مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

بلژیک درست در قلب اروپا قرار دارد و می تواند تجربه فوق العاده ای را در خصوص تحصیل دندانپزشکی در بلژیک به شما ارائه دهد. دندانپزشکی در بلژیک که مجموعه ای از علوم پزشکی محسوب می شود. بر مطالعه، تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها و شرایط مربوط به دهان و ساختارهای مرتبط با آن تمرکز دارد. این کشور که به دلیل کیفیت بالای زندگی، مراقبت های بهداشتی و آموزش شناخته شده است. به عنوان یکی از امن ترین و آرامترین شهرهای جهان شناخته می شود.

بسیاری از موسسات آموزش عالی در سراسر بلژیک وجود دارند که آموزش با کیفیت بالا را در تمام سطوح ارائه می دهند. همچنین به دلیل وسعت کوچک این کشور، تفاوت منطقه ای کمی در آب و هوا وجود دارد. همه مناطق از تابستان های خنک و زمستان های معتدل بهره می برند. این مقاله با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آشنایی بیشتر شما در خصوص تحصیل دندانپزشکی در بلژیک به شما ارائه شده است.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

پس از اینکه تصمیم گرفتید برای چه برنامه هایی و برای چه منطقه تحصیلی درخواست دهید، باید مدارک لازم برای درخواست خود را جمعاوری کنید.

فرآیند درخواست برای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک شامل موارد زیر می باشد:

  • مدرک شناسایی با شناسه شخصی یا پاسپورت
  • اگر برای مدرک لیسانس اقدام می کنید گواهی متوسطه بالاتر
  • یک کپی از مدرک لیسانس خود در صورت درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد
  • یک کپی از مدرک کارشناسی ارشد خود را در صورت درخواست برای مدرک دکترا
  • فرم درخواست پر شده که از وب سایت رسمی هر دانشگاهی در بلژیک پر شده است.
  • اگر قصد تحصیل در یک برنامه آموزشی انگلیسی را دارید، نتایج آزمون تافل یا آیلتس
  • اگر قصد دارید به ترتیب در برنامه های آموزش زبان فرانسه یا هلندی تحصیل کنید، نتایج آزمون صلاحیت زبان را نشان دهید.
  • اثبات هزینه درخواست، در صورت وجود
  • انگیزه نامه که توضیح می دهد که چرا می خواهید در بلژیک تحصیل کنید
  • توصیه نامه ها در صورت وجود

کلیات تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک و دریافت مدرک دندانپزشکی از این کشور اولین قدم برای دندانپزشک شدن است. رشته دندانپزشکی به طور کلی همه آنچه را که باید در مورد سلامت دهان و دندان و همچنین روش های جراحی و نحوه تعامل با دیگران را بدانید به شما آموزش می دهد. اگر تصمیم دارید تحصیلات دندانپزشکی خود را در بلژیک دنبال کنید انتخاب بسیار گسترده ای از دانشگاه های دندانپزشکی معتبر خواهید داشت. کلیات تحصیل در کشور بلژیک در مقاله مشخص شده مورد بررسی قرار گرفته است.

کلیات تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی دندانپزشکی در بلژیک بیماری های دهان را از طریق تشخیص و تحقیق، که شامل بررسی احتمالات درمان می شود، مطالعه می کند. وظایف اساسی در مقطع کارشناسی پزشکی در بلژیک به حل مشکلات مرتبط با بیماری های دهان و دندان بیماران است. تعهدات دندانپزشکی در این رشته شامل تحقیق، درمان و مشاوره می باشد. همچنین در این مقطع تحصیلی باید پروتزهای دندانی را درک کنند.

علاوه بر این در جدول زیر قصد داریم بزرگترین شهرهای ارائه دهنده برنامه های کارشناسی در دندانپزشکی بلژیک را به شما ارائه دهیم:

شهرتعداد دانشگاههزینه تحصیل به یورو
گنت2250000€
ارباب1190000€
بروکسل3320000€
شارلوا1210000€
بروژ2140000€

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در مقطع کارشناسی ارشد

دندانپزشکی مدرن یک علم با تکنولوژی بالا است، که روش های درمان و پیشگیری از بیماری های حفره دهان را بهبود می بخشد. کارشناسی ارشد دندانپزشکی در بلژیک تخصصی است که آسیب ها و بیماری های دندان، فک و به طور کلی ناحیه فک و صورت را درمان می کند. عملکرد دندانپزشک در این مقطع می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. تخصص ها در این دوره آموزشی شامل دندانپزشکی، مشاهده و پیشگیری از پوسیدگی دندان است. همچنین وظایف اصلی دندانپزشک در دوره کارشناسی ارشد درمان بیماران، انجام معاینات پیشگیرانه و بهداشت حفره دهان، انجام پرونده های پزشکی برای دندانپزشکان با تخصص های خاص، می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در بلژیک در مقطع دکتری

دکترای دندانپزشکی در بلژیک دوره ای است که افراد مشتاق کسب دانش در بخش های مهم این رشته تحصیلی هستند. که در بخش های مهمی از مطالعات پزشکی و پرداختن به موضوعاتی مانند دندانپزشکی عمومی، ایمپلنت و جراحی دندان مشغول هستند. مدرک دکترا تحصیلات برجسته ای را برای دکترها در تحقیقات پیشگامانه فراهم می کند، تا پیشینه ای در تدریس و درک روش های به روز امتحان به دست آورند. طول برنامه معمولی دکتری 3 سال است.

دوره دکترای دندانپزشکی در بلژیک شامل یک ترم مطالعه اضافی و 2.5 سال کار و تحقیق پایان نامه است. فارغ التحصیلان دکترا بر حفظ سوابق دندانی مشتریان، مراقبت های پزشکی به موقع، انجام تحقیقات و آموزش کارکنان نظارت دارند. دکترهای دندانپزشکی در این مقطع باید قادر به نوشتن نسخه برای داروها، استفاده از تجهیزات مناسب و همچنین رسیدگی به انواع نیازهای دندانپزشکی باشند.

دانشگاه هایی که در بلژیک به تحصیل دندانپزشکی در مقطع دکتری می پردازند را در جدول زیر برای شما به نمایش درآورده ایم:

دانشگاهشهرشهریه به یورو
Catholicلوون410000€
Liegeلیژ380000€
Arteveldگنت350000€

الزامات زبان برای تحصیل دندانپزشکی در بلژیک

بلژیک دارای 3 زبان رسمی هلندی (فلاندری)، فرانسوی و آلمانی می باشد. در حالی که دوره های پزشکی به همه این زبان ها تدریس می شود، اما اکثریت آنها به زبان فرانسوی ارائه می شوند. شما بدون شک در این کشور قادر خواهید بود برنامه هایی را به زبان انگلیسی مطالعه کنید. اگر برای دوره ای که به یکی از زبان های رسمی بلژیک تدریس می شود درخواست دهید. باید مهارت های زبانی پیشرفته داشته باشید، و بتوانید در آزمون های مهارت زبان قبول شوید.

همچنین اگر برای دوره ای که به زبان انگلیسی تدریس می شود درخواست دهید، باید آزمون زبان انگلیسی را نیز پشت سر بگذارید. این آزمون ها در بلژیک اطمینان حاصل می کنند که مهارت های زبانی شما با استاندارد های لازم برا یادگیری مطابقت دارد. در صورت عدم موفقیت در این آزمون ها، معمولا دانشگاه های بلژیک دوره هایی را برای بهبود زبان شما ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل دندانپزشکی در بلژیک با مشاوران متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :