مهاجرت تحصیلی مالتا

تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا

تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا

تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا ممکن است طرفدارانی داشته باشد چرا که شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار پایین خواهد بود. از دیگر مزایای انتخاب مالتا برای تحصیل می توان به رسمی بودن زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در مالتا اشاره نمود. مالتا همچنین کشوری توسعه یافته و عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است که شرایط بازار کار نسبتا خوبی هم دارد. منتهی با توجه به این که کشوری کوچک است و کم تر از 1 میلیون نفر جمعیت دارد، فرصت های شغلی و دانشگاه های آن در مقایسه با کشورهایی مثل آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و غیره بسیار کم تر است. به علاوه برای فعالیت به عنوان روانشناس در مالتا، افراد علاوه بر زبان انگلیسی باید به زبان رسمی اول این کشور، یعنی زبان مالتایی هم مسلط باشند.

هرچند رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر، مدیریت هتلداری و غیره تنها با تسلط به زبان انگلیسی هم می توانند در مالتا شغل خوبی پیدا کنند. لازم به ذکر است فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در مالتا شانس خوبی برای یافتن شغل در این کشور خواهند داشت و از سطح درآمد بالایی هم برخوردار هستند. منتهی در حالی که در کشورهایی مثل اتریش و آلمان پس از 8 سال اقامت، در کشورهایی مثل سوئیس پس از 10 سال اقامت و غیره، خارجی ها اجازه اخذ پاسپورت خواهند داشت، در مالتا این امکان مهیا نیست. البته شهروندان اکثر کشورهای دنیا می توانند پاسپورت مالتا را نیز اخذ نمایند؛ اما ایرانی ها، افغان ها و کره شمالی ها از این قاعده مستثنی هستند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا در سال 2022 چقدر است؟
  • آیا دانشجویان ایرانی حین و پس از تحصیل در مالتا اجازه کاریابی خواهند داشت یا خیر؟

هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا

هر کدام از دانشگاه های مالتا، با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) شهریه متفاوتی از دانشجویان روانشناسی اخذ می نمایند. اما به طور کلی می توان شهریه دانشگاه های دولتی مالتا را در سال 2022 برای رشته روانشناسی به شرح ذیل دانست:

  • برای غیر اروپایی ها در مقطع کارشناسی: سالانه حدود 1360€ (یورو)
  • برای شهروندان مالتا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا در مقطع کارشناسی: رایگان

شهریه دانشگاه های خصوصی مالتا بالاتر است و معمولا سالانه بیشتر از 7500€ (یورو) می باشد. لازم به ذکر است عمده هزینه دیگری که دانشجویان در مالتا باید به آن توجه داشته باشند، هزینه زندگی در مالتا است که با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی ماهانه بین 1200€ الی 1700€ (یورو) خواهد بود. از دیگر هزینه ها برای تحصیل روانشناسی در مالتا می توان به هزینه بررسی مدارک یا همان application fee اشاره نمود که در هر کدام از دانشگاه های مالتا متفاوت است. اما معمولا حدود 200€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا

مدارک لازم برای تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا

تحصیل در رشته روانشناسی در هر کدام از دانشگاه های مالتا با توجه به مقطع تحصیلی افراد به مدارک متفاوتی نیاز دارد. همچنین هزینه تحصیل در مالتا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است. اما کلیات آن به شرح ذیل می باشد:

مدارک لازم برای تحصیل در رشته روانشناسی در مالتاتوضیحات
رزومه یا CVمتقاضی بایستی موفقیت های کاری و تحصیلی خود را به زبان انگلیسی یا مالتایی بیان نماید.
ترجمه رسمی مدارکمدارک تحصیلی متقاضی که در CV به اخذ آنها اشاره شده باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شود.
ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلیریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی متقاضیان باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شود.
انگیزه نامهمتقاضی باید به زبان مالتایی یا انگلیسی دلایل انتخاب رشته روانشناسی را در دانشگاه های مالتا را توضیح دهد.
مدرک زبانمدرک زبان انگلیسی (IELTS، TOEFL ،PTE یا C1) معتبر باید ارائه شود.
پرداخت هزینه بررسی مدارکهزینه بررسی مدراک یا همان Application fee در دانشگاه های مالتا حدودا 200€ (یورو) است.

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه نوبت به درخواست اخذ ویزای تحصیلی مالتا می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند می باشد:

مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی مالتا در سال 2022توضیحات
نامه پذیرش قطعی از دانشگاه مورد نظر در مالتااین نامه باید حاوی اطلاعات دقیق دانشجو و زمان شروع و پایان دوره تحصیلی متقاضی در دانشگاه باشد.
پرداخت هزینه سفارتهزینه سفارت مالتا برای بررسی مدارک ویزای تحصیلی مبلغ 66€ (یورو) می باشد.
تمکن مالیمتقاضی بایستی رسید پرداخت شهریه دانشگاه را ارائه کند و گواهی تمکن مالی بانکی را نیز تهیه نماید.
محل اقامتمدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در مالتا باید ارائه شود. مثلا ارائه اجاره نامه آپارتمان، رزرو خوابگاه و سایر موارد.

کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در مالتا

پس از فارغ التحصیل شدن از رشته روانشناسی در مالتا، دانشجویان تا یک سال فرصت دارند در این کشور به منظور پیدا کردن شغل اقامت داشته باشند. لازم به ذکر است درآمد روانشناسان در مالتا با توجه به سطح تحصیلات و سابقه کار آن متفاوت خواهد بود. کم ترین میزان درآمد روانشناسان در مالتا ماهانه 3780€ (یورو) و بالاترین درآمد آنها ماهی 12000€ (یورو) می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکورمی باشد.

متوسط درآمد روانشناسان در مالتا هم در مقایسه با میانگین درآمد جامعه این کشور بیشتر می باشد و ماهانه 7720€ (یورو) است. در این مقاله در خصوص تحصیل در رشته روانشناسی در مالتا، مدارک لازم برای اخذ پذیرش و غیره توضیحاتی ارائه شد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در مالتا، بهترین دانشگاه های مالتا و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :