مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا

تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا، یکی از برترین موسسات آموزشی در این کشور برای متقاضیان بین المللی می باشد که در شهر پروجا مستقر است. این موسسه در سال 1308 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیا است که دوره های متنوعی را در همه زمینه های آموزشی ارائه می دهد. مهر رسمی دانشگاه (سنت هرکولان) که نماد شهر است، نمایانگر قدرت های کلیسایی و مدنی هستند که باعث ایجاد این مرکز در زمان قرون وسطی شد. امروزه این دانشگاه در 16 بخش و چندین مرکز عالی سازماندهی شده است.

این دانشگاه حدود 23000 دانشجو، 1100 استاد و محقق و 1100 کارمند دارد. همچنین بسیاری از گزارش های رتبه بندی مستقل، دانشگاه پروجیا را در بین 20 دانشگاه برتر ایتالیا قرار داده است. این موسسه یکی از مشهورترین و معتبرترین دانشگاه های جهان است که در زمینه علوم اجتماعی، پزشکی و فیزیک شناخته شده است. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سعادت جهت تحصیل در این دانشگاه راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

موقعیت دانشگاه پروجا ایتالیا

پروجا یک شهر باستانی بر فراز یک تپه می باشد که شخصیت قرون وسطایی و رنسانس خود را حفظ کرده است. در واقع این شهر در قلب ایتالیا و بین رم و فلورانس واقع شده است. این شهر اصیل و صمیمی مظهر غرور منطقه خود است. شاهکارهای هنری بیشماریُ بسیاری از ساختمان های آن را تزئین کرده اند که از جمله آن نقاشی های دیواری و نقاشی های برجسته پروجینو، پینتوریکیو، گوئرسینو، کاراواجو و رافائل می باشند. به طور کلی، دیوارهای شهر، کلیساهای قرون وسطایی و کاخ های رنسانس و باروک، یادآور گذشته درخشان آن هستند. دانشگاه پروجا با داشتن 16 دانشکده و انتخاب گسترده برنامه های درجه 1 و 2 و تک سیکل، دوره های اصلی خود را در پروجا و ترنی تدریس می کند. همچنین برنامه های تخصصی این مرکز در سراسر منطقه آمبریا در شهرهای آسیسی، فولینو و نارنی ارائه می شوند.

دسترسی به خدمات اقامت و کافه تریا توسط یک فراخوان عمومی برای تمام دانشجویان ارائه می شود. در یکی از تالارهای این اقامتگاه ها به دانشجویان واجد شرایط امکان اقامت مناسب داده می شود. علاوه بر این محل اقامت خصوصی نیز در دسترس است. همچنین خدمات آنلاین موجود به متقاضیان کمک می کند تا در شرایط مطلوب اقامتگاه های خصوصی معتبر را بیابند. سیستم کتابخانه ای UNIPG، در قالب 12 کتابخانه تخصصی در حوزه های مختلف انضباطی، با هماهنگی مرکز خدمات کتابخانه ای CSB، ساختار یافته است. این سیستم شامل یک صندوق بزرگ تاریخی و مرکز اسناد اروپایی است. دیجیتالی شدن و اسناد با کیفیت به دانشجویان کمک می کند تا از میراث کتابخانه ای بزرگ به طور کامل استفاده کنند.

سیستم آموزشی جهت تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا

دانشگاه پروجا طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را ارائه می دهد که شامل 43 دوره کارشناسی و 58 دوره کارشناسی ارشد می شوند. علاوه بر این، 20 دانشکده دکترا مدارک کارشناسی ارشد را در برنامه های تخصصی دارای رتبه برتر ارائه می دهند. کمیسیون اروپا نیز برچسب معتبر ECTS را به این دانشگاه اعطاء کرد که در استفاده از سیستم انتقال اعتبار اروپایی، تأیید کننده کیفیت بالای تلاش های بین المللی می باشد. تعهد بین المللی شدن موسسه پروجا، بر اساس موافقت نامه های کاری با بیش از 380 موسسه آموزش عالی اتحادیه اروپا و 130 توافقنامه همکاری با دانشگاه های اروپایی و خارج از اروپا امکان پذیر است. چندین برنامه تحصیلی این مرکز دارای درجه معتبر اروپایی هستند. حدود 50 گروه تحقیقاتی وابسته به UNIPG، از شبکه تحقیقات اروپایی کمک هزینه دریافت می کنند.

تحقیقات و آموزش های انجام شده در گروه های مختلف وابسته با فعالیت موسسات و مراکز تخصصی مانند بیمارستان دامپزشکی و 3 مرکز برتر بین المللی شناخته شده است. مرکز مواد نانو ساختاری کاربردی نوآورانه در زمینه شیمی، فیزیک و زیست پزشکی (CEMIN)، مرکز تحقیقات آبجو (CRB) و مرکز فناوری های علمی کاربردی نوآورانه در تحقیقات باستانی و هنری (SMAart) از انواع این 3 مرکز برتر می باشند. به طور کلی، هدف این دانشگاه ارائه برنامه های با کیفیت عالی و فرصت های تحصیلی در محیطی چند فرهنگی به دانشجویان است. UNIPG با 361 موسسه آموزش عالی در سراسر اتحادیه اروپا، در قالب برنامه اراسموس موافقت نامه های کاری و حدود 90 قرارداد همکاری با دانشگاه های اروپایی و غیر اروپایی منعقد کرده است. همچنین جهت اطلاع از شرایط تحصیل در فرانسه نیز می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

سیستم آموزشی جهت تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا

اخذ پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا

دانشگاه پروجا ایتالیا با میزبانی بیش از 25000 دانشجو به صورت همزمان، به عنوان یک دانشگاه بزرگ طبقه بندی می شود. کمیته پذیرش این موسسه درخواست شهروندان خارجی را می پذیرد و حدود 5% دانشجویان خارجی دارد. همچنین برای اطمینان از بالا ماندن کیفیت آموزش، دانشگاه دارای کادر علمی متشکل از بیش از 1000 متخصص بین المللی است.

مدارک لازم جهت ثبت نام در دانشگاه دانشگاه پروجا ایتالیا، شامل موارد زیر است:

  • کلیه اسناد تحصیلی اخذ شده
  • فرم درخواست آنلاین تکمیل شده
  • گذرنامه و ویزا
  • اطلاعات هویتی
  • جزئیات خانوادگی
  • عکس
  • اثبات پرداخت هزینه تحصیل
  • گواهی زبان ایتالیایی و انگلیسی
  • بیمه سلامت و زندگی
  • ویزای دانشجویی
  • اعلامیه حمایت مالی

لازم به ذکر است که این دانشگاه در رسانه های اجتماعی توییتر، فیس بوک و لینکدین حضور دارد. ​​بنابراین اگر دانشجویان می خواهند درباره رویدادهای روزانه دانشگاه در حین تحصیل اطلاعات کسب کنند، استفاده از این امکان بسیار مناسب است. همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی در UNIPG نسبتا ارزان است و حدود 1000€ (یورو) در سال هزینه دارد. برای به دست آوردن مدرک کارشناسی ارشد، دانشجو باید حدود 1000€ (یورو) در سال هزینه کند. جهت آگاهی از شرایط تحصیل در ایتالیا به مقاله لینک شده مراجعه بفرمائید.

در نمودار زیر هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پروجا ایتالیا به یورو قابل مشاهده است:

هزینه های سالانه مرتبط با دانشگاه پروجا به یورو

اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه پروجا ایتالیا

دانشگاه پروجا چندین امکانات و خدمات دانشگاهی و غیر دانشگاهی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که شامل خدمات اداری آنلاین نیز می شود. همچنین سطح بالای تحقیق، آموزش و خدمات توسط گزارش رتبه بندی 2022-CENSIS (مرکز مطالعات سرمایه گذاری اجتماعی ایتالیا) تایید شده است. این دانشگاه برای پنجمین سال متوالی در بین تمام دانشگاه های بزرگ ایتالیا به مقام اول دست یافته است. علاوه بر این فارغ التحصیلان شناخته شده این موسسه، شامل 11 پاپ می شوند. از دیگر دانش آموختگان برجسته، می توان به میشائیل ژان (فرماندار سابق کانادا) و سوز روتولو (هنرمند) اشاره کرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در دانشگاه پروجا ایتالیا، با کارشناسان دلسوز و ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




Enter Captcha Here :