کمک می کنند تا در شرکت های معتبر برای دوره های کارآموزی دندانپزشکی قرار بگیرند.

علاوه بر این دانشجویان می توانند با توجه به مهارت ها و دانش خود به طور دائم این موقعیت را کسب کنند. در حین تحصیل دندانپزشکی در دانمارک، دانشجویان بین المللی اجازه دارند 20 ساعت در هفته با حداقل دستمزد 55DKK (کرون دانمارک) در ساعت کار کنند. از سوی دیگر پس از اتمام تحصیلات، دانشجویان بین المللی ویزای جستجوی کار به مدت 6 ماه دریافت خواهند کرد که با این مجوز دانشجویان می توانند شغلی مناسبی برا شروع کار دندانپزشکی خود پیدا کنند.

حقایق دندانپزشکی در دانمارک

برای درک حقایق دندانپزشکی در دانمارک، باید به این نکته توجه فرمایید که در این کشور دندانپزشکان در یک تیم با دستیاران دندانپزشکی، بهداشتی و پذیرش کار می کنند. ساعت کاری دندانپزشکان 38 ساعت در هفته یعنی در ساعات اداری می باشد. علاوه بر این بهداشت دهان و دندان برای دانمارکی ها بسیار مهم می باشد و معمولا به عنوان مراقبت های پیشگیرانه دندان شناخته می شود.

بنابراین دندانپزشکان عمومی و جراحی های دندان بیشترین بازدید را در دانمارک دارند. از سوی دیگر اکثر متخصصین ارتودنسی در مطب خصوصی کار می کنند و خود اشتغال هستند. یا توسط صاحب مطب استخدام می شوند و تا حدودی از طریق دریافت هزینه های درمان امرار معاش می کنند. همچنین دولت هزینه تمام درمان های دندانپزشکی کودکان تا سن 18 سالگی را پرداخت می کند. جهت اطلاع از شرایط هزینه زندگی در دانمارک، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

هزینه های تحصیل دندانپزشکی در دانمارک به خصوص در مبحث شهریه، برای دانشجویان اتحادیه اروپا بسیار جذاب است. بنابراین برای اینکه بتوانید هزینه های تحصیل در این کشور را پوشش دهید باید هزینه های ماهانه خود را به دقت تنظیم کنید. به عنوان یک تخمین تقریبی، دانشجویان بین المللی برای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک بین 1500DKK تا 2500DKK (کرون دانمارک) در ماه نیاز دارند. همچنین این هزینه ها می تواند بر اساس عادت های شما افزایش یا کاهش پیدا کند. محل اقامت دانشجویان در دانمارک حدود یک سوم هزینه های شما در دانمارک را تشکیل می دهد.

به طور مثال در بیشتر شهرها باید بین 800DKK تا 1000DKK (کرون دانمارک) و در کپنهاگ، پایتخت دانمارک باید 1000DKK تا 1500DKK (کرون دانمارک) ماهانه برای هزینه اسکان بپردازید. از سوی دیگر ممکن است پیدا کردن محل اقامت درست قبل از شروع ترم برای شما بسیار مشکل باشد. به همین دلیل است که باید ماه ها قبل از ورود به دانمارک شروع به جستجوی اقامتگاه در این کشور کنید. تحصیل دندانپزشکی در خارج از کشور می تواند ماجراجویی فرهنگی و تاریخی یک عمر باشد. به ویژه در دانمارک که صدها مکان و جاذبه را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. به همین دلیل برای یک انتخاب درست و هدفمند با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :