مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه، از محبوب ترین برنامه های تحصیلی موجود در این کشور است که برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است. دانشگاه کوچ (KU) در سال 1993 تأسیس شد و یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در استانبول، ترکیه است. امروزه، این دانشگاه به یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور تبدیل شده است. این دانشگاه به جذب بسیاری از دانشجویان دارای بالاترین نمرات از دبیرستان های برتر ترکیه مانند مدرسه کوچ، کالج رابرت، آکادمی آمریکایی Uskudar و دبیرستان استانبول علاقه مند است.

در ابتدا، این مرکز فعالیت خود را در ساختمان های موقت اوستینیه آغاز كرد و در سال 2000 به پردیس فعلی خود در منطقه روملیفنری در نزدیكی سارایر منتقل شد. دانشگاه کوچ به دلیل اعتبار سنجی های انجام شده و عضویت در انجمن های علمی ملی و بین المللی شناخته شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه به نگارش مقاله نویسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه بفرمائید.

بررسی تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ ترکیه دارای واحدهای دانشگاهی مانند کالج علوم اداری و اقتصادی، دانشکده علوم، دانشکده علوم اجتماعی و انسانی، دانشکده فنی، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری، دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی، دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی و انسانی و انستیتوی علوم بهداشتی می باشد. پردیس مرکزی دانشگاه کوچ ترکیه در روملیفنری در شمال استانبول واقع شده است و نزدیک تنگه بسفر و دریای سیاه است. دانشگاه کوچ ترکیه 60 ساختمان دارد که 230000 متر مربع مساحت دارد. دانشگاه کوچ ترکیه اولین بار در بدو تاسیس فعالیت خود را در ساختمان های کارخانه ای در ایستینیه، ساریر آغاز کرد.

پس از انتقال دانشگاه کوچ ترکیه به محوطه جدید خود در روملیفنری، دانشگاه ایستینیه بازسازی شد. سایر پردیس ها و مکان های دانشگاه کوچ ترکیه شامل خوابگاه ها و اقامتگاه های پردیس غربی روملیفنری، ساریر و بیمارستان دانشگاهی توپکاپی استانبول، آنامد بیوغلو استانبول، شیشلی استانبول، اکمد آنتالیا و وکام آنکارا است. کتابخانه راچ که دارای 5 شعبه است و حدود 322000 جلد کتاب چاپی به علاوه نزدیک به 160000 کتاب الکترونیکی و 64000 عنوان سریال آنلاین را در خود نگهداری می کند. این کتابخانه همچنین حدود 2000 ماده نادر را در زمینه های تاریخ، ادبیات و مطالعات اسلامی (عثمانی) و اروپایی نگهداری می کند.

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه مبتنی بر اصل آموزش خلاقانه و یادگیری مشارکتی است. از زمان تأسیس، این موسسه دیدگاه رو به جلو، گسترده و دانشجو محور دارد و پذیرفتگان خود را به پژوهش از طریق تحقیق، انتقاد و خلاقیت تشویق می کند. ذهن پرسشگر، سنت بحث و درگیری در فعالیت های خارج از برنامه نیز بخشی از سیاست های دانشگاه کوچ ترکیه است. بدین ترتیب همکاری با نهادهای بین المللی و همچنین سخنرانی های اساتید و مدیران تجاری مشهور در سطح بین المللی نیز به کیفیت آموزش در KU کمک می کند. همچنین این مرکز در سطح جهان به دلیل تسهیل در روند تحقیقات پیشرفته در مجموعه کامل دانشکده های خود، از جمله علوم اداری و اقتصادی، مهندسی، علوم طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی، حقوق و پزشکی شناخته شده است. این دانشگاه 22 برنامه کارشناسی، 29 کارشناسی ارشد و 30 برنامه دکترا ارائه می دهد.

دانشگاه کوچ ترکیه با ساختار علمی قدرتمند، فرصت های تحقیقاتی، دستاوردهای بین المللی، محیط اجتماعی و طیف گسترده ای از فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی، توجه بهترین دانشجویان ترکیه و خارج از کشور را به خود جلب می کند. دانشگاه کوچ ترکیه حدود 7000 دانشجو را در خود جای داده است و دانشجویان بین المللی را از کشورهای مختلف می پذیرد. دانشگاه کوچ ترکیه دارای شبکه گسترده ای از بیش از 250 دانشگاه شریک از جمله دانشگاه کالیفرنیا، دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه کرنل و دانشگاه جورج تاون و سایر دانشگاه ها است. دانشگاه کوچ ترکیه تلاش می کند تا یک مرکز تحقیقاتی جهانی پیشرو باشد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه، مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

سیستم آموزشی و تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه کوچ ترکیه

روند درخواست برای ثبت نام و پذیرش در دانشگاه کوچ ترکیه به صورت آنلاین دنبال می باشد. بدین ترتیب هیئت پذیرش این مرکز هر 2 گواهینامه عملکرد قبلی تحصیلی و نتایج آزمون را درخواست می کند. سال تحصیلی دانشگاه کوچ ترکیه مانند بسیاری از دانشگاه های ترکیه از 2 ترم تشکیل شده است. اطلاعات بیشتر در مورد شهریه، پذیرش و برنامه های مختلف باید به صورت دقیق بررسی شود. متقاضیان هنگام ثبت نام برای پذیرش، باید تمام مدارک لازم را تهیه کنند. لیست مدارک لازم ممکن است در کشور های مختلف دارای تفاوت باشد.

برخی از مدارک لازم جهت ثبت نام و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه کوچ ترکیه شامل موارد زیر است:

  • تمام مدارک دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه زبان انگلیسی یا ترکی
  • گذرنامه
  • اطلاعات هویتی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • توصیه نامه های موجود
  • رزومه کاری (در صورت وجود)
  • بیمه درمانی
  • ویزای دانشجویی

دانشگاه کوچ ترکیه از نظر مقیاس متوسط ​​است و در واحدهای خود، به کمتر از 6000 دانشجو آموزش می دهد. متقاضیان خارجی از روند پذیرش خارج نمی شوند و نسبت دانشجویان خارجی 4% از کل دانشجویان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. بدین ترتیب در حال حاضر حدود 430 معلم و استاد در KU استخدام شده اند. همچنین دانشجویان می توانند به راحتی در برنامه های مختلف تبادل دانشجو شرکت کنند. یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی برای دانشجویان حدود 8200€ (یورو) هزینه دارد. انجام تحصیلات کارشناسی ارشد خود در KU ارزان نیست و هزینه یک سال تحصیل حدود 9000€ (یورو) تخمین زده می شود. جهت اطلاع از شرایط و هزینه تحصیل در ترکیه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

بورسه های تحصیلی دانشگاه کوچ ترکیه

دانشگاه کوچ ترکیه بورسیه های تحصیلی ترکیه را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می دهد که هر بورسیه دارای مهلت های مختلف است. همچنین، هر سال تحصیلی، کمیته بورسیه تحصیلی که برنامه های کارشناسی بین المللی را ارزیابی می کند، ممکن است تعداد محدودی بورسیه تحصیلی (25% الی 50%) به نامزدهای برجسته، بر اساس شایستگی علمی اعطاء کند.

این مرکز آموزش عالی برنده برتر جوایز تحقیقاتی TÜBİTAK (شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه) بوده است. از فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه کوچ ترکیه می توان به رفیکا بیرگل (نویسنده ترک)، کرم کبادایی (نویسنده ترک)، لیلا تانلر (بازیگر) و متین آکدولگر (بازیگر) اشاره کرد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :