مهاجرت تحصیلی ترکیه

تحصیل در دانشگاه چانکایا ترکیه

تحصیل در دانشگاه چانکایا ترکیه

تحصیل در دانشگاه چانکایا ترکیه، یکی از برنامه های تحصیلی معتبر جهانی است که به دلیل تحصیلات آکادمیک با کیفیت علمی شناخته شده است. دانشگاه چانکایا یک دانشگاه خصوصی در آنکارا است که در 9 ژوئیه 1997 توسط بنیاد آموزش و پرورش Sıtkı Alp تاسیس شد. این دانشگاه تدریس خود را در ترم پاییز 1997 آغاز کرد. زبان انگلیسی در آموزش، یادگیری و تحقیق دانشگاه چانکایا غالب است. این اولین سالی بود که چانکایا دارای بالاترین رتبه در میان دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه بود. به لطف موقعیت کاملا مطبوع این مرکز در آنکارا، دانشجویان می توانند از زندگی شهری فعال با آرامش روستایی برخوردار شوند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در ترکیه می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

درباره دانشگاه چانکایا ترکیه

امروزه دانشگاه چانکایا توسط یک بنیاد خصوصی اداره می شود. در سال 2011، این دانشگاه به سایت فعلی خود که معروف به پردیس جدید است، منتقل شد. این دانشگاه تحصیل آکادمیک خود را با 5 دانشکده ارائه می دهد. دانشکده معماری که شامل برنامه های معماری، طراحی صنعتی، معماری داخلی و برنامه ریزی شهری و منطقه ای است. دانشکده هنر و علوم، شامل برنامه های زبان و ادبیات انگلیسی، ریاضیات، مطالعات ترجمه و تفسیر زبان انگلیسی و روانشناسی است. دانشکده اقتصاد و علوم اداری نیز شامل برنامه های بانک و دارایی، مدیریت بازرگانی (مدیریت)، اقتصاد، تجارت بین الملل، علوم سیاسی و روابط بین الملل است. دانشکده مهندسی، شامل دوره های مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک و ارتباطات، مهندسی صنایع، علوم و مهندسی مواد، مهندسی مکانیک و مهندسی مکاترونیک می باشد.

این دانشگاه همچنین دارای 2 آموزشگاه حرفه ای است که یکی مدرسه حرفه ای دادگستری و دیگری آموزشگاه حرفه ای چانکایا می باشند. دانشجویان امروز می توانند از طیف وسیعی از امکانات تفریحی و دانشگاهی مدرن در این پردیس بهره مند شوند. این امکانات شامل یک مرکز ورزشی اختصاصی می شوند که به دانشجویان امکان می دهد تا در رشته های تناسب اندام، تنیس روی میز، اسکواش، بسکتبال، والیبال، تنیس و هندبال شرکت کنند. در نتیجه این امکانات، دانشگاه همچنین می تواند چندین باشگاه ورزشی اداره کند. این دانشگاه همچنین مجموعه ای از امکانات دانشگاهی از جمله کتابخانه بزرگ و مدرن، آزمایشگاه های علمی و همچنین اتوبوس های اختصاصی بین دانشگاه و مرکز شهر آنکارا را فراهم می کند.

شرایط تحصیل در دانشگاه چانکایا ترکیه

دانشگاه چانکایا یکی از دانشگاه های برجسته ترکیه بوده است، زیرا هدف آن تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های نمونه با حفظ استانداردهای جهانی در آموزش عالی است. این دانشگاه برای مدت 22 سال برنامه های دانشگاهی خود را در پردیس بالگات و در منطقه پردیس اصلی خود واقع در کیلومتر 29 جاده آنکارا اسکی شهیر ارائه داده است. موضوعات ارائه شده در این دانشگاه شامل حقوق، مهندسی، معماری و رشته های مختلف هنری و علمی است. این دانشگاه سخت تلاش می کند تا از وجود فضای بین المللی برای دانشجویان بین المللی اطمینان حاصل کند و روابط خوبی با صنایع و نهاد های بین المللی ایجاد کند.

دانشگاه چانکایا آموزش هایی را ارائه می دهد که دارای ارزش های جهانی و مجهز به دانش روز است. فارغ التحصیلان این موسسه، دارای توانایی تحقیق و تفکر تحلیلی توسعه یافته هستند و توانایی کار و تحقیق در مورد موضوعات بین رشته ای را دارند. همچنین این دانشگاه برای اجرای برنامه تبادل دانشجو و مربی، همواره با دانشگاه های برجسته جهان همکاری دارد. لازم به ذکر است، دانشجویان بین المللی که دانش کافی از زبان انگلیسی ندارند، به مدت یک سال در کلاس های آمادگی انگلیسی شرکت می کنند. به طور کلی شرایط تحصیل در ترکیه در مقاله مذکور شرح داده شده است.

شرایط تحصیل در دانشگاه چانکایا ترکیه

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه چانکایا ترکیه

دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه چانکایا باید در امتحانات ورودی نمرات لازم را کسب کنند. یک سال تحصیلی شامل 2 ترم است که هر یک حداقل 14 هفته را شامل می شود و تمام دروس برای یک ترم طراحی شده اند. به طور کلی، حدود 4000 دانشجو در دانشگاه چانکایا شرکت می کنند که آن را در گروه بندی دانشگاه های کوچک ترکیه قرار می دهد. این دانشگاه هم دانشجویان داخلی و هم دانشجویان خارجی را می پذیرد. در این مرکز، حدود 300 معلم و استاد، تخصص حرفه ای خود را به اشتراک می گذارند.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه چانکایا، به شرح زیر است:

  • تمام اسناد دانشگاهی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گواهینامه اثبات مهارت در زبان انگلیسی
  • گذرنامه
  • اطلاعات هویتی
  • جزئیات خانوادگی
  • توصیه نامه ها
  • رزومه کاری
  • بیمه درمانی جهت زندگی در ترکیه
  • ویزای دانشجویی

تحصیل در دوره های کارشناسی حدود 12500€ (یورو) در سال هزینه دارد. این دانشگاه در هنگام اخذ مدرک کارشناسی ارشد یک گزینه گران قیمت محسوب می شود، زیرا حدود 12500€ (یورو) در هر سال تحصیلی هزینه در بر دارد. همچنین این دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد تا در برنامه های بورسیه تحصیلی شرکت کنند که می تواند به طرز چشمگیری هزینه های تحصیل را کاهش دهد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه چانکایا ترکیه

دانشگاه چانکایا کمک های مالی خود را به صورت بورسیه، وام و برنامه های تحصیل در خارج از کشور ارائه می دهد. این بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی نیز ارائه می شوند که برجسته ترین آن بورسیه تحصیلی ترکیه می باشد. همچنین بورسیه های قابل درخواست از طریق موسسات خصوصی ترکیه ای و سازمان های مختلف اروپایی وجود دارد. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به صورت رایگان ارتباط برقرار نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :