مهاجرت تحصیلی آرژانتین

تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

بازار شغلی مناسب و سطح آموزش عالی رشته داندانپزشکی همگی جزء دلایل مهمی هستند که موجب استقبال برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین شده است. کشوری درحال توسعه در آمریکای لاتین که پس از سپری کردن بحران اقتصادی و طی تغییرات اقتصادی جدید به سمت بهبود کیفیت زندگی مردم حرکت کرده و در سال های اخیر عده زیادی خواهان زندگی پس از بازنشستگی در آرژانتین شده اند. در زمینه پزشکی به جهت بالابردن استانداردهای زندگی، نیاز به پزشکان و از جمله دندانپزشکان به شدت افزایش یافته است. چنانچه شما نیز متقاضی سفر تحصیلی به آرژانتین هستید، می توانید با در میان گذاشتن امور مهاجرتی خود به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمانی کوتاه و با تضمین به هدف فوق دست پیدا کنید.

اطلاعاتی درباره تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آرژانتین در نهایت، تحصیل نوعی پزشکی است و بنابراین حجم کار بسیار زیاد است و فشار وارد می شود و برای اینکه دندانپزشک شوید، باید بسته به دانشگاه مورد نظر خود برای کارشناس جراحی دندان (BChD) یا کارشناس علوم دندانپزشکی (BDS) درخواست دهید. در هر صورت، برای پذیرش باید نشان دهید که از نظر تحصیلی یک یادگیرنده قوی هستید. هر 2 گزینه فوق دارای مدرک تحصیلی 5 ساله هستند و همه چیزهایی را که برای دندانپزشک شدن باید بدانید را پوشش می دهند.

شرایط ورود در این رشته در آرژانتین عبارت است از ریاضی در سطح 5، علوم فیزیک در سطح 5، انگلیسی (زبان اصلی یا اولین زبان اضافی در سطح 5)، علوم زیستی در سطح 5. ممکن است دانشگاه ها بگویند که سطح 5 (که مثلا 69% به بالا است) و برای پذیرش شما کافی است، اما فضاها محدود است و تقاضای آن زیاد است. بنابراین هر درصدی که بیش از این حداقل نیازها دارید، گام دیگری برای تضمین جایگاه شما در دوره است.

نظام شغلی متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

متقاضیان علاقه مند به تحصیل در دندانپزشکی در آرژانتین می توانند در انواعی از گرایش ها که بسته به دانشگاه متفاوت است، جهت اخذ پذیرش اقدام کنند. البته بد نیست این نکته گفته شود که برخی گرایش ها در برخی دانشگاه ها دارای امتیاز و اعتبار بیشتری هستند. به عنوان مثال تکنسین در پروتزهای دندانی در دانشگاه ملی فورموسا و دانشگاه ملی لوماس دی زامورا از اعتبار بالایی برخوردار است یا جراح دندانپزشک در دانشگاه بوئنوس آیرس یا ستیار دندانپزشکی در دانشگاه ملی کویو یا جراح دندانپزشک در دانشگاه سالوادور و دانشگاه ملی کویو و دانشگاه ملی لاپلاتا و دانشگاه ملی شمال شرق و دانشگاه مندوزا و دانشگاه ملی روزاریو و دانشگاه ملی توکومان دانشگاه ملی توکومان.

در شکل زیر سایر گرایش های معتبر با استناد به دانشگاه مخصوص به خود، اشاره شده است:

مزایای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

در کشور آرژانتین، روش‌ های زیبایی مانند دندان مصنوعی، روکش‌ ها، ایمپلنت‌ های دندانی، همگی نسبتا رایج هستند و تقاضای نسبتا زیادی برای آنها وجود دارد. بنابراین، استاندارد مراقبت در هر 2 بخش بسیار خوب در نظر گرفته می شود. با این حال، در دسترسی و توزیع این خدمات سرانه مشکلاتی وجود دارد. اگرچه آرژانتین دارای تعداد زیادی دندانپزشک شاغل است، با این حال آنها به طور نامتناسب در سراسر کشور توزیع شده اند. به عنوان مثال، داده ها نشان می دهد که منطقه مرکزی آرژانتین دارای 35278 دندانپزشک شاغل است، در حالی که مناطق فقیر شمالی تنها 4042 دندانپزشک دارند. البته استاندارد مراقبت از دندان در آرژانتین حتی در شهرهای کوچکتر بسیار بالا است. با این حال، مهاجران اغلب برای یافتن دندانپزشکان انگلیسی زبان در خارج از شهرهای بزرگ تلاش می کنند.

در برخی موارد، انواع خاصی از کارهای دندانپزشکی ممکن است تا حدی یارانه یا حتی رایگان برای مراقبت های بهداشتی عمومی آرژانتین باشد. برخی هنوز پوشش را فقط به روش‌ های اورژانسی محدود می‌ کنند. اما در کل با توجه به هزینه نسبتا پایین روش های دندانپزشکی در آرژانتین، این کشور شاهد هجوم گردشگری پزشکی و دندانپزشکی بوده است. این به نوبه خود متخصصان بیشتری را جذب کرده و تقاضا برای امکانات پیشرفته تر را ایجاد کرده است. از سوی دیگر آرژانتین در گزارشی در مورد پوسیدگی دندان که توسط FDI World Dental انجام شده است، رتبه بسیار بالایی دارد. جهت اطلاع از شرایط کار در آرژانتین پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

هزینه زندگی برای تحصیل دندانپزشکی در آرژانتین

هزینه های زندگی و تحصیل در آرژانتین به مکان، سبک زندگی و محل دانشگاه بستگی دارد. به طور متوسط ​​بین 2500$ الی 4500$ (دلار) برای پوشش هزینه های زندگی برای یک سال کافی است. به عنوان یک دانشجو، به خصوص دانشجوی مبادله ای، احتمالا اجاره آپارتمان از طریق آژانس املاک و مستغلات اهمیتی ندارد، زیرا قراردادها حداقل 2 ساله هستند. اما انتخاب های دیگری هم هست. بسیاری از دانشگاه های آرژانتین برای یافتن مکانی برای اقامت کمک می کنند مسکن از قرار دادن شما در یک خانواده، زندگی در آپارتمان های دانشگاهی یا ارائه مسکن مستقل متغیر است. اگر تصمیم دارید زندگی مستقل چیزی است که می‌خواهید، می‌ توانید به تابلوهای اعلانات دانشگاه آرژانتین خود و همچنین تابلوهای اعلانات سایر دانشگاه ‌های نزدیک نگاه کنید.

بسیاری از اتاق ‌ها به صورت شفاهی تبلیغ می ‌شوند و دانشجویانی که قبلا مدتی را در دانشگاه میزبان سپری می‌ کنند، می‌ دانند چه چیزی در دسترس است. گزینه دوم اقامت در Residencia است. این اتاق‌ ها معمولا اتاق ‌های خصوصی، 2 نفره و 3 یا 4 نفره را ارائه می ‌دهند که می‌ توانند برای دوره‌ های طولانی‌ تری اجاره شوند. همچنین دانشجویان آرژانتینی و هم دانشجویان خارجی به طور مساوی از آنها استفاده می کنند. جزییات هزینه زندگی در آرژانتین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در کل دانشجو باید بین گزینه های اقامتی موجود که شامل موارد زیر است یکی را انتخاب کند:

  • اجاره آپارتمان حدود 1000ARS الی 1500ARS (پزوی آرژانتین) ماهانه
  • زندگی با یک خانواده آرژانتینی حدود 900ARS (پزوی آرژانتین) با غذا
  • اجاره اتاق در خوابگاه دانشجویی حدود 500ARS الی 700ARS (پزوی آرژانتین)

درآمد شاغلان دندانپزشکی در آرژانتین

متقاضیانی که به عنوان دندانپزشک در آرژانتین کار می کند معمولا حدود 110000ARS (پزوی آرژانتین) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. دستمزد دندانپزشکان بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 53800ARS (پزوی آرژانتین) در ماه (حداقل حقوق) تا 171000ARS (پزوی آرژانتین) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق ماهیانه 112000ARS (پزوی آرژانتین) است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان دندانپزشک کار می کنند کمتر از 112000ARS (پزوی آرژانتین) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 112000ARS (پزوی آرژانتین) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از دندانپزشکان کمتر از 74600ARS (پزوی آرژانتین) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 74600ARS (پزوی آرژانتین) درآمد دارند.

به عنوان مثال یک دندانپزشک با کمتر از 2 سال سابقه تقریبا 63700ARS (پزوی آرژانتین) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 81900ARS (پزوی آرژانتین) در ماه دریافت کند که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 الی 10 سال حقوقی معادل 113000ARS (پزوی آرژانتین) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. با توجه به اعزام های متعدد صورت گرفته از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه تحصیل دندانپزشکی و سایر گرایش های پزشکی در آرژانتین شما می توانید مسائل و چالش های خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :